RANGE ROVER: EVOQUE – NOWE TECHNOLOGIE

RR_Evoque_1

Jeden z najbardziej popularnych modeli w historii marki – Range Rover Evoque MY`14 wprowadza wiele nowych rozwiązań. Usprawnienia obniżają zużycie paliwa i ograniczają emisję CO2.

Zaprezentowana po raz pierwszy w marcu tego roku na Targach Motoryzacyjnych w Genewie 2013, automatyczna przekładnia ZF-9HP jest jedną z pierwszych na świecie 9-stopniowych skrzyń biegów, zamontowanych w samochodzie osobowym.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Charakteryzuje się ultraszybkim czasem reakcji, określanym przez inżynierów ZF jako „poniżej progu percepcji” oraz adaptacyjnym programem zmiany przełożeń, który szybko dopasowuje się do stylu jazdy. Dzięki dużej liczbie przełożeń i wyższej efektywności, nowa przekładnia zapewnia niższe zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń oraz lepsze osiągi i wyższy komfort.

Dostępny opcjonalnie system Active Driveline to zastosowany po raz pierwszy aktywny układ napędu na cztery koła. Poprawia zwinność i obniża zużycie paliwa dzięki automatycznemu odłączeniu tylnego napędu w czasie spokojnej jazdy po drogach o dobrej przyczepności (powyżej 35 km/h). Nowy system monitoruje zachowanie pojazdu i w razie potrzeby automatycznie dołącza napęd na wszystkie koła w czasie zaledwie 300 milisekund.

Układ Active Driveline obejmuje także system Active Torque Biasing z funkcją elektronicznego mechanizmu różnicowego, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylne koła, optymalizując trakcję i stabilność. W początkowej fazie produkcji, system Active Driveline będzie dostępny z silnikiem benzynowym 2.0l Si4 o mocy 240 KM.

RR_Evoque_2

Nowością w modelu Evoque jest również funkcja Torque Vectoring, dostępna ze wszystkimi jednostkami napędowymi, która poprawia właściwości trakcyjne i bezpieczeństwo przekazując moment obrotowy między czterema kołami tak, aby zapobiec podsterowności. Torque Vectoring występuje zarówno w systemie Active Driveline, jak i w standardowym napędzie 4×4 Evoque’a.

Evoque roku modelowego 2014 zawiera szereg nowych, udoskonalonych systemów wspomagających kierowcę w jeździe: Park Exit (do automatycznego wyjazdu z zatok parkingowych), Perpendicular Park (do parkowania samochodu centralnie w zatokach parkingowych), Closing Vehicle Sensing i Reverse Traffic Detection (do ostrzegania kierowców o zbliżających się pojazdach oraz podczas cofania), Lane Departure Warning (asystent pasa ruchu), Traffic Sign Recognition (funkcja rozpoznawania znaków drogowych) czy Wade Sensing (informujący o głębokości brodzenia).

Całkowicie nowy system łączności Land Rover InControl, dostępny opcjonalnie, obejmuje dwie nowe funkcje – InControl Remote oraz InControl Secure.

Funkcja Land Rover InControl Remote pozwala na wykonanie połączenie alarmowego SOS, które w razie wypadku powiadamia służby ratunkowe o lokalizacji pojazdu w razie wypadku. Przycisk ukryty pod klapką na górnej konsoli (w celu uniknięcia przypadkowego włączenia), pozwala uruchomić system ręcznie. Drugi przycisk inicjuje połączenie z usługą Land Rover Assistance, jeśli zajdzie potrzeba uzyskania pomocy technicznej.

RR_Evoque_3s

System Land Rover InControl Secure śledzi pojazd w przypadku kradzieży, wykorzystując do tego celu zaawansowaną technologię. Uruchamia on cichy alarm w centrum operacyjnym, które pomoże odpowiednim organom w szybkim odzyskaniu pojazdu.

„Sprzedając na całym świecie ponad 170 000 egzemplarzy w ciągu zaledwie 18 miesięcy, Range Rover Evoque okazał się wielkim sukcesem, zaś model na rok 2014 będzie jeszcze atrakcyjniejszy. Z radością przenosimy model Evoque na jeszcze wyższy poziom i sądzimy, że nowa technologia przeniesienia napędu, nowe funkcje z zakresu bezpieczeństwa i komfortu kierowcy oraz funkcja komunikacji Land Rover InControl (wykorzystująca technologię mobilną do zapewnienia właścicielowi łączności z jego samochodem, światem i usługami Land Rovera), czynią z modelu Evoque MY`2014 właściwy wybór dla klientów szukających tego, co najlepsze w kompaktowych pojazdach SUV -, stwierdził John Edwards, Land Rover Global Brand Director.

Oprócz nowych rozwiązań technologicznych, wprowadzono drobne zmiany we wnętrzu Evoque’a, nowe kolory wnętrza, cztery nowe wzory obręczy z lekkich stopów, a także nowy wzór znaczka Land Rover na osłonę chłodnicy, piasty kół i tylną klapę.

Evoque MY`2014 będzie napędzany oszczędnymi i lekkimi, 4-cylindrowych silnikami Land Rover: wysokoprężnym 2.2l w wersji 150 KM i 190 KM lub benzynowym 2.0i Si o mocy 240 KM. Zastosowanie nowej, 9-stopniowej automatycznej przekładni i systemu Active Driveline pozwoli obniżyć zużycie paliwa nawet o 11,4%, a emisję CO2 aż o 9,5%. Średnie zużycie paliwa dla modeli na 2014 rok wynosi od 4,9 l/100 km, a najniższy poziom emisji CO2 to zaledwie 129 g/km.

RR_Evoque_5