RENAULT: T460 WYJECHAŁY Z SALONU NA DOLNYM ŚLĄSKU

TLM 1

Kolejne pojazdy najnowszej generacji Renault Trucks wyjechały na drogi. Zrealizowane zostało zamówienie na dwa ciągniki siodłowe T460, wyposażone w 11-litrowe silniki o mocy 460 KM (338 kW), spełniające wymagania normy Euro VI.

Pierwsze na Dolnym Śląsku pojazdy odebrała firma Transport & Logistik Management z Siechnic k. Wrocławia. Przekazanie samochodów nowej gamy T nastąpiło w siedzibie dealera Renault Trucks, firmy Retos w Pietrzykowicach k. Wrocławia. Z rąk Rafała Zmarzłego, przedstawiciela handlowego francuskiego producenta, kluczyki odebrał Jarosław Bednarczyk, właściciel firmy Transport & Logistik Management.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


– Wydajemy dziś dwa pojazdy T460 klientowi, który zamówił je bez wcześniejszego przetestowania. Oglądał pojazdy podczas dolnośląskiej premiery nowej gamy, znał dokładnie wszystkie niezbędne parametry techniczne, jednak samochodami wcześniej nie miał okazji jeździć. Pan Jarosław zaufał nowej technologii, nowym pojazdom konstruowanym od podstaw na bazie lat doświadczeń i testów, zaufał gamie, która wywodzi się od pojazdów Berlieta, będących ikoną motoryzacji. W pełni zawierzył marce, co jest dla nas bardzo cenne. Jesteśmy przekonani, że Renault Trucks bardzo szybko udowodni, że na to zaufanie zasługuje – wyjaśnia Rafał Zmarzły.

Spółka Transport & Logistik Management z Siechnic k. Wrocławia istnieje od blisko dwóch lat. Współpracuje z jednym z liderów transportowych na rynku szwajcarskim i świadczy usługi transportowe w Europie Zachodniej.

TLM 2

– Do wyboru pojazdów nowej gamy przekonały mnie dobre osiągi gwarantowane przez producenta i cena pojazdów, tak kluczowa w transporcie. Mimo iż zamawiałem samochody T460 jak z katalogu i zaryzykowałem, to już teraz wiem, że to była dobra decyzja. Eksploatujemy już od miesiąca pojazd testowy, model T430 z silnikiem o mocy 430 KM. Pojazd ten bardzo dobrze się sprawdza na trasach długodystansowych spalając w zestawie z w pełni załadowaną naczepą 25l/100 km. Dlatego modelu testowego T430 już nie oddam, tylko również kupię – dodaje przedsiębiorca.

Jak zaznacza właściciel, do wyboru marki Renault Trucks, oprócz ekonomiki paliwowej skłoniła go również wygoda i komfort w kabinie Sleeper Cab oraz bliskość do stacji obsługi francuskiego producenta.

– Kierowcy jeżdżą w długie trasy, dlatego tak ważna dla nich jest jakość pracy i wypoczynku w kabinie. Pierwszy raz wsiadłem do modelu T na prezentacji we Wrocławiu i byłem mile zaskoczony, jak przestronne i bardzo przyjazne dla kierowcy jest wnętrze. Miałem kultową „magnumkę”, więc znam wygodę tego modelu. Również w kabinie modelu T mogłem się swobodnie wyprostować, stojąc i nie dotykając głową sufitu, a dodatkowym plusem była ergonomiczna deska rozdzielcza z 7-calowym wyświetlaczem głównym – podkreśla Jarosław Bednarczyk, właściciel firmy.

TLM3

Flota dolnośląskiej firmy liczy aktualnie 7 pojazdów, w większości są to samochody marki Renault Trucks. Nowo odebrane pojazdy są pierwszymi we flocie tego przewoźnika, spełniającymi ekologiczną normę czystości spalin Euro VI. Jak deklaruje Jarosław Bednarczyk, stopniowo będzie wymieniał samochody starszych roczników i to również na modele nowej gamy francuskiego producenta.

– Nie jestem zwolennikiem kolekcjonowania samochodów, dlatego nie będę powiększał floty tylko ją unowocześniał. Pojazdy mają jeździć, pracować i zarabiać pieniądze, a nie stać na parkingu bezczynnie . Samochodem testowym T430 zrobiono już ok. 10 000 tys km na trasie Szwajcaria – Anglia. Spala 25l/100km a to pozwala mi przewidzieć dalsze oszczędności. Przy 7 pojazdach, na trasach jakie pokonują, każdy zaoszczędzony litr paliwa jest istotny dla mojej kieszeni i finansów firmy. A testówka sprawuje się bez zarzutu, nawet nie wiem, jak działa usługa assistance – dodaje właściciel firmy.

Ponieważ pojazdy transportują towary przez górzyste tereny, ważnym wymogiem było wyposażenie ich w zwalniacz hydrauliczny (retarder) Voith.

– Pan Jarosław otrzymał również rozbudowany pakiet ochronny, a nowe pojazdy monitorowane są za pomocą systemu telematycznego Optifleet – dodaje Rafał Zmarzły.

Finansowanie w leasingu fabrycznym nowych samochodów zapewnił VFS Usługi Finansowe Polska, a obsługę gwarancyjną – oddział Retos w Pietrzykowicach k. Wrocławia. Nowe egzemplarze Renault Trucks T460 nie zagoszczą na Dolnym Śląsku na długo, gdyż zaraz po odbiorze jadą do Szwajcarii, gdzie stacjonują i pracują samochody firmy.