RENAULT: OD 16 LAT MARKA LIDEREM SAMOCHODÓW MODYFIKOWANYCH W POLSCE

Od 16 lat Renault jest liderem rynku samochodów zabudowywanych w Polsce.

Za sukcesem Renault stoją dedykowane rozwiązania dla każdej branży, oferta zabudów fabrycznych oraz lokalne rozwiązania − współpraca z 24 największymi certyfikowanymi wykonawcami zabudów w Polsce.


Zobacz także:

VOLKSWAGEN: NOWY OŚMIOMIEJSCOWY MULTIVAN JUŻ W PRZEDSPRZEDAŻY
 

UŻYTKOWE


 

Renault oferuje szeroką gamę pojazdów zabudowanych bezpośrednio w fabryce oraz zabudowy indywidualne, które są opracowywane przez dział inżynieryjny firmy Renault i jej certyfikowanych partnerów przy zachowaniu wysokiego poziomu jakości i niezawodności.

W ofercie znajdują się m.in. zabudowy do:

– Transportu towarów: kontenery, izotermy, chłodnie, skrzynie, wywrotki, transport przesyłek
– Transportu osób: nawet do 16 pasażerów, z opcją adaptacji do przewozu osób z niepełnosprawnością, transportu VIP
– Usług mobilnych, np.: food trucki, pojazdy sklepowe
– Budownictwa i techniki: podwozia pod wywrotki, zabudowy brygadowe
– Transportu specjalistycznego: transport koni, sprzętu budowlanego, narzędzi
– Samochodów specjalistycznych: usługi medyczne, transport medyczny, pojazdy interwencyjne i inne.

Certyfikowani wykonawcy zabudów Pro+

W Polsce Renault współpracuje z 24 certyfikowanymi firmami nadwoziowymi, zapewniającymi pokrycie terytorialne. Aby uzupełnić ofertę zabudów, Renault oferuje również etykietę Renault Pro+. Certyfikuje najlepszych wykonawców zabudów w Europie, gwarantując, że spełniają oni normy jakości Renault.

Niezależnie od tego, czy samochód ma być budowlany, chłodniczy czy towarowy, centra Renault Pro+ mogą pomóc w znalezieniu odpowiedniego pojazdu i zabudowy. Marka oferuje szeroką gamę konfiguracji – od skrzyń z plandeką i kontenerów izotermicznych, przez chłodnie i wywrotki, aż po pojazdy warsztatowe, budowlane, sklepowe czy samochody dostosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością i wiele innych.

24 certyfikowane firmy nadwoziowe:

AMZ Kutno, AUTO PROFI STUDIO, AUTO-FORM, BMB, CARPOL, DPR, DRAGON, GRUAU POLSKA, IGLOOCAR, IZOTERMY TIM, JEGGER, MOBILCAR, MODESTO, MODUL SYSTEM, MOTO WEKTOR, MRAUTO, NADWOZIA-PARTNER, P.W. BIBMOT, PLANDEX, PONY AUTO, PRENTKI, PRONAR, TENSA AUTOMOTIVE, WAVECAMPER.

Pro+ w Polsce

Grupa Renault posiada w Polsce sieć 21 eksperckich salonów i serwisów Pro+ dedykowanych klientom instytucjonalnym i biznesowym, specjalizujących się m.in. w profesjonalnej sprzedaży i obsłudze klientów flotowych oraz obsłudze samochodów dostawczych. Renault Pro+ to kompleksowe i sprawdzone rozwiązania dla profesjonalistów.

Samochody dostawcze

W zeszłym roku Renault Master siódmy rok z rzędu było najchętniej wybieranym modelem wśród samochodów dostawczych na rynku polskim w kategorii H Van, wyniki za okres styczeń-maj 2025 r. pokazują, że utrzymuje swoją pozycję.

Gama samochodów dostawczych Renault w Polsce obejmuje obecnie zarówno samochody spalinowe, jak i elektryczne: Kangoo Van, Kangoo Van E-Tech electric, Trafic, Trafic E-Tech electric, Master, Master E-Tech electric.

