RENAULT – NISSAN – DAIMLER: WSPÓLNY MAŁY PICKUP

niss_no_1

Sojusz Renault-Nissan i Daimler AG rozszerzą strategiczną i trwającą już od pięciu lat współpracę na segment pickupów.

Będzie to model z podwójną kabiną, przeznaczony zarówno do użytku prywatnego, jak i komercyjnego. Głównymi rynkami docelowymi dla nowego pickupa są Europa, Australia, RPA i Ameryka Łacińska.


Zobacz także:

UŻYTKOWE


 

Nissan i Daimler opracują jednotonowego pickupa dla marki Mercedes-Benz, która niedawno ogłosiła wprowadzenie do oferty pojazdu w tym segmencie. W pickupie Mercedesa zostaną wykorzystane niektóre rozwiązania konstrukcyjne z nowego Nissana NP300, ale będzie to model opracowany i zaprojektowany przez firmę Daimler, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb jej klientów. Pojazd będzie miał wszystkie charakterystyczne cechy i detale typowe dla marki Mercedes Benz.

– Mercedes-Benz jest najszybciej rozwijającą się marką premium na świecie. Wejście do błyskawicznie rozwijającego się segmentu średnich pickupów jest ważnym elementem kontynuacji naszego wzrostu w skali globalnej. Dzięki ugruntowanemu partnerstwu z Sojuszem Renault-Nissan możemy znacznie skrócić czas i ograniczyć koszty związane z wejściem do tego ważnego segmentu – powiedział Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars.

Nissan zajmuje drugie miejsce wśród największych producentów jednotonowych pickupów na świecie. Firma konstruuje i sprzedaje pojazdy tego typu od ponad 80 lat. Od 1933 r. ponad 14 milionów pickupów Nissana służyło i służy jako środek transportu ludzi i towarów, niekiedy w ekstremalnie trudnych warunkach. NP300, wprowadzony na rynek w 2014 r., sprzedawany jest pod nazwami NP300 Navara oraz NP300 Frontier (w zależności od rynku). Obecnie model ten produkowany jest w Tajlandii i Meksyku.

Nissan i Renault prowadzą prace nad jednotonowym pickupem dla marki Renault, który również będzie dzielił część rozwiązań konstrukcyjnych z Nissanem NP300. Samochód ten, charakteryzujący się wyrazistą stylistyką Renault, będzie pierwszym jednotonowym pickupem tej marki, a jego premierę rynkową zaplanowano na 2016 r. Produkcję tego pickupa ulokowano w zakładach Nissana w Cuernavaca w Meksyku. Jednotonowy pickup Renault będzie już drugą propozycją francuskiej firmy w tym segmencie po półtonowym pickupie, który pojawi się na rynku jeszcze w bieżącym roku.

Jednotonowy pickup Mercedes-Benz będzie produkowany przez Nissana w zakładach Renault w Cordobie (Argentyna), obok Nissana NP300 i pickupa Renault przeznaczonych na rynek Ameryki Łacińskiej. Wszystkie trzy modele będą także produkowane w fabryce Nissana w Barcelonie (Hiszpania) z przeznaczeniem na pozostałe rynki oprócz Ameryki Północnej. Produkcja w obu zakładach produkcyjnych rozpocznie się przed końcem bieżącej dekady.

Fabryka w Barcelonie będzie produkować około 120 000 pojazdów rocznie dla trzech partnerów, a planowana wielkość produkcji w Cordobie to prawie 70 000 pojazdów rocznie.

– Dzięki współpracy z Daimlerem przy tym projekcie będziemy mogli podzielić się kosztami inwestycji w zakłady w Cordobie, a jednocześnie uzyskamy dostęp dla Sojuszu Renault- Nissan do nowych rynków w regionie Ameryki Łacińskiej. Projekt ten pozwoli nam także zoptymalizować moce produkcyjne w Barcelonie i zwiększyć konkurencyjność w ważnym segmencie rynku – powiedział Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Sojuszu Renault- Nissan.

Wspólny projekt dotyczący pickupów wyznacza początek kolejnego etapu strategicznego partnerstwa między Daimlerem a Sojuszem Renault-Nissan, którego piąta rocznica przypada w tym miesiącu. Strategiczna współpraca trzech firm rozpoczęła się 10 kwietnia 2010 r. Wówczas ograniczała się ona do trzech projektów skupionych głównie na rynku europejskim. Od tego czasu portfolio wspólnych produktów Renault- Nissan i Daimler zwiększyło się ponad czterokrotnie i liczy 13 projektów realizowanych w Europie, Azji i obu Amerykach.