SUBARU: 20 MILIONÓW SPRZEDANYCH SAMOCHODÓW Z NAