SILNIK PACCAR MX-11 NA RYNKU AMERYKAŃSKIM

PACCAR sil1

Firma PACCAR (kod Nasdaq: PCAR) rozszerza swój asortyment silników w Ameryce Północnej o nowy silnik PACCAR MX-11, o mocy do 430 KM i momencie obrotowym 2100 Nm.

Motor, stanowiący uzupełnienie nagradzanej jednostki napędowej PACCAR MX-13, ma być dostępny w ciężarówkach Kenworth i Peterbilt od stycznia 2016 r.


Zobacz także:

UŻYTKOWE


 

PACCAR z powodzeniem wprowadził silnik PACCAR MX-11 na rynki europejskie w 2013 r., instalując w ciągu ostatnich dwóch lat ponad 10 000 takich jednostek w pojazdach DAF.

Motor MX-11 o pojemności 10,8 l można scharakteryzować jako połączenie innowacji i sprawdzonych technologii, które zmniejszają jego wagę i zapewniają cechy potrzebne w licznych zastosowaniach drogowych i specjalistycznych. Konstrukcja silnika z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy w połączeniu ze zwartym blokiem i głowicą cylindrów wykonanymi z żeliwa wermikularnego (CGI) gwarantują wysoką trwałość, pozwalającą spełnić najwyższy w branży standard B10 (zakładający, że 90 procent jednostek będzie nadal działać) przy przebiegu miliona mil (1,6 mln km).

W silniku PACCAR MX-11 wykorzystano technologię common rail pozwalającą uzyskiwać ciśnienie wtrysku do 2 500 barów, co zapewnia optymalizację zapłonu i najniższe możliwe poziomy zużycia paliwa i hałasu.

Produkty PACCAR sprzedawane są pod markami Kenworth, Peterbilt i DAF.