RENAULT LIDEREM NA RYNKU W POLSCE AUT MODYFIKOWANYCH

renault-mod1

Polski oddział Renault zaprosił dziennikarzy na testy samochodów modyfikowanych. Marka od 2009 r. utrzymuje pozycję lidera na rynku samochodów zabudowanych na bazie podwozi.

Do sierpnia br. wykonano już blisko 3 700 zabudów na samochodach marek Renault i Dacia.


Zobacz relacje:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

Wyspecjalizowana sieć Renault Pro+ pozwala najlepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów, zarówno w zakresie sprzedaży, jak i obsługi posprzedażnej.

W roku 2019 udział marki na koniec sierpnia wyniósł blisko 29 proc. (prawie 3 700 zabudów). Blisko 92 proc. zabudów dokonywanych jest na modelu Master, 4 proc. na modelu Trafic, a pozostałe 4 proc. to zabudowy na innych modelach marki. Najpopularniejszą zabudową pozostaje skrzynia z plandeką oraz kabiną sypialną – sprzedaż stanowi 59 proc. ogółu zabudów samochodów Renault.

renault-mod2

13 proc. zabudów Renault stanowią kontenery w tym – 7,5 proc. kontenery transportowe, 3,5 proc. kontenery izolowane, 2 kontenery chłodnicze. Skrzynie otwarte stanowią 8 proc., zaś zabudowy wnętrz furgonu (w tym warsztaty) to 6 proc.. Izotermy w furgonach stanowią 3,5 proc. zaś samochody brygadowe – ok. 2 proc. ogółu zabudów samochodów Renault. Pozostałe 8,5 proc. zabudów stanowią samochody niszowe typu wywroty, lawety, ambulanse, samochody pożarnicze, minibusy czy samochody do przewozu koni.

Wszystkie samochody modyfikowane Renault zabudowywane są w sieci firm nadwoziowych autoryzowanych przez koncern Renault w Polsce. Aktualnie podpisanych jest 25 umów autoryzacyjnych pozwalających na realizację oczekiwań rynku wszystkich branż. Wszystkie firmy są regularnie audytowane pod kątem procesów jakościowych i produkcyjnych, aby zapewnić najwyższą jakość produktu i obsługi.

Samochody modyfikowane są przeznaczone dla firm funkcjonujących w różnych branżach. Mogą to być firmy transportowe specjalizujące się np. w przewozie w kontrolowanej temperaturze, firmy farmaceutyczne, hurtownie produktów spożywczych, masarnie, przetwórnie owoców i warzyw, ale również urzędy bądź firmy handlowo- produkcyjno- usługowe posiadające mobilne punkty sprzedaży lub mobilne biura, firmy pomocy drogowej, przewozu osób, podwykonawcy assistance, firmy budowlane, ogrodnicze, rolnicze, hurtownie materiałów budowlanych i wiele innych.

renault-mod8

Wśród klientów są też firmy wynajmu tzw. camping carów, firmy przewozu osób niepełnosprawnych, gminy, zakłady opieki zdrowotnej, szkoły, ośrodki pomocy społecznej, jednostki budżetowe, ale również przewozy VIP, hotele.

Samochody dostawcze Renault w Polsce

Rynek samochodów dostawczych w Polsce do końca sierpnia 2019 wzrósł o 8,3 proc. w stosunku do 2018, co oznacza sprzedaż 47 140 pojazdów. 6 683 zarejestrowanych samochodów Renault daje marce drugie miejsce na rynku z udziałem na poziomie 14,2 proc. Modele Kangoo oraz Trafic ciężarowy.

Master, pomimo spadku, utrzymuje bardzo mocną pozycję lidera swojego segmentu. Trafic zajmuje pierwsze miejsce w segmencie Minibus oraz czwarte miejsce w segmencie średnich furgonów. Model Kangoo zajmuje dziewiąte miejsce w konkurencyjnym segmencie małych furgonetek.

renault-mod4

W roku 2018 marki Renault i Dacia sprzedały łącznie 13 000 samochodów dostawczych, osiągając 18,8 proc.udziału w rynku. Na pierwsze miejsce w swoim segmencie trafił Master (zarejestrowano blisko 9 000 egzemplarzy).

Renault Master

Zamówienia na nowe Renault Master zostały otwarte w lipcu, natomiast dostawy pojazdów rozpoczęły się we wrześniu. Ceny rozpoczynają się od 87 400 zł netto (Platforma Business FWD 3,5T L2H1 2.3 dCi 135 Euro6). Najtańszy furgon kosztuje 93 300 zł netto (Furgon Business FWD 2,8T L1H1 2.3 dCi 135 Euro6).