W centrum oferty znajduje się Nowe Renault Master – Van Roku 2025, dostępny w wersji spalinowej i elektrycznej E-Tech (zasięg do 460 km), oferujący rekordową ładowność. Wspiera go wszechstronne Renault Trafic, idealne do adaptacji w każdej branży, oraz Kangoo Van, zaprojektowane z myślą o miejskich dostawach, z innowacyjnym systemem Open Sesame.

Nowe Renault Master – Van Roku 2025

Nowy Master zadebiutował na rynku w zeszłym roku i otrzymał tytuł „International Van of the Year 2025”. Nowa konstrukcja typu Aerovan, opracowana w tunelu aerodynamicznym, oferuje znacznie lepszą zwrotność i efektywność energetyczną – zarówno w wersji spalinowej, jak i elektrycznej E-Tech, której zasięg w wersji long range wynosi nawet 460 km.

Wersje zabudowy dostępne są dla każdego rodzaju napędu (diesel, elektryczny), a nowoczesne wnętrze zapewnia do 135 litrów schowków i funkcję mobilnego biura. Na pokładzie znajdują się również system multimedialny openR link z ekranem 10”, 20 systemów ADAS, rekordowa ładowność do 1,6 t, możliwość holowania do 2,5 t oraz przestrzeń ładunkowa do 22 m³. System Convertor Companion, dostępny w Nowym Masterze, integruje sterowanie zabudową z systemem multimedialnym, zapewniając wygodny i intuicyjny interfejs dla użytkownika.

Renault Trafic – elastyczność i funkcjonalność

Renault Trafic występuje w wielu wersjach nadwoziowych i konfiguracyjnych: od furgonu, przez kabinę z podłogą, po pojazdy z przegrodą, przeszkleniami i specjalistycznymi zabudowami. Oferuje nawet 4,15 m długości ładunkowej (w wersji L2), pojemność użytkową od 5,8 do 8,9 m³ i pełen wachlarz rozwiązań dla chłodni, food trucków czy kontenerów.

Renault Kangoo Van – miejskie, kompaktowe i pomysłowe

Kangoo Van to rozwiązanie stworzone z myślą o pracy w przestrzeni miejskiej. Innowacyjna funkcja Open Sesame by Renault – największy boczny otwór załadunkowy na rynku (1,45 m) – ułatwia dostęp do przestrzeni ładunkowej bez konieczności używania tylnych drzwi. Dzięki przemyślanej przegrodzie i rozkładanej kanapie Kangoo Van może przewozić zarówno sprzęt, jak i do 5 osób. Ładowność sięga 3,9 m³, a funkcjonalność wspierają nowoczesne systemy wspomagania jazdy oraz multimedialny system EASY LINK z ekranem 8”.

W niedalekiej przyszłości

Renault, historyczny lider rynku furgonetek i pionier w dziedzinie elektryfikacji samochodów dostawczych, konsekwentnie umacnia swoją pozycję, wprowadzając na rynek nową generację elektrycznych modeli użytkowych. Pierwsze modele marki Renault zaprojektowane wspólnie z firmą Ampere z wykorzystaniem oprogramowania SDV (Software Defined Vehicle) będą wyznaczać nowe standardy na rynku. Nowa gama furgonetek E-Tech, zbudowana na w pełni elektrycznej platformie typu „skateboard”, została zaprojektowana od podstaw z myślą o elastyczności i pełnej adaptowalności do potrzeb klientów biznesowych. Dzięki innowacyjnej architekturze możliwy jest montaż wielu typów zabudów, co daje niemal nieograniczone możliwości personalizacji. Modele Trafic, Goelette i Estafette E-Tech oferowane będą w wersjach z dwoma typami baterii trakcyjnych – standardową i long range – oraz jako pierwsze w segmencie dostawczym wprowadzą technologię ładowania 800 V, która pozwala uzupełnić energię od 15 do 80% w mniej niż 20 minut.

Jednocześnie Renault kontynuuje rozwój pojazdów SDV, w których oprogramowanie i cyfrowa architektura stają się kluczowymi elementami użytkowania, serwisowania i personalizacji. Po sukcesie Nowego Mastera – zdobywcy prestiżowego tytułu „International Van of the Year 2025” – marka idzie o krok dalej, oferując klientom biznesowym nie tylko bezemisyjne, ale także inteligentne rozwiązania, które radykalnie upraszczają zarządzanie flotą i codzienną pracę.