Mercedes-AMG E 53 HYBRID otwiera kolejny rozdział w historii mocarnych wersji Klasy E, trwającej od czasów AMG Hammera z serii 124.
Najnowsze wcielenie – dostępne jako Limuzyna i Kombi – z funkcją wyścigowego ruszania RACE START osiąga moc na poziomie poprzedniego E 63 S, czyli 612 koni mechanicznych, a przy tym legitymuje się imponującą wszechstronnością.
Zobacz także:

Żywiołowy charakter 3,0-litrowego silnika R6 łączy z potencjałem elektryfikacji i oferuje możliwość pokonania nawet ponad 100 km w trybie eklektycznym oraz funkcję szybkiego ładowania DC.
Potężne wydania Klasy E są dostępne od blisko czterech dekad, od czasów tzw. Hammera – niezwykle rzadkiego wydania serii 124 z jednostką V8 z 4-zaworową głowicą zaprojektowaną przez AMG. Z uwagi na swój brutalny charakter model szybko zyskał przydomek „the hammer” (z ang. młot), a dziś jego kolekcjonerskie egzemplarze notują zawrotne ceny na całym świecie.
Hammer mógł konkurować parametrami z elitą sportowych aut, a przy tym pozostawał prawdziwym Mercedesem – znakomicie wykonanym, luksusowym, bezpiecznym i komfortowym na dalekich trasach. Jego wpływ sięga nie tylko kolejnych generacji Klasy E sygnowanych przez AMG, ale również całej klasy zbliżonych pojazdów. Dziś ta unikalna wszechstronność definiuje najnowszego Mercedesa-AMG E 53 HYBRID.
Hybryda sportu i efektywności
Hybrydowy napęd plug-in E 53 HYBRID łączy 3,0-litrowy silnik turbo o 6 cylindrach (449 KM) oraz mocną jednostkę elektryczną (163 KM) o wysokim momencie obrotowym, a także 9-biegową przekładnię AMG SPEEDSHIFT TCT 9G i pojemny akumulator (21,2 kWh netto). Rzędowa 6-cylindrowa jednostka odznacza się niezwykle spontaniczną reakcją, a dodatkowa fala momentu obrotowego od silnika elektrycznego potęguje ciąg niezależnie od prędkości obrotowej. Z funkcją RACE START (opcja z pakietem AMG DYNAMIC PLUS) moc systemowa wynosi 612 KM, tak jak w przypadku E 63 S poprzedniej generacji, a systemowy moment obrotowy to 750 Nm. W rezultacie E 53 HYBRID Limuzyna osiąga 100 km/h w 3,8 s.
Równocześnie hybrydowy napęd plug-in pozwala użytkować E 53 HYBRID jak samochód elektryczny. Nawet ponad 100-kilometrowy zasięg w trybie elektrycznym (dane dla cyklu WLTP) sprawia, że codzienne podróże można odbywać nim niezwykle płynnie i cicho, bez lokalnej emisji spalin. Ładowanie ułatwia mocna ładowarka prądu przemiennego (AC) o mocy 11 kW, a także opcjonalna funkcja szybkiego ładowania prądem stałym (DC) z mocą do 60 kW. Dzięki temu baterię można naładować od 10% do 80% w około 20 minut. Efektywność i komfort jazdy zwiększa wydajna rekuperacja (120 kW) z automatycznym trybem pracy w zależności od sytuacji na drodze. Samochód można ładować na publicznych stacjach np. przy okazji zakupów.
Pasjonujące prowadzenie i komfort typowy dla Mercedesa
Swoje wyśrubowane kompetencje E 53 HYBRID demonstruje już wizualnie – wyrazistą stylizacją zderzaków i osłon progów oraz szerzej rozstawionymi kołami ze specyficznymi obręczami. Standardowy, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ zapewnia optymalną przyczepność, co przekłada się na wysoką stabilność i bezpieczeństwo jazdy zarówno na drogach suchych, jak i mokrych czy zaśnieżonych.