Gama polska bazuje na dwóch poziomach wyposażenia – podstawowym Business oraz optymalnym Pack Clim, doposażonym seryjnie w klimatyzacje manualną, radioodbiornik MP3 Bluetooth USB oraz lusterka elektryczne i szyby elektryczne z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy. W ofercie znajduje się 240 wersji – gotowe do odbioru furgon, furgon brygadowy, kontener, skrzynia, wywrotka ale także samochody będące bazą do zabudowy – podwozia i platformy.

renault-mod3

Samochód dostępny jest z maksymalna masą całkowitą od 2,8 t do 4,5 t. Dostępne są zarówno napęd przedni, tylny, jak i 4×4. W październiku otwarte zostaną zamówienia na wersje elektryczne nowego Mastera Z.E., natomiast z końcem roku 2019 wprowadzone zostaną do oferty spalinowe wersje kombi do przewozu 9 osób oraz autobus do przewozu 17 osób.

Renault Trafic

Zamówienia na Trafica w wersji osobowej zostały otwarte w czerwcu. Ceny modelu w wersji osobowej rozpoczynają się od 110 350 zł brutto (Business dCi 120), natomiast ceny wersji ciężarowej – od 76 600 zł netto (Furgon L1H1 1.6 dCi 95 Euro6).

Gama polska bazuje na dwóch poziomach wyposażenia – podstawowym Business oraz optymalnym Pack Clim, doposażonym seryjnie w klimatyzacje manualną, radioodbiornik MP3 Bluetooth USB oraz lusterka elektryczne i szyby elektryczne z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy. Warto zwrócić uwagę na topową wersję osobową – Trafic SpaceClass, będącą prawdziwym mobilnym salonem na kołach.

renault-mod5

W ofercie znajduje się 75 wersji – gotowe do odbioru furgon, furgon brygadowy, platformy do zabudowy, wersje Kombi oraz SpaceClass – mobilny salon na kołach.

Sprzedaż do firm i instytucji

W 2018 roku firmy na polskim rynku zakupiły rekordową liczbę samochodów marki Renault28 646 sztuk. Marka Renault zachowała miejsce w TOP 5 sprzedaży kierowanej do firm, a Dacia ponownie zajęła dziesiątą pozycję. W sumie 45 166 aut Grupy Renault znalazło nabywców wśród przedsiębiorstw i instytucji.

Renault Pro+ to marka ekspercka. Oferta obejmuje nie tylko produkty dostosowane do zróżnicowanych potrzeb użytkowników, ale także rozwiązania „szyte na miarę” i przystosowane do różnych sposobów użytkowania przez klientów biznesowych. To także dedykowana sieć centrów obsługi firm.

renault-mod6

Wśród oferowanych usług znajdują się m.in. profesjonalne doradztwo w zakresie nie tylko pojazdu bazowego, lecz także zabudowy, usługa kary flotowej z rabatami na części i robociznę uzależnionymi od przebiegu, usługi przedłużenia gwarancji oraz pakietów serwisowych do 5 lat / 200 000 km, usługi finansowania, ubezpieczenia oraz najmu długoterminowego pojazdu, hotel opon zimowych.

Sieć ekspertów marki Renault Pro+ w Polsce składa się z 23 punktów wyspecjalizowanych w sprzedaży i serwisowaniu samochodów dostawczych i modyfikowanych.

Elektryczne samochody dostawcze Renault Z.E.

Grupa Renault dysponuje najszerszą gamą elektrycznych samochodów dostawczych. W Polsce aktualnie dostępne są:
– czterokołowy pojazd Twizy Cargo: idealny do przewożenia towarów na terenie miasta, wyposażony w duży bagażnik o pojemności 180 l, który może pomieścić ładunek o masie 75 kg;
– elektryczna furgonetka Kangoo Z.E.: dostępna w dwóch długościach i 3 wersjach nadwoziowych, o ładowności 600 kg i kubaturze użytecznej do 4,6 m3 lub z możliwością przewiezienia do 5 osób; dysponuje zasięgiem realnym 200 km na jednym pełnym ładowaniu akumulatora trakcyjnego.

renault-mod7

Do gamy dołącza duży furgon nowy Master Z.E.:
• jest wyposażony w litowo- jonowy akumulator nowej generacji Z.E. 33 o mocy 33 kWh, sterowany elektronicznie;
• pełne ładowanie trwa 6 godzin przy korzystaniu z WallBoxa 32A/7,4 kW;
• ma silnik elektryczny R75 o wysokiej sprawności energetycznej i mocy 57 kW (odpowiednik 76 KM), wywodzący się z modelu ZOE;
• silnik sprawdził się w ZOE i Kangoo Z.E.; jest produkowany w wiodącym zakładzie Grupy Renault w Cléon (Francja), słynącym z produkcji silników i skrzyń biegów wysokiej jakości;
• model jest oferowany w 6 wersjach, w 3 długościach i 2 wysokościach nadwozia do wyboru;
• 4 wersje furgonu mają pojemność przedziału ładunkowego od 8 do 13 m3;
• 2 wersje platformy z kabiną dostępne z rozstawem osi L2 i L3 są idealną bazą do zabudowy wielkogabarytowym kontenerem zdolnym przewozić do 22 m3 ładunku.

renault-mod9