SALON RETROMOBILE 2018: PEUGEOT ŚWIĘTUJE URODZINY

peugeot-salo-r0

43. edycja Salonu Rétromobile odbędzie się 7-11 lutego w Paris Expo Porte de Versailles. Peugeot oddaje między innymi hołd serii 5 wystawiając samochody Type 5 oraz 504, który w tym roku świętuje swoje 50 urodziny.

Jubilatem jest także model 203, który obchodzi swoje 70-lecie. Z kolei muzeum marki istnieje 30 lat i z tej okazji zaprezentuje 404 Cabriolet, 205 GTi oraz samochód koncepcyjny Exalt.


Zobacz także:

HISTORIA/OLDTIMERS

ROZMAITOŚCI


 

Przez pięć dni, 120 000 gości i entuzjastów będzie miało okazję zobaczyć samochody wybrane przez stowarzyszenie l’Aventure Peugeot do tegorocznej edycji salonu:

 

* Type 5 to jeden z najstarszych modeli produkowanych przez francuską firmę. Został on wyprodukowany w latach 1893-94 w 14 egzemplarzach. Peugeot jest najstarszym nadal funkcjonującym producentem wśród światowych pionierów motoryzacyjnej przygody – swoje pierwsze samochody marka wprowadziła na rynek w 1891 r.

* 504 prezentowany przy wsparciu stowarzyszenia Amicale 504 ma pół wieku. Był produkowany aż do pierwszych lat XXI wieku. Produkcja osiągnęła prawie 3 700 000 egzemplarzy, a jego doskonałe zachowanie na drodze sprawiło, że marka z lwem na masce stała się synonimem przyjemności z jazdy.

Był wybrany samochodem 1969 roku i zyskał uznanie na wszystkich kontynentach. Model wystawiany na stoisku na Salonie Rétromobile został zgłoszony przez producenta do udziału w tegorocznej edycji wyścigu Tour Auto. Samochód otrzymał nową karoserię, którą zaprojektowały zespoły Peugeot Style, a za kierownicą zasiądzie Jean- Pierre Nicolas.

 

* 203 należy do prywatnej kolekcji stowarzyszenia “Miłośnicy Peugeot 203 i 403” i jest symbolem odrodzenia się marki po drugiej wojnie światowej. Został zaprezentowany po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1948 roku i w tym roku obchodzi swoje 70. urodziny.

* Muzeum Peugeot w Sochaux zostało otwarte 4 lipca 1988 r. przez Pierre’a Peugeot i świętuje swoje 30. urodziny. Muzeum l’Aventure Peugeot przedstawia ponad 200 lat historii przemysłu, który narodził się w Montbéliard, a następnie rozprzestrzenił się na cały świat. Celem muzeum jest ochrona, rozwój, zarządzanie i promocja dziedzictwa marki z lwem w herbie.