Specjalnie z myślą o E 53 HYBRID zespół projektantów AMG opracował i dostroił zawieszenie AMG RIDE CONTROL ze stalowymi sprężynami oraz adaptacyjnymi, dwuzaworowymi amortyzatorami, które łączy wysoki potencjał w zakresie dynamiki jazdy z imponującym poziomem komfortu. Tłumienie drgań każdego koła dostosowuje się do aktualnej sytuacji na drodze – szybko i precyzyjnie, dzięki osobnym zaworom dla fazy ugięcia i odbicia. Podwozie zapewnia odpowiednią izolację akustyczną pod kątem jazdy na napędzie elektrycznym przy zachowaniu zdecydowanie sportowego charakteru AMG. Ten pakiet uzupełniają wysokowydajny sportowy układ hamulcowy AMG oraz seryjna skrętna tylna oś, która poprawia zarówno zwrotność, jak i stabilność prowadzenia.
Rezultat: E 53 HYBRID prowadzi się z niezachwianą pewnością i… zadziwiającą lekkością. To zasługa doświadczenia inżynierów AMG, którzy potrafią zapewnić luksusowym limuzynom Mercedesa niezwykle harmonijne, wyważone połączenie integracji z samochodem, stabilności oraz komfortu. Masa własna samochodu – 2315 kg – plasuje się zresztą na bardzo konkurencyjnym poziomie, zwłaszcza biorąc pod uwagę rozbudowaną standardową specyfikację.
W wykorzystaniu rozpiętości podwozia kierowcę wspierają programy AMG DYNAMIC SELECT, precyzyjnie dopasowane do techniki hybrydowego zespołu plug-in. Odpowiadają one za regulację kluczowych parametrów, takich jak reakcja napędu i skrzyni biegów, charakterystyka układu kierowniczego, tłumienie czy brzmienie.
Inteligencja Klasy E
E 53 HYBRID łączy wysokie osiągi i wydajność hybrydowego napędu z nowym wymiarem intuicyjnej cyfryzacji, jaki oferuje obecna Klasa E. Przyjazny system operacyjny MBUX z możliwością instalacji aplikacji zewnętrznych firm, w tym popularnych usług strumieniowania wideo, zapewnia dogodne warunki do pracy lub kinową rozrywkę podczas długich podróży. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala mu uczyć się zwyczajów użytkownika i definiować procedury, które automatyzują wykonywanie rutynowych czynności. Rozbudowany pakiet systemów wspomagających wspiera kierowcę zarówno od strony bezpieczeństwa, jak i komfortu, ograniczając obciążenie na nużących odcinkach podróży.
Cena od 502 400 zł, rozbudowana standardowa specyfikacja
Ceny Mercedesa-AMG E 53 HYBRID w Polsce rozpoczynają się od 502 400 zł za wariant Limuzyna (Kombi: od 514 100 zł). Bogate wyposażenie standardowe obejmuje m.in. podświetlaną osłonę chłodnicy, zawieszenie AMG RIDE CONTROL, skrętną tylną oś, pakiet parkowania z zestawem kamer 360°, 19-calowe obręcze, asystenta martwego pola, adaptacyjny tempomat DISTRONIC, reflektory matrycowe DIGITAL LIGHT, nawigację z rozszerzoną rzeczywistością, ładowarkę indukcyjną, podgrzewane przednie siedzenia oraz elementy wykończenia kabiny czarnym drewnem jesionowym o otwartych porach.
Na życzenie dostępne są opcje pozwalające na daleko idącą personalizację – podkreślenie sportowego charakteru lub przeciwnie, zapewnienie dyskretnego wzornictwa. Wśród nich: ekskluzywne lakiery MANUFAKTUR (również matowy), obręcze o średnicy 21 cali (w tym kute), pakiet akustyczny, skórzana tapicerka nappa, wykończenia z drewna lub włókna węglowego, fotele AMG Performance, podsufitka z mikrofibry, ekran dla pasażera z przodu MBUX Superscreen, a także pakiety stylizacyjne oraz zestawy dodatkowego wyposażenia.











