RENAULT TRUCKS: FINAŁ KONKURSU OPTIFUEL 2013

optifuel 1_09

Renault Trucks pomaga użytkownikom swoich ciężarówek oszczędzać pieniądze za pomocą nowoczesnych rozwiązań skupionych pod nazwą Optifuel.

To programy szkoleniowe dla kierowców, a także specjalne usługi serwisowe oraz system zarządzania flotą Optifleet. Aby zachęcić firmy i kierowców do udziału w szkoleniach i podnoszenia kwalifikacji od pięciu lat towarzyszy im konkurs ekonomicznej i efektywnej jazdy pod nazwą – Konkurs Optifuel. W tym roku wzięła w nim udział rekordowa liczba kierowców.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


Główne hasło Renault Trucks brzmi: „Pojazd ciężarowy przynosi zysk”. By jednak tak się działo potrzebne są dwa elementy: nowoczesne, przemyślane konstrukcje pojazdów i dobrze przygotowani kierowcy. Jak pokazują obliczenia instruktorów Optifuela, zainwestowane w dokształcanie kierowców pieniądze zwracają się już po dwóch miesiącach, a w kolejnych uzyskiwane oszczędności w znaczący sposób zwiększają zyski przedsiębiorców transportowych.

W tegorocznym Konkursie Optifuel, mimo zmiany jego formuły, wzięło udział 233 kierowców z całego kraju. Najpierw rywalizowali o miano najlepszych w eliminacjach, które zostały zorganizowane przez dealerów Renault Trucks w 9 lokalizacjach.

optifuel 2_12

– W każdym z tych miejsc jazdy konkursowe trwały przez trzy dni, co pozwoliło na zwiększenie liczby uczestników. Duży nacisk został położyliśmy na namówienie do udziału w zawodach nowych klientów – firm, które dotąd w swoim taborze nie miały pojazdów Renault. Ten pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę – niemal połowa z kierowców-finalistów wywodziła się właśnie z takich przedsiębiorstw! Jest to też dowód na to, jak dobre i przyjazne kierowcom są rozwiązania techniczne stosowane w ciężarówkach Renault, skoro dla wielu z nich jazdy konkursowe były pierwszym w życiu kontaktem z tymi pojazdami – mówi Mariusz Kowalski, Business Solution Manager w Renault Trucks Polska, odpowiedzialny za organizację Konkursu w tym roku.

Zwycięzcy eliminacji spotkali się na wielkim finale, który został rozegrany na trasie szybkiego ruchu S8 między Grójcem a Białobrzegami. Wybór nie był przypadkowy, ponieważ jest to droga o dużym natężeniu ruchu, a na wybranych do finałowych jazd odcinkach są przeszkody – długie podjazdy i sygnalizacja świetlna. Konkurs jazdy ekonomicznej prowadzony był z wykorzystaniem dwóch zestawów obciążonych 22 tonami ładunku. Te zestawy to szkoleniowe ciągniki Renault Premium 460 DXi EEV z naczepami kurtynowymi Wieltonu. Auta miały silniki o mocy 460 KM i najnowszej generacji zautomatyzowane skrzynie biegów Optidriver+. Obydwa wyposażono też w system zarządzania flotą Optifleet. Samochody poruszały się na energooszczędnych oponach firmy Michelin, która jest od lat jednym z partnerów konkursu.

optifuel 3_16

W półfinałowej części rywalizacji każdy z uczestników musiał przejechać testowy odcinek o długości 41,1 km. Najlepsza czwórka ruszyła po raz drugi w trasę. By jednak nie było wątpliwości – tym razem każdy jechał tym samym pojazdem. W konkursie Renault Trucks liczy się nie tylko najniższe średnie zużycie paliwa. Równie ważne jest przejechanie trasy w jak najkrótszym czasie. To dwa najważniejsze czynniki, które uwzględnia się w prostym równaniu matematycznym – dzieli się średnią prędkość przez średnie zużycie paliwa i porównuje z wynikiem instruktora. Kto osiąga najwyższy współczynnik – ten wygrywa.

Zwycięzca konkursu oprócz atrakcyjnych nagród dla siebie zdobywa nagrodę dla firmy, w której pracuje – w tym roku był to system zarządzania flotą Optifleet, a także ufundowane przez Renault Trucks Financial Services ubezpieczenie 10 samochodów, dwie opony na oś prowadzącą od Michelina i 200 l olejów Renault Trucks Oil od firmy Total.

Pierwsze miejsce i tytuł Mistrza Ekonomicznej Jazdy Renault Trucks zdobył Mariusz Zając z lubelskiej firmy Tom-pol. Jest kierowcą i współwłaścicielem firmy, w której taborze jeździ 8 ciągników siodłowych. Uzyskane przez niego wyniki to średnie spalanie wynoszące 23,6 l/100 km, średnia prędkość 62,8 km/h i współczynnik 2,661 (im wyższy tym lepiej). Drugie miejsce zajął Paweł Gabryś z firmy Rosiński i s-ka z Bielska-Białej (23,9 l, 63,2 km/h, 2,644), trzecie Przemysław Młot z firmy Młot sp.j. z Ostrowika k. Warszawy (23,6 l, 61,3 km/h, 2,597), a czwarte Jarosław Basiak z KMTD z Gdyni (24,4 l, 61,4 km/h, 2,516).