WYŚCIGI: SIGNATECH ALPINE MATMUT W FIA WEC 2018

wec_alpine1

Ogłoszono nazwiska zawodników, którzy wezmą udział w sezonie 2018-19 Mistrzostw Świata FIA WEC oraz wyścigu 24H Le Mans. Zespół Signatech Alpine Matmut, który w 2016 roku wywalczył tytuł w klasie LMP2, w tym roku będzie również jednym z faworytów.

Alpine A470 pojawi się na starcie jak zawsze z numerem 36.


Zobacz także:

SPORT


 

Francuski kierowca Nicolas Lapierre, który znacząco przyczynił się do zwycięstwa w 2016 roku, ponownie spotka się z Brazylijczykiem Andrém Negrão. Podczas pięciu do tej pory wspólnie rozegranych wyścigów obaj kierowcy zaliczyli jedno zwycięstwo oraz trzy razy stanęli na podium.

W skład zespołu wejdzie również Francuz Pierre Thiriet, mistrz Europy ELMS z 2012 roku i zwycięzca w klasie LMP2 w 6-godzinnym wyścigu WEC w Spa- Francorchamps w ubiegłym sezonie. Zespół składający się z doświadczonych i szybkich kierowców będzie miał tylko jeden cel – zajęcie najwyższego miejsca na podium.

W ubiegłym roku nowe Alpine A470 pokazało swoje możliwości na torze Circuit of the Americas w Stanach Zjednoczonych. Wywalczyło również miejsce na podium w wyścigu 24H Le Mans oraz na torach w Nürburgring, Meksyku, Fudżi i Szanghaju. Niebiescy walczyli o tytuł do ostatniej rundy rozegranej w Bahrajnie.

Alpine A470 z numerem 36 pojawi się 6 kwietnia na Torze im. Paula Ricarda we Francji podczas oficjalnego rozpoczęcia mistrzostw FIA WEC.

– W tym sezonie mamy zespół szybkich i doświadczonych kierowców. Sezon 2018 jest dla nas tym ważniejszy, że obchodzimy 40-lecie pierwszego zwycięstwa Alpine w 24H Le Mans, a jednocześnie dostarczamy klientom pierwsze egzemplarze modelu A110 – powiedział Michael van der Sande, dyrektor generalny Alpine.

– Od końca ubiegłego sezonu intensywnie przygotowywaliśmy się do najbliższych mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych FIA WEC. Bardzo się cieszymy, że ponownie weźmiemy w nich udział z mocną ekipą reprezentującą wyrównany poziom. Nicolas Lapierre będzie jej filarem, zapewniającym ciągłość w kontaktach z zespołem technicznym. Podczas pierwszego sezonu spędzonego w naszym zespole, André Negrão pokazał swój potencjał i zyskał nawet status Gold. Zespół uzupełnia Pierre Thiriet, doskonały kierowca ze statusem Silver, z którym od dawna chcieliśmy pracować. W porównaniu z poprzednimi sezonami, możemy wykorzystać nasze wcześniejsze doświadczenia, ponieważ startujemy na identycznych samochodach jak w 2017 roku. Dzięki temu zaoszczędzimy dużo czasu na dopracowywaniu ustawień samochodu do poszczególnych torów. Naszym celem jest odzyskanie tytułu mistrza! – dodał Philippe Sinault, szef teamu Signatech Alpine Matmut.

DANE TECHNICZNE ALPINE A470

* Podwozie
– konstrukcja podwozia:samonośne, karbonowe, typu plaster miodu;
– nadwozie: z karbonu i kewlaru;
– zawieszenie: z podwójnymi trójkątnymi wahaczami i popychaczami, amortyzatory PKM;
– układ kierowniczy: elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.

* Wymiary: dł. – 4745 mm; szerokość – 1895 mm; wysokość – 1045 mm; rozstaw kół przednich – 1570 mm; rozstaw kół tylnych – 1550 mm; rozstaw osi – 3005 mm; masa – 930 kg.

* Silnik
– Gibson GK-428, V8 wolnossący widlasty pod kątem 90°;
– pojemność skokowa: 4200 cm3;
– moc maksymalna: 603 KM;
– maksymalna prędkość obrotowa: 9000 obr./min.;
– smarowanie: sucha miska olejowa / wielosekcyjna pompa olejowa;
– elektronika: Cosworth;
– skrzynia biegów: Xtrac, uumieszczona poprzecznie, obudowa ze stopu magnezu, łopatki zmiany biegów pod kierownicą, sterowanie pneumatyczne, liczba przełożeń – 6 plus bieg wsteczny.

Koła
– opony: Dunlop 30-68/R18 (przednie) i 31-71/R18 (tylne);
– obręcze z przodu: 12,5×18 cali;
– obręcze z tyłu: 13×18 cali.

* Układ hamulcowy
– tarcze: karbonowe, wentylowane;
– zaciski: jednoczęściowe, 6-tłoczkowe.

* Bezpieczeństwo
– sportowe pasy bezpieczeństwa sześciopunktowe, przystosowane do systemu Hans;
– zbiornik paliwa z tworzywa, o pojemności 75 litrów z wbudowanym systemem rezerwy.