SKODA: HYBRYDY PLUG-IN ZACHOWAJĄ LIMIT 150 TYS. ZŁ

Nowe limity amortyzacji od 2026 roku. Niskoemisyjne modele Skody dostępne w preferencyjnym limicie 150 tys. zł

Od 1 stycznia 2026 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy zmieniające zasady rozliczania samochodów osobowych w firmach.


Zobacz relacje:

MOTORYZACJA I PRAWO

MAZDA: NSA ODRZUCA SKARGĘ KIS – HYBRYDY Z TAŃSZĄ AKCYZĄ


 

Wprowadzone ustawą z 2021 roku regulacje oznaczają trzy nowe limity amortyzacji, zależne od rodzaju napędu i poziomu emisji CO₂. Choć zmiany wpisują się w unijną politykę klimatyczną, wielu przedsiębiorców wyraża obawy o dostępność preferencyjnych rozwiązań dla flot. W tym kontekście Skoda przypomina, że jej modele hybrydowe plug-in pozostają zgodne z nowymi wytycznymi i mogą być rozsądnym wyborem dla firm.

Nowe limity rozliczeniowe

Nowe przepisy wprowadzają trójstopniowy system limitów kosztowych, do wysokości których przedsiębiorcy będą mogli zaliczać wydatki z tytułu amortyzacji, leasingu, najmu lub dzierżawy samochodów osobowych:

– do 225 000 zł – dla pojazdów elektrycznych i wodorowych,
– do 150 000 zł – dla samochodów niskoemisyjnych, emitujących mniej niż 50 g CO₂/km,
– do 100 000 zł – dla pozostałych modeli, w tym większości spalinowych i klasycznych hybryd.

Wpływ zmian na rynek flotowy

Eksperci motoryzacyjni wskazują, że nowe zasady mogą ograniczyć sprzedaż hybryd plug-in, zwłaszcza tych, które przekraczają próg 50 g/km CO₂. Modele Skody jednak pozostają w pełni zgodne z nowymi limitami — ich emisja mieści się poniżej wymaganego progu, dzięki czemu utrzymują preferencyjny limit 150 000 zł.

Hybrydy plug-in Skody nadal z przewagą

W przeciwieństwie do prognoz spadku sprzedaży modeli PHEV, Skoda Superb i Skoda Kodiaq mogą liczyć na wzrost zainteresowania. Oba modele w wersjach z silnikiem 1.5 TSI PHEV (204 KM) spełniają normę emisji CO₂ poniżej 10 g/km – odpowiednio 8 g/km dla Superba i 9 g/km dla Kodiaqa. Dzięki temu pozostają w grupie pojazdów z najwyższą preferencją podatkową.

Dla przedsiębiorców oznacza to pełną przewidywalność podatkową i stabilność inwestycyjną do końca 2026 roku. Co więcej, dane homologacyjne Superba i Kodiaqa pozostaną niezmienne przez cały przyszły rok.

Korzyści użytkowe i ekologiczne

Modele PHEV Skody łączą ekonomiczną jazdę w mieście z możliwością pokonywania długich tras bez ograniczeń. Ładowanie może odbywać się zarówno w domu, jak i w punktach publicznych. Dzięki temu Superb i Kodiaq odpowiadają na potrzeby nowoczesnych flot, które oczekują efektywności, elastyczności i niskiej emisji.

Stabilność regulacyjna i współpraca z klientami

Zespół Skody utrzymuje stały kontakt z klientami flotowymi i monitoruje zmiany legislacyjne. Przedsiębiorcy mogą mieć pewność, że dane emisji CO₂ dla modeli Superb i Kodiaq nie ulegną zmianie do końca 2026 roku. Potencjalne modyfikacje wynikające z normy EU7 mogą pojawić się dopiero po 2027 roku.

Czytaj także: