RENAULT: NOWA ARKANA DOSTĘPNA Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM E-TECH 145

Nowe Renault Arkana teraz jest dostępne z nowym napędem hybrydowym E-TECH 145. Dodatkową nowością uzupełniającą gamę zespołów napędowych jest benzynowy silnik 1.3 TCe 160 KM z układem mikrohybrydowym 12 V.

Nowe Renault Arkana to w 100% hybrydowy samochód, który występuje wyłącznie w wersji zelektryfikowanej. Teraz jest dostępny z nowym napędem hybrydowym E-TECH 145. Dodatkową nowością uzupełniającą gamę zespołów napędowych jest benzynowy silnik 1.3 TCe 160 KM z układem mikrohybrydowym 12 V.


Zobacz także:

PREMIERY


 
Nowy hybrydowy napęd E-TECH 145:
– Innowacyjny silnik full-hybrid E-TECH współpracujący z akumulatorem trakcyjnym 230V o pojemności 1,2 kWh
– Do 80% czasu jazdy po mieście w trybie całkowicie elektrycznym i nawet o 40% niższe zużycie paliwa
– Zasięg samochodu w trybie elektrycznym: do 3 km
– Jedynie 4,8 l/100 km i 108 g CO2/km.

Nowy silnik 1.3 TCe 160 z układem mikrohybrydowym 12 V:
– Wprowadzenie systemu mikrohybrydowego 12 V w wersjach z silnikiem 1.3 TCe o mocy 160 KM
– Obniżenie zużycia paliwa o 8% i emisji CO2 o 8,5%
– Jedynie 5,7 l/100 km i 130 g CO2/km .

Dzięki przejętej bezpośrednio z Formuły 1 technologii E-TECH i rozwiązaniom poprawiającym aerodynamikę samochodu – w szczególności współczynnikowi SCx (wynoszącemu 0,72), o 25% korzystniejszemu niż w standardowych SUV-ach – Nowe Renault Arkana E-TECH 145 zużywa 4,8 l/100 km i emituje 108 g CO2/km. Wersja R.S. Line jest standardowo wyposażona w dźwignię zmiany biegów by wire, tzw. e-shifter.

Nową Ankarą E_TECH będzie można poruszać się nawet przez 80% czasu jazdy po mieście w trybie elektrycznym. W zależności od warunków użytkowania zasięg samochodu w trybie elektrycznym może wynosić do 3 km. Dzięki napędowi full hybrid z akumulatorem trakcyjnym 230 V o pojemności 1,2 kWh Nowe Renault Arkana oferuje użytkownikom wszystkie korzyści płynące z napędu elektrycznego i nie wymaga podłączania samochodu do sieci elektrycznej.

Renault Arkana wprowadza także kolejną nowość, dostępną we wszystkich wersjach z silnikami TCe 140 i 160: funkcję Sailing Stop. Można ją aktywować lub dezaktywować za pomocą systemu Multi Sense (w trybie My Sense lub Eco). Pozwala obniżyć emisję CO2 nawet o 4 dodatkowe gramy dzięki wyłączeniu silnika w fazach zwalniania przy prędkościach od 30 do 140 km/h.

Nowe Renault Arkana doskonale ilustruje przełom związany z Nową Falą, której przyświeca idea odnowy i nowoczesności, by ruszyć na podbój segmentu C. To prawdziwy „samochód zapewniający pełnię życia” nowego typu, który pozwoli upowszechnić dostęp do elektromobilności dzięki energetycznie efektywnej i przystępnej cenowo technologii E-TECH. powiedział François Laurent, dyrektor programu Arkana.