SKODA: TRWA ODLICZANIE DO PREMIERY NOWEJ FABII

Fani Skody Fabii z niecierpliwością oczekują na debiut nowego modelu. Premiera czwartej generacji auta odbędzie się już wiosną.

Samochód posiada nowoczesny wygląd, przestronne wnętrze oraz zapewnia komfort jazdy.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Nowe, wyraziste linie nadwozia nadają modelowi dynamiczny wygląd. Został on zbudowany na platformie MQB- A0 oraz wyposażony w najnowsze dostępne systemy wspomagania kierowcy. Auto jest też aerodynamiczne. Nowa Fabia zostanie zaoferowana na polskim rynku z czterema wydajnymi silnikami benzynowymi do wyboru.

Początki modelu sięgają 1999 roku. Od tego czasu Skoda wyprodukowała ponad 4,5 mln egzemplarzy pojazdu. Zadaniem nowej generacji jest kontynuowanie sukcesu.

Cechą charakterystyczną są wyraziste reflektory, biegnące aż do osłony chłodnicy. Już w wersji podstawowej zastosowano technologię LED. Opcjonalnie dostępne są reflektory Full LED wraz z kompleksowym zakresem funkcji lub pełne oświetlenie tylne w technologii LED o krystalicznej strukturze.

Nowy design we wnętrzu zwiększa wrażenie przestronności. Symetryczna tablica wskaźników z centralnie umieszczonym osobnym wyświetlaczem oraz poziome ozdobne pasy podkreślają szerokość wnętrza. Ponadto po raz pierwszy w modelu dostępny jest cyfrowy zestaw wskaźników. Z chwilą wprowadzenia auta do sprzedaży dostępne będą trzy wersje: Active, Ambition oraz Style, oferujące nową kolorystykę i materiały, a także wariant Monte Carlo inspirowany rajdową historią marki.

Na nowe wymiary wpłynęło zastosowanie platformy MQB- A0. Pomimo zwiększenia rozmiarów samochodu inżynierom udało się zachować wagę zbliżoną do tej, którą oferuje model trzeciej generacji. Wymiary: długość wynosi 4107 mm, szerokość 1780 mm, a jego wysokość to 1460 mm. Rozstaw osi jest równy 2564 mm. Pojemność bagażnika wynosi 380 l, po złożeniu tylnych foteli to aż 1190 l.

Silniki do wyboru

Gama silników nowej Fabii dostępnych na polskim rynku obejmuje motor benzynowy z wtryskiem wielopunktowym (MPI) i trzy silniki TSI z wtryskiem bezpośrednim. Silnik montowany w wersji podstawowej modelu to trzycylindrowy 1.0 MPI (59 kW – 80 KM). Moc przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem pięciostopniowej skrzyni manualnej.

Silnik 1.0 TSI o mocy 70 kW (95 KM) połączony jest z 5-stopniową skrzynią biegów, natomiast mocniejszy 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) wyposażony jest w skrzynię 6-stopniową lub w automatyczną 7—stopniową przekładnię DSG.

Nowe auto będzie miało w swojej ofercie również czterocylindrowy silnik 1.5 TSI, który generuje 110 kW (150 KM) mocy i jest dostępny z 7-biegową skrzynią biegów DSG w standardzie. Wszystkie jednostki spełniają wymogi emisji zgodnie z normą Euro 6d.

W porównaniu do poprzednich modeli współczynnik oporu powietrza został obniżony z 0,32 do 0,28 Dodano nowy rodzaj żebrowania w przednim zderzaku, które reguluje ilość powietrza przepływającego przez wloty. W sytuacji niskiego zapotrzebowania na chłodzenie listewki żebrowania zamykają się automatycznie, tym samym zwiększając aerodynamikę pojazdu.

Dzięki temu zużycie paliwa maleje o 0,2 l na 100 km podczas jazdy ze stałą prędkością 120 km/h.

Nowa Skoda jest także wyposażona w większy spojler dachowy oraz lotki boczne zapewniające optymalny przepływ powietrza z tyłu pojazdu. Specjalnie zaprojektowane mocowania lusterek bocznych zmniejszają opór powietrza i kierują strumień powietrza na tył pojazdu w wybrane miejsce.

Poprawiono też bezpieczeństwo pasażerów i zwiększono gamę dostępnych systemów wsparcia kierowcy. Jest np. możliwość wyboru systemów Travel Assist i Park Assist. Samochód może być wyposażony w aż 9 poduszek powietrznych chroniących pasażerów. Dostępne są również dodatkowe mocowania ISOFIX – po raz pierwszy również dla przedniego fotela pasażera.