RENAULT: CAPTUR – ZOE – TWIZY NA FESTIWALU W CANNES

Renault_42128

Renault Captur oraz ZOE i Twizy zostały delegowane do wożenia podczas trwającej do 26 maja, 66. edycji Festiwalu Filmowego w Cannes. Marka udostępni w sumie ponad 200 samochodów.

W ślad za Tomaszem Edisonem i jego kinetografem, w 1895 r. bracia Lumière wykorzystali swoje umiejętności konstruktorskie i przemysłowe dla potrzeb dużego ekranu. Louis Renault pracował już wówczas na swoją Voiturette typu A z bezpośrednim przeniesieniem napędu, za kierownicą której 3 lata później pokonał stromy podjazd ulicą Lepic w Paryżu.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Był jednym z pierwszym przemysłowców, którzy zobaczyli w kinie nowy środek komunikacji dla swoich produktów. Bardzo szybko wyścigi samochodowe i historia przemysłu francuskiego stały się tematami projekcji kinematografu. W Boulogne- Billancourt warsztaty braci Lumière dzieliło od siedziby pioniera przemysłu samochodowego zaledwie kilka ulic. Obecnie niemal 200 produkcji telewizyjnych i kinematograficznych powstaje co roku z udziałem dedykowanej floty 40 samochodów tej francuskiej marki. Renault jest nie tylko historycznym partnerem tej branży, ale również największych festiwali filmowych.

Powstały w 1939 r. Festiwal w Cannes stał się instytucją o światowej renomie, największymi światowymi targami filmowymi na świecie przyciągającymi ponad 10 tysięcy uczestników z 92 krajów, z ofertą 5000 filmów, z których 1500 jest przedmiotem projekcji. Wydarzenie to jest również niebywale nagłośnione w mediach – wyprzedza pod tym względem nawet olimpiadę!

30 lat partnerskiej współpracy

Po raz pierwszy w 1983 r. 15 samochodów Renault 30 zostało oddanych do dyspozycji gwiazd, by eskortować je do schodów Pałacu Festiwalowego. Była to prawdziwa rewolucja, gdyż wcześniej spotkanie gwiazdy udającej się do Pałacu pieszo nie należało do rzadkości. W 1992 r. Cannes stało się miejscem prezentacji modelu Safrane, którego 45 sztuk weszło w skład oficjalnej floty samochodowej Festiwalu, zastępując Renault 25. Z okazji 10-lecia współpracy marka wprowadziła serię limitowaną – Safrane „Złota Palma”.

W 2011 r. VelSatis został zastąpiony Renault Latitude, które wraz z modelem Espace stało się oficjalnym samochodem Festiwalu. Organizatorzy zwracają szczególną uwagę na komfort i stan auta. Drobiazgowe przygotowania samochodów wymagają ponad dwóch tygodni pracy. Dopiero wówczas może się na nich pojawić napis „oficjalny partner Festiwalu w Cannes” oraz specjalne festiwalowe chorągiewki. Co roku auta, w których siedziały największe sławy kina, trafiają do sprzedaży w sieci Renault ku radości koncesjonerów i dealerów.

W 2013 r. – w świetle jupiterów

Renault korzysta z tego wydarzenia, aby zaproponować gwiazdom kina swoje ostatnie nowości.
W tym roku pokaże najnowszego SUV-a w gamie marki, udostępniając flotę 8 Renault Captur. Podobnie jak w 2012 r., francuski producent „zelektryzuje” wieczory na słynnym bulwarze Croisette.

Renault – jedyny producent na świecie, dysponujący pełną gamą samochodów o zerowej emisji – zaprezentuje na Festiwalu w Cannes wizerunkową flotę 15 Twizy i 2 ZOE. Obok oficjalnej floty 37 samochodów Latitude i 55 Espace’ów pojawi się dodatkowa flota – odpowiednio 16 i 85 samochodów na potrzeby innych partnerów Festiwalu.