![TOYOTA: NOWA GENERACJA HILUX – ELEKTRYCZNA, HYBRYDOWA I WODOROWA Nowa Toyota Hilux to dziewiąta generacja legendarnego pick-upa, znanego z trwałości i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Toyot-Hilux-65x65.jpg)
![HYUNDAI: IONIQ 6 N – NOWY POZIOM OSIĄGÓW ELEKTRYCZNYCH AUT SPORTOWYCH Nowy Hyundai IONIQ 6 N, zaprezentowany po raz pierwszy na Goodwood Festival […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Hyundai-IONIQ-6-N-65x65.jpg)
![SEMA 2025: TOYOTA POKAZUJE PONAD 20 KONCEPCJI SAMOCHODÓW Podczas tegorocznej edycji targów Specialty Equipment Market Association Show (SEMA) Toyota prezentuje […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/SEMA-2025-Toyota_02-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: MITSUBISHI Z ELEKTRYCZNYM ELEVANCE I SERIĄ DELICA Podczas Japan Mobility Show 2025 firma Mitsubishi Motors zaprezentowała koncepcyjny model zelektryfikowanego […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Japan-2025-Mitsubishi-65x65.jpg)
![RAJD BARBÓRKA 2025: RUSZYŁA SPRZEDAŻ BILETÓW NA 63. EDYCJĘ Ruszyła sprzedaż biletów i karnetów na tegoroczny AVIA UNIMOT 63. Rajd Barbórka. […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Rajd-Barborka-2025-bilety-65x65.jpg)
![RAJD BARBÓRKA 2026: PIĄTKOWY SHOW I OPRAWA GODNA MISTRZÓW Tegoroczny Rajd Barbórka to nie tylko sportowa rywalizacja o ułamki sekund i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Rajd-Barborka-2025-legendy-65x65.jpg)
![FORD: WŁASNY ZESPÓŁ HYPERCAR “AMERICA’S RACE TEAM” JUŻ ZA DWA LATA Rywalizacja płynie w żyłach Ford Racing, a jako America’s Race Team firma […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Racing-Hypercar-65x65.jpg)
![RALLY RAID PORTUGAL 2025: DACIA POWRACA W WIELKIM STYLU W PORTUGALII Dacia Sandriders bierze udział w decydującej fazie Mistrzostw Świata w Rajdach Terenowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/09/Rally-Raid-Portugal-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: SHELL I SCUDERIA FERRARI NADAL CHCĄ WYGRYWAĆ Shell i Scuderia Ferrari przedłużają partnerstwo. Ma ono zaowocować opracowaniem lepszych produktów, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/Shell-Ferrari1-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: OFICJALNE AUTA MERCEDESA Z NOWYM DESIGNEM Mercedes- AMG Official Safety Car to oficjalny samochód bezpieczeństwa, który obok samochodu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/mercedes-f1-safety1-65x65.jpg)
![SEAT: MODEL 800 – HISZPAŃSKA ODPOWIEDŹ NA FIATA 600 SEAT 800 – pierwszy samodzielny projekt hiszpańskiej marki Model SEAT 800 zadebiutował […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-800-65x65.jpg)
![LEXUS: HS – PIERWSZY WYŁĄCZNIE HYBRYDOWY MODEL MARKI Lexus HS był pierwszym wyłącznie hybrydowym modelem marki Wprowadzony do sprzedaży w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Lexus-HS-65x65.jpg)
![MAZDA: ODKRYWAJ PARKI DINOZAURÓW W POLSCE W RYTMIE SLOW Jesień to idealny czas, by zwolnić tempo, odłożyć telefony i wspólnie wyruszyć […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Mazda-Slow-Road-65x65.jpg)
![MAZDA: „MIEJSCA MOCY“ – JESIENNA PODRÓŻ W RYTMIE SLOW PO POLSCE Jesień to świetny czas, by zwolnić i ruszyć w drogę w poszukiwaniu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-slow-road-65x65.jpg)
![YAMAHA: TRACER 7 i TRACER 7 GT NA ROK 2026 ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y-AMT Modele TRACER 7 i TRACER 7 GT marki Yamaha zawsze oferowały połączenie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Yamaha-TRACER-7-65x65.jpg)
![YAMAHA: PROMOCJA NA WYBRANE MOTOCYKLE I SKUTERY DO KOŃCA STYCZNIA To już ostatnie okazje Yamahy. Popularne modele można znaleźć w niższych cenach […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Yamaha-promocja-65x65.jpg)
