SKODA: RYNKOWY SUKCES MODELU OCTAVIA

octaviars 1_facelift

Octavia jest podstawą powodzenia Škody. Model ten przyniósł sukces marce w ciągu ostatniego dwudziestolecia – w 2012 roku auto stanowiło aż 44 procent jej światowych dostaw.

Octavia produkowana jest od 1996 roku i oferowana w ponad 100 krajach świata. Drugą generację tego modelu zaprezentowano w 2004 roku, a jej facelifting przeprowadzono 4 lata później. Samochód stanowi 41 proc. całej sprzedaży marki w latach 1996-2012, a tym samym jest niekwestionowanym bestsellerem w 117-letniej historii firmy.

Nowa Škoda Octavia III generacji zadebiutuje na polskim rynku już marcu 2013 roku.

– Wraz z rozpoczęciem produkcji Octavii w 1996 roku, marka zaczęła znowu intensywnie rosnąć. Bez Octavii nasze sukcesy byłyby nie do pomyślenia. To auto jest symbolem oraz sercem Škody. Przy jego tworzeniu myśleliśmy przede wszystkim o potrzebach klientów. Naszym obowiązkiem było więc, by trzecia generacja tego modelu była jeszcze bardziej doskonała. Efektem jest najlepsza Octavia wszystkich czasów – mówi prezes Škody, Winfried Vahland.

Octavia I generacji zadebiutowała na światowym salonie „Mondial de l’Automobile” w Paryżu w 1996 roku. Była pierwszym, całkowicie nowym opracowaniem marki od połączenia z Volkswagenem i od upadku żelaznej kurtyny. Samochód imponował obszernym wnętrzem i z najnowocześniejszą techniką.

octavia 2_2

Octavia II generacji okazała się godnym następcą tego wyjątkowego modelu. Całkowicie nowy samochód przekonał do siebie świeżym wyglądem, jeszcze większym wnętrzem i bagażnikiem oraz innowacyjnymi rozwiązaniami. Octavia II została wyróżniona m.in. „Złotą Kierownicą” przyznaną tuż po wprowadzeniu na rynek.

Dziś auto oferowane jest w ekologicznym wariancie GreenLine, sportowym RS, luksusowym Laurin & Klement, „uterenowionym” Scout oraz z napędem 4×4.

Popularność auta sprawiła, że po zmianie modelowej było ono dalej produkowane i sprzedawane. Octavia Tour I wytwarzana była do końca 2010 roku, a Octavia Tour II do końca 2012 roku.

O tym, jak popularny jest ten samochód, świadczy fakt, że już w pierwszym roku sprzedaży (1996-1997) Škoda dostarczyła aż 47 900 Octavii. Rok później sprzedaż wzrosła do ponad 100 000 szt. rocznie. Łącznie klienci kupili aż 1,45 mln Octavii I generacji i 2,3 mln Octavii II generacji.

W Polsce ten przestronny i rodzinny samochód od początku cieszy się ponadprzeciętnym powodzeniem. Octavia jest najlepiej sprzedającym się modelem z gamy marki w naszym kraju od lat. W 2005 roku zarejestrowano 9 676 egzemplarzy. Rekordowy wynik odnotowano w 2010 roku, kiedy to w Polsce zarejestrowano aż 17 512 Octavii. Miniony rok zamknął się ilością 15 635 sztuk.