RENAULT: GAMA KANGOO OTRZYMAŁA NOWY SILNIK

R 1_49893

Nowe Renault Kangoo w wersji osobowej i dostawczej właśnie zostało wyposażone w silnik benzynowy najnowszej generacji Energy TCe 115, który jest oszczędniejszy i bardziej przyjazny środowisku.

Ceny samochodów wyposażonych w ten silnik zaczynają się na polskim rynku od 67 700 zł brutto dla wersji osobowej, a w przypadku wersji dostawczej od 55 150 zł netto.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


W pierwszym kwartale 2013 roku w gamie Renault Kangoo, w wersji osobowej i dostawczej, pojawiły się gruntowne zmiany – nowy design, nowe technologie i nowy silnik Diesel Energy dCi 110. Silnik ten uzupełnił gamę silników wysokoprężnych Kangoo, do której należały już dwa silniki Energy – o mocy 75 i 90 KM, najbardziej oszczędne pod względem spalania w swoich kategoriach, z wynikiem 4,3 l/100 km (112 g CO2/km). Obecnie na scenę wchodzi nowy silnik, tym razem benzynowy: Energy TCe 115.

R 2_Maxi

Motor oferuje większą przyjemność z jazdy dzięki lepszemu przyspieszeniu przy starcie i na biegach pośrednich, przy zużyciu paliwa ograniczonym do 6,1 l/100 km i emisji CO2 na poziomie 140 g/km w cyklu mieszanym.

Ten 115-konny silnik benzynowy to jednostka o pojemności 1,2 l z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem, po downsizingu (jego pojemność została zredukowana o 25 proc. w porównaniu z silnikiem benzynowym 1,6 l 16V poprzedniej generacji). Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 190 Nm i jest dostępny w zakresie od 2000 do 4000 obr./min. – w tym 90 proc. już od 1500 obr./min. Przy niskich prędkościach obrotowych, moment ten jest od 30 do 40 proc. wyższy niż w poprzednim silniku, co zapewnia większą dynamikę jazdy.

Dodatkowy koszt (w porównaniu z silnikiem 1,6 l 16V) tego zaawansowanego technologicznie silnika zwraca się klientowi już po przejechaniu 21 000 km w jeździe miejskiej i 36 000 km. Silnik Energy TCe 115, w połączeniu z technologią Stop & Start, z układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu i hamowaniu (Energy Smart Management), zużywa o 22 proc. paliwa mniej niż silnik benzynowy poprzedniej generacji.

R 3_49389

Niskie koszty eksploatacyjne Nowe Kangoo zawdzięcza m.in. zastosowaniu bezobsługowego łańcucha rozrządu zamiast dotychczasowego paska oraz częstotliwości wymiany oleju co 2 lata lub co 30 000 km.

Dane techniczne Energy TCe 115:
• pierwszy benzynowy silnik Renault z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim;
• 4 cylindry, 16 zaworów, pojemność 1.2 l (1197 cm3);
• system Stop & Start;
• odzyskiwanie energii przy hamowaniu/ zwalnianiu (ESM – Energy Smart Management);
• pompa oleju o zmiennej pojemności skokowej;
• blok silnika wykonany z aluminium;
• bezobsługowy łańcuch rozrządu;
• popychacze zaworów z powłoką DLC (Diamond Like Carbon).

CENY

Ceny Kangoo z nowym silnikiem pr4ezentuyjemy poniżej w galerii (należy je skonsultować w salonie dealerskim).