SEAT: NOWY LEON ODSŁONIĘTY – PIERWSZE OPINIE

Jak informowaliśmy, w zakładach Martorell SEAT zaprezentował nowego Leona. To dla hiszpańskiej marki kluczowy model – trzy generacje sprzedały się w 2,2 milionach sztuk.

Producent zainwestował 1,1 miliarda euro, aby umożliwić wprowadzenie na rynek auto z bardziej wydajnym systemem napędowym, łącznością i technologią wspomagania jazdy


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Model uosabia język stylistyczny marki, łącząc elegancję i sportowy design. Podstawę samochodu stanowi platforma MQB Evo. W wersji 5-drzwiowej nowe auto ma wymiary: 4368 mm długości (o 86 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w trzeciej generacji.

W wersji Sportstourer samochód ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi jest identyczny jak w wersji 5-drzwiowej.

Leon ma silniejszą osobowość widoczną w jego opływowych kształtach i precyzyjnym połączeniu ostrych krawędzi z wytłoczeniami w kluczowych miejscach nadwozia. Wartość współczynnika oporu aerodynamicznego poprawiła się o około 8 proc.

Przód Leona to trójwymiarowe połączenie maskownicy i przednich lamp. Reflektory LED zostały cofnięte w głąb maski. Karoseria również stała się bardziej elegancka i wielowymiarowa. Padające na lakier światło załamuje się pod wieloma kątami. Tył pojazdu wyposażono w światła LED rozciągnięte na całej szerokości pojazdu. Ponadto drzwi bagażnika zaprojektowano tak, aby podkreślały dynamizm samochodu. Na lusterkach bocznych pojazdu znajdują się zintegrowane kierunkowskazy LED.

Wnętrze nowego SEAT-a jest funkcjonalne. Gładka, smukła deska rozdzielcza sprawia wrażenie lekkości i wydaje się być zawieszona w przestrzeni. Wszystko w kabinie zostało zaprojektowane przy ścisłym zachowaniu zasad ergonomii dla zwiększenia komfortu zarówno kierowcy, jak i pasażerów podróżujących z przodu i z tyłu. Pojemność bagażnika w wersji 5-drzwiowej wynosi 380 litrów, a w opcji Sportstourer – aż 617 litrów (czyli aż o 30 litrów więcej).

Komfort użytkowania zwiększy także ambientowe oświetlenie wewnętrzne wykonane w technologii LED. Tworzy ono łuk okalający całą deskę rozdzielczą, który może zmieniać kolor i natężenie światła w zależności od potrzeb kierowcy. Jest ono częścią systemu monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.

Połączony z otoczeniem

Kluczowym elementem systemu łączności jest 10,5-calowy wirtualny kokpit, czyli w pełni personalizowany zestaw wskaźników zastępujący tradycyjne zegary. Standardowy system multimedialny posiada 8,25-calowy ekran, który można połączyć ze smartfonem. Na bardziej rozbudowany Navi System składa się 10-calowy ekran Retina z nawigacją 3D, funkcją sterowania głosem oraz rozpoznawania gestów.

System Full Link umożliwia użytkownikom podłączenie urządzeń mobilnych do systemu multimedialnego. Dzięki opcjonalnemu schowkowi z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału, użytkownicy nie muszą martwić się utratą zasilania. Natomiast specjalna jednostka łączności online z wbudowaną kartą SIM zapewni stałą łączność ze światem cyfrowym. Aplikacja SEAT Connect, pozwala na zdalne aktywowanie i kontrolowanie wielu funkcji.

Silniki

Model dostępny jest w wielu wariantach: z silnikiem benzynowym (TSI), Diesla (TDI), napędzanym gazem ziemnym (TGI) oraz w wersjach mild hybrid (eTSI) i hybrydowej plug- in (eHybrid).

Kierowcy mogą wybrać spośród wielu dostępnych silników spalinowych – turbodoładowanych, z bezpośrednim wtryskiem, o mocy od 66 kW/90 KM do 140 kW/190 KM. Po raz pierwszy oferta obejmuje 1-litrowe trzycylindrowe silniki TSI (66 Kw/90 KM i 81 kW/110 KM) oraz większe 1,5-litrowe jednostki (96 kW/130 KM i 110 kW/150 KM). Dostępny jest 2,0-litrowy silnik TSI o mocy 140 kW/190 KM połączony ze skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.

Nowy Leon został dostosowany również do dwóch rodzajów silnika wysokoprężnego – 2-litrowych jednostek o mocy 85 kW/115 KM lub 110 kW/150 KM. Samochód może być również wyposażony w 1,5-litrowy silnik TGI (CNG) o mocy 96 kW/130 KM.

Po raz pierwszy w historii firmy pojazd dostępny będzie także w wersji mild hybrid (eTSI) korzystającej z instalacji 48V, która zapewnia jeszcze wyższą wydajność (1.0 TSI 81 kW/110 KM lub 1.5 TSI 110 kW/150 KM, oba oferowane wyłącznie ze skrzynią biegów DSG).

Najnowszy model będzie można nabyć w wariancie z napędem hybrydowym plug-in. Dzięki współdziałaniu 1,4-litrowego silnika spalinowego TSI połączonego z motorem elektrycznym, akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh i sześciobiegowej skrzyni biegów DSG, samochód osiąga moc na poziomie 150 kW/204 KM i zasięg elektryczny wynoszący około 60 km (dane na podstawie testów WLTP).

Bezpieczny

Producent wyposażył pojazd w zestaw najbardziej zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, takich jak proaktywny tempomat, Emergency Assist, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu czy asystent wyprzedzania. System bezpieczeństwa zawiera także szereg czujników. Adaptacyjne zawieszenie (DCC) nieustannie kontroluje otoczenie i dostosowuje twardość, optymalizując tłumienie drgań oraz zwiększając komfort i dynamikę jazdy.

Premiera sprzedażowa nowego SEAT-a Leona zaplanowana jest na drugi kwartał 2020 roku.