RAJDY TERENOWE: KACZMARSKI TESTOWAŁ MINI ALL4 RACING

X-raid, 1_MINI ALL4 Racing

Martin Kaczmarski, jako pierwszy Polak po Krzysztofie Hołowczycu został zaproszony przez team fabryczny X-raid do testowania MINI All4 Racing. To w takim modelu Stéphane Peterhansel wywalczył zwycięstwo w Rajdzie Dakar 2012 i 2013 roku.

Zaproszenie Martina Kaczmarskiego do testów to duże wyróżnienie dla tego młodego kierowcy. Ekipa X-raid stale pracuje nad tym, aby samochody MINI All4 Racing były idealnie przygotowane do najtrudniejszych warunków.


Zobacz także:
SPORT
MARTIN KACZMARSKI


Organizuje testy, by dostrzec i wyeliminować mogące pojawić się problemy. To najlepszy zespół rajdowy świata, dlatego dla Martina Kaczmarskiego możliwość podpatrywania jak funkcjonuje, to duża lekcja przed startem w Rajdzie Dakar 2014. Kluczem do sukcesu nie jest wyłącznie dobre auto i umiejętności kierowcy, ale też zaangażowanie i profesjonalizm całego zespołu. Sven Quandt wraz z zarządzanym przez niego teamem X-raid opanował to do perfekcji.

– Zaproszenie mnie przez zespół fabryczny X-raid do testów MINI All4 Racing w Maroko, u boku tak doskonałych zawodników jak Krzysztof Hołowczyc, czy Stéphane Peterhansel, to dla mnie ogromny zaszczyt. Jestem pierwszym Polakiem, poza Krzysztofem, który mógł sprawdzić się za kierownicą auta, które zwyciężyło dwa poprzednie Dakary. To dla mnie dobra wróżba. Czas spędzony w ekipie Svena Quandt’a sprawił, że bardzo wiele się nauczyłem. Są dla mnie absolutnym wzorem i cieszę się, że mogę czerpać wiedzę od profesjonalistów. Prowadzenie MINI All4 Racing to świetne uczucie. To auto idealnie się prowadzi, nawet w trudnym terenie, jest szybkie, zwrotne i ma dobre zawieszenie. W tym samochodzie wszystko jest przemyślane, zanim trafił do użytku, przejechał tysiące kilometrów testów pod okiem inżynierów z teamu fabrycznego – mówi Martin Kaczmarski, kierowca Lotto Rally Team.

Martin Kaczmarski 1

Martin na co dzień startuje Toyotą Hilux Overdrive 2012 w Pucharze Świata FIA w rajdach cross country. To tym samochodem wywalczył 9 miejsce w klasyfikacji generalnej po rundzie Abu Dhabi Desert Challenge i 2 miejsce na II etapie Seeline Cross Country Rally w Katarze. Wcześniej zdobył II wicemistrzostwo kraju w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych 2012. Najbliższe starty to Baja Espana 2013 (19.07) oraz Hungarian Baja 2014 (29.08). Jednak cel to Dakar 2014. Wszystkie treningi i starty mają pomóc w przygotowaniach do ukończenia tej najtrudniejszej rywalizacji świata.

Założeniem jest przejechanie jak największej liczby kilometrów i sprawdzenie się w różnych warunkach. Dlatego każde testy oraz doświadczenie za kierownicą tak znakomitego auta to krok do
osiągnięcia sukcesu.

W Maroko miał szansę przetestować możliwości MINI All4 Racing, skonstruowanego w 2011 roku na bazie MINI Countryman. Zastosowanie najnowszych technologii w tym samochodzie oraz duża dbałość teamu fabrycznego o każdy szczegół przynosi sportowe efekty. Mniejsze gabaryty od innych rajdówek oraz niska masa pojazdu pozwala na osiągnięcie bardzo dużych prędkości. 3-litrowy silnik diesela o mocy 315 KM i momencie obrotowym ok. 700 Nm, nisko położony środek ciężkości oraz doskonale skonstruowane zawieszenie czynią ten samochód marzeniem wielu kierowców rajdowych.