SCIROCCO R-CUP 2012: GŁADYSZ ROZPOCZYNA SEZON

W ostatni weekend kwietnia na niemieckim torze Hockenheim rozpocznie się tegoroczny sezon Scirocco R-Cup. Po raz trzeci w tym prestiżowym cyklu organizowanym przez Volkswagena udział weźmie Adam Gładysz. Już wkrótce kierowca rozpocznie testy w Niemczech.

Scirocco R-Cup 2012 będzie rozgrywany na tych samych torach co w ubiegłym roku. Po inauguracyjnej rundzie w Badenii i Wirtembergii, zawodnicy jeszcze pięciokrotnie spotkają się w Niemczech, raz w Austrii, a w połowie maja rywalizować będą na brytyjskim torze Brands Hatch.

Identycznie jak przed rokiem, w Oschersleben i na austriackim Red Bull Ringu odbędą się dwie rundy. W tegorocznej odsłonie Scirocco R-Cup zobaczymy 21 zawodników. 14 z nich to zupełnie nowe twarze.

Adam Gładysz wspólnie z sześcioma innymi kierowcami zaliczy kolejny sezon w tym cyklu. Dla tarnowskiego kierowcy rok 2012 stoi pod znakiem sporych zmian. Największą z nich z pewnością jest dołączenie do zespołu Gładysz Racing znanego inżyniera wyścigowego, Piotra Żukowskiego, który w 2010 r. współpracował z Maciejem Steinhofem, a przed rokiem przyczynił się do sukcesu Mateusza Lisowskiego, jakim było zwycięstwo w Scirocco R-Cup.

Adam Gładysz: Decyzję o dalszych startach w Scirocco R-Cup podjąłem już pod koniec ubiegłego roku. Myślę, że był to dobry wybór biorąc pod uwagę moją wieloletnią współpracę z grupą Volkswagena. Również pozostali sponsorzy naszego zespołu zgodnie stwierdzili, że najlepszym rozwiązaniem będzie właśnie kontynuacja tego projektu. Bardzo się cieszę, że tak się to wszystko ułożyło. Ubiegły sezon, niezwykle ciekawy i obfitujący w wiele dramatycznych i ekscytujących pojedynków na torze, zakończyłem na 7. pozycji w klasyfikacji generalnej. Mieliśmy kilka problemów z samochodem, przez co w wielu momentach straciliśmy cenne punkty. Wyciągnąłem jednak z tego wiele cennych wniosków, które doprowadziły do kilku zmian, jakie zaplanowałem na ten rok. Mowa przede wszystkim o nawiązaniu współpracy z Piotrem Żukowskim, bardzo znanym i cenionym inżynierem posiadającym wieloletnie doświadczenie w obsłudze samochodów wyścigowych. Oprócz tego w dość dużym stopniu rozszerzyłem swój program treningowy. Mam tu na myśli przede wszystkim zwiększenie liczby oraz różnorodności ćwiczeń poprawiających formę fizyczną. Podobnie jak w dwóch poprzednich sezonach, pierwszy kontakt z Scirocco R-Cup mieliśmy już 10 marca podczas corocznego obozu kondycyjnego w niemieckim Oberjoch. Trwał on pięć dni…

Początek kwietnia będzie dla zawodników startujących w Scirocco R-Cup pierwszą okazją do przetestowania tegorocznych samochodów. Po raz trzeci z rzędu przedsezonowe testy odbędą się na niemieckim torze Motorsport Arena Oschersleben, gdzie w połowie września rozegrana zostanie podwójna runda prestiżowej serii wyścigowej organizowanej przez Volkswagen Motorsport. W najbliższy poniedziałek i wtorek właśnie w Saksonii Adam Gładysz zaprezentuje samochód w nowych barwach.

Adam Gładysz: Z Tarnowa wyjeżdżam w niedzielę rano, tak aby po południu być już na miejscu i odbyć krótki briefing z moim inżynierem Piotrem Żukowskim. Poniedziałek i wtorek zapowiadają się bardzo pracowicie. Każdego dnia odbędziemy po trzy 25-minutowe sesje, które za każdym razem poprzedzi tzw. rollout czyli swoista rozgrzewka, podczas której nie będzie mierzony czas. Nie mogę się już doczekać momentu, kiedy po raz pierwszy w tym roku wsiądę do mojego pucharowego Scirocco, z którym nie miałem styczności od zeszłego października. Zamierzam jak najwięcej wynieść z testów w Oschersleben. Wraz z Piotrem mamy ściśle ustalony program, który będziemy skrupulatnie realizować. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o ustawienia samochodu. Najbliższe testy w jakimś stopniu pokażą układ sił wśród tegorocznych pucharowiczów, choć jak wiadomo, tak naprawdę prawdziwy sprawdzian nastąpi dopiero podczas pierwszej rundy Scirocco R-Cup, która dokładnie za miesiąc odbędzie się na torze Hockenheim.

Kalendarz Scirocco R-Cup 2012
* 27-28 kwietnia Hockenheim (Niemcy);
* 4-5 maja Lausitzring (Niemcy);
* 18-19 maja Brands Hatch (Wielka Brytania);
* 1-3 czerwca Spielberg – Red Bull Ring (Austria dwa wyścigi);
* 29-30 czerwca Norisring (Niemcy);
* 17-18 sierpnia Nurburgring (Niemcy);
* 14-16 września Oschersleben (Niemcy – dwa wyścigi);
* 19-20 października Hockenheim (Niemcy).