SKODA: RUSZYŁA PRODUKCJA BATERII DO AUT HYBRYDOWYCH

skoda-akumul1

W Mladá Boleslav ruszyła produkcja wysokonapięciowych akumulatorów trakcyjnych do samochodów hybrydowych typu plug-in opartych na platformie MQB z Grupy Volkswagen.

Aktualna zdolność produkcyjna zakładów Škody w tym obszarze wynosi 150 000 sztuk rocznie i zostanie zwiększona w najbliższych latach.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Skoda przeznaczyła dotychczas już ponad 25 mln euro na przystosowanie fabryki w Mladá Boleslav do produkcji pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Wysokonapięciowe baterie znajdą swoje zastosowanie w hybrydach typu plug-in grupy Volkswagen opartych na platformie MQB, m.in.: w modelu Superb iV, którego produkcja rozpocznie się we wrześniu w Kvasinach.

skoda-akumul2

– Produkcja akumulatorów wysokonapięciowych, która jest bardzo trudna technologicznie, jest ważnym krokiem w kierunku elektromobilności. Będziemy dalej rozszerzać produkcję komponentów elektrycznych oraz poszerzać wymaganą do tego wiedzę specjalistyczną. W ramach współpracy w grupie Volkswagen korzystamy z wymiany informacji między ekspertami na tematy związane z elektryfikacją samochodów, rozpoczynając od produkcji ogniw, a na recyklingu akumulatorów kończąc – komentuje Christian Bleiel, dyrektor ds. Produkcji komponentów w Škoda Auto.

Przy produkcji komponentów elektrycznych pracuje około 200 specjalistów wspieranych przez roboty, w tym 13 robotów Kuka o udźwigu od 210 do 500 kg. Ich zadaniem jest transport szczególnie ciężkich lub nieporęcznych elementów, np.: modułów akumulatorowych na linię montażową lub ładowanie gotowych akumulatorów na palety.

Akumulatory są nie tylko montowane na linii produkcyjnej, ale także testowane i ładowane przed zainstalowaniem w pojazdach. Ogniwa oraz moduły, czyli podstawowe elementy akumulatorów trakcyjnych, Škoda pozyskuje od dostawców.

skoda-akumul3

Przygotowując się do produkcji akumulatorów wysokiego napięcia, marka pracowała nie tylko nad nowymi technologiami produkcyjnymi, ale także nad innymi zagadnieniami związanymi z elektromobilnością, w tym bezpieczeństwem pracy, zapobieganiem pożarom, zapewnieniem jakości i logistyką. Praca na linii montażowej wysokiego napięcia wymaga szczególnych środków bezpieczeństwa, a wiele części elektronicznych jest bardzo wrażliwych na wyładowania elektrostatyczne.

Wprowadzono także zmiany w magazynie dystrybucyjnym by zwiększyć jego możliwości przechowywania dużej liczby ciężkich akumulatorów, jak też specyficzne dla elektryczności środki przeciwpożarowe i środki ostrożności dotyczące postępowania z uszkodzonymi akumulatorami.