RENAULT TRUCKS: SZERSZA OFERTA POJAZDÓW OPTITRACK

renault_tru-c1

Renault Trucks rozszerza swoją ofertę pojazdów z systemem napędu OptiTrack. System ten, którego zasadniczymi elementami są silniki hydrauliczne w piastach kół przednich, pozwala tymczasowo zwiększyć dostępną siłę napędową.

Jest oferowany w gamie C, zaś obecnie stał się dostępny także w konfiguracjach 8×2 i 8×2*6.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

UŻYTKOWE


 

Technologia OptiTrack, rozwijana przez Renault Trucks od 2009 r., umożliwia zwiększenie siły napędowej pojazdu, przy jednoczesnym utrzymaniu optymalnego zużycia paliwa i dużej ładowności. Obecnie system ten jest dostępny także w pojazdach Renault Trucks C o konfiguracji 8×4 (z silnikiem DTI 11 lub DTI 13) oraz 8×2*6 (z silnikiem DTI 11).

renault_tru-c2

W OptiTrack dodatkową siłę napędową generują dwa silniki hydrauliczne, zamontowane w piastach kół drugiej osi przedniej. Taki sposób realizacji napędu na wszystkie koła, dostępnego na żądanie, pozwala wyeliminować negatywny wpływ konwencjonalnego napędu stałego na wysokość powierzchni ładunkowej, zużycie paliwa, masę własną i koszty obsługi technicznej pojazdu.

Poszerzenie zakresu dostępności OptiTrack o dwie kolejne konfiguracje osi oznacza, że w system ten może być wyposażona większość typów pojazdów wykorzystywanych w transporcie budowlanym: 4×2, 6×4, 6×2*4, 8×2*6 i 8×4. Tym samym klienci, którzy potrzebują napędu na wszystkie koła tylko tymczasowo, mogą mają możliwość wyboru pojazdu łączącego w sobie zwiększone własności trakcyjne, dużą ładowność i niskie zużycie paliwa – bez względu na obszar zastosowań.

Wysoki moment napędowy od startu

Żeby włączyć lub wyłączyć OptiTrack podczas jazdy do przodu lub tyłu, wystarczy nacisnąć przycisk na desce rozdzielczej. System działa od chwili ruszenia z miejsca (o km/h) i automatycznie wyłącza się po przekroczeniu prędkości 25 km/h. Jest zasilany za pośrednictwem tylnej przystawki odbioru mocy napędzanej od silnika, dzięki czemu przystawka napędzana od skrzyni biegów pozostaje w pełni dostępna.

System OptiTrack jest oferowany w połączeniu z mechaniczną zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver, stanowiącą standardowe wyposażenie wszystkich pojazdów Renault Trucks. Jest również przystosowany do współpracy ze zwalniaczem hydrokinetycznym Voith w celu zapewnienia optymalnego poziomu bezpieczeństwa.

renault_tru-c3

Optymalna ładowność i priorytety

Renault Trucks C OptiTrack jest zdolny do jazdy w trudnych warunkach terenowych, jednocześnie oferując większą ładowność (o 600 kg), niż pojazd z napędem na wszystkie koła. W porównaniu z swoją gamą pojazdów Euro 5, Renault Trucks zmniejszyło masę pojazdu o 90 kg. Dzięki optymalizacji masy własnej, pojazdy Renault Trucks C charakteryzują się wyjątkową ładownością.

Wybierając pojazd z systemem OptiTrack, przewoźnicy mogą zwiększyć swoją wydajność, zapewnić większe bezpieczeństwo swoim kierowcom – w każdych warunkach atmosferycznych – oraz zoptymalizować zużycie paliwa. OptiTrack opracowano również z myślą o komforcie kierowcy. Przede wszystkim, łatwość sterowania systemem pozwala z dużą pewnością pokonywać przeszkody terenowe. Komfort wynika także z niższej wysokości podwozia, w porównaniu z pojazdem z napędem na wszystkie koła, skutkującej łatwiejszym dostępem do kabiny i większą stabilnością pojazdu.

Dzięki udostępnieniu systemu OptiTrack w pojazdach Trucks C, w połączeniu z silnikiem DTI 13, zautomatyzowana skrzynią biegów Optidriver i zwalniaczem Voith, Renault Trucks oferuje użytkownikom – zwłaszcza operującym na terenach górzystych – świetne narzędzie do poprawy ich wydajności.