![BRACIA SZKOPEK INACZEJ NIŻ BRACIA KLICZKO ALE PO SWÓJ SUKCES Mistrzowie świata w boksie, Władymir i Witalij Kliczko obiecali kiedyś swojej mamie, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/05/szkoepk-naszym3-65x65.jpg)
![SMUTNY OKRES CZYLI NIGDY O WAS NIE ZAPOMNIMY Styczeń jest bardzo smutnym miesiącem dla polskich fanów rajdów samochodowych. I nie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/01/odeszli1-65x65.jpg)
![E.ON: ROZWÓJ SYSTEMÓW ŁADOWANIA W MIEJSCACH PRACY Rosnąca popularność pojazdów elektrycznych sprawia, że biura muszą dostosować się do nowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/E.ON-Cushman-Wakefield-65x65.jpg)
![ECO: ELECTRIP ROZPOCZYNA PODBÓJ POLSKIEGO RYNKU STACJI ŁADOWANIA Electrip wchodzi do Polski. Niezależny operator stacji ładowania uruchamia huby ładowania wzdłuż […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Electrip-65x65.jpg)
![VOLKSWAGEN: DWA MILIONY AUT Z SYSTEMEM CAR2X Kamień milowy w kierunku większego bezpieczeństwa na drogach: ponad dwa miliony pojazdów […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Volkswagen-Car2X-65x65.jpg)
![EURO NCAP: MAKSYMALNE PIĘĆ GWIAZDEK DLA MAZDY 6e Nowa Mazda6e uzyskała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów bezpieczeństwa […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Euro-NCAP-Mazda6e-65x65.jpg)
![FORD: CZTERY WERSJE RANGERA PLUG-IN HYBRID W EUROPIE Cztery wcielenia Forda Rangera Plug-In Hybrid Wysoka zdolność holowania przyczepy, właściwości przewozowe […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Ford-Ranger-Plug-In-Hybrid-65x65.jpg)
![COOPER: KOMPLEKSOWA OFERTA OPON OSOBOWYCH OD 2026 ROKU Marka Cooper ujawnia szczegóły strategii po ogłoszeniu, że stanie się jedyną marką […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Cooper-65x65.jpg)
![CONTINENTAL: OPONA CAŁOROCZNA VANCONTACT A/S ECO Z OZNACZENIEM AAA Continental wprowadził na rynek oponę do samochodów dostawczych VanContact A/S Eco. Jako […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Continental-VanContact-A-S-Eco-65x65.jpg)
![HYUNDAI: NOWY IONIQ 9 ŁĄCZY TECHNOLOGIE AI Z MOBILNOŚCIĄ Hyundai wprowadza do seryjnej produkcji zaawansowane rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Wraz […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Hyundai-IONIQ-9-65x65.jpg)
![AUDI: MODEL Q3 Z REFLEKTORAMI W TECHNOLOGII MICRO-LED Audi Q3 wprowadza reflektory micro-LED, które dostosowują światło do warunków jazdy i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Audi-Q3-Matrix-LED-65x65.jpg)
![SKODA: HYBRYDY PLUG-IN ZACHOWAJĄ LIMIT 150 TYS. ZŁ Nowe limity amortyzacji od 2026 roku. Niskoemisyjne modele Skody dostępne w preferencyjnym […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Skoda-amortyzacja-podatki-65x65.jpg)
![MAZDA: NSA ODRZUCA SKARGĘ KIS – HYBRYDY Z TAŃSZĄ AKCYZĄ Mazda Motor Poland wygrała przed Naczelnym Sądem Administracyjnym sprawę dotyczącą obniżonej akcyzy […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-NSA-65x65.jpg)
![SAMOCHÓD SPROWADZONY Z USA – CZY JEST SIĘ CZEGO BAĆ? O używanych samochodach sprowadzanych w ramach prywatnego importu do Polski z USA […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/02/carVertical-auto-z-USA-65x65.jpg)
![OPEL: PREMIERA SPORTOWYCH MODELI ASTRA GSe I ASTRA SPORTS TOURER GSe Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna: hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2023/02/Opel-Astra-GSe-i-Astra-Sports-Tourer-GSe-65x65.jpg)
![TEST: JEEP AVENGER CZYLI MAŁY AMERYKANIN W EUROPEJSKIM WYDANIU Jeep Avenger przebojem wszedł na Europejskie rynki. W październiku łączna sprzedaż przekroczyła […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Avenger-test-65x65.jpg)
![TEST: JEEP RENEGADE – CZY WETERAN KLASY B-SUV WCIĄŻ MOŻE SIĘ PODOBAĆ? Renegade jest swoistym fenomenem marki Jeep. Produkowany, z niewielkimi zmianami, od 2014 […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Renegade-test-65x65.jpg)
