SKODA: WKROCZYŁ SUPERB 2.0 TDI 170 KM DSG 4×4

superb 1_2

Flagowy model Škody można teraz zamówić w połączeniu silnika 2.0 TDI o mocy 170 KM, ze skrzynią DSG i napędem na cztery koła. Odświeżenie najbardziej ekskluzywnego samochodu marki było też okazją do ulepszenia wszystkich jednostek napędowych.

Odznaczają się teraz one nawet o 19 procent mniejszym zużyciem paliwa. Wszystkie trzy wersje silników wysokoprężnych (1.6 TDI o mocy 105 KM oraz 2.0 TDI o mocy 140 lub 170 KM) zostały wzbogacone o rozwiązania przynoszące korzyści zarówno środowisku, jak i portfelowi właściciela.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Auta posiadają systemy odzyskiwania energii z hamowania i Start-Stop. W połączeniu z rozwiązaniami ekologicznej wersji GreenLine pozwoliło to na osiągnięcie rekordowo niskiego wyniku zużycia paliwa na poziomie 4,2 l/100 km i emisji CO2 109 g/km.

Nowoczesna technologia Škody widoczna jest w skrzyniach biegów i układach przeniesienia napędu. Dostęp do nowinek technologicznych jest teraz w Superbie jeszcze łatwiejszy: przekładnię DSG, połączoną z układem napędu na obie osie Haldex, można zastosować także z dwulitrowym silnikiem TDI o mocy 170 KM. To połączenie satysfakcjonującej dynamiki z komfortem, bezpieczeństwem i niskimi kosztami eksploatacji.

superb 2_1

Skrzynia DSG wyposażona jest w dwa sprzęgła, które niezależnie od trybu pracy – manualnego lub automatycznego – gwarantują płynność i szybkość zmiany biegu.

Dobra przyczepność wszystkich czterech kół Superba, to zasługa układu Haldex czwartej generacji: przez większość czasu kieruje on moc silnika na przednie koła, dbając o niskie zużycie paliwa. Nieustannie kontrolowane są jednak parametry, takie jak prędkość obrotowa silnika, kąt skrętu kierownicy i przyczepność każdego z kół – tak, aby przez właściwą dystrybucję momentu obrotowego pomiędzy obydwoma osiami zagwarantować kierowcy pełną kontrolę nad samochodem, w każdej chwili i w każdych warunkach drogowych.

Optymalizację i nowe możliwości konfiguracji wprowadzono także do jednostek benzynowych. Cena, niskie zużycie paliwa nawet w zatłoczonych miastach lub wystarczająca dynamika poza nim – to wszystko zawiera się w gamie czterech silników o mocy rozciągającej się od 125 do 260 KM. Podstawowa jednostka 1.4 TSI jest teraz o 13 proc. oszczędniejsza niż dotychczas, zużywając średnio od 5,9 l/100 km. Z kolei topowa odmiana z 3,6-litrowym V6, napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią zachwyca swoim potencjałem i komfortem, zużywając przy tym jeszcze mniej paliwa niż poprzednio.

superb 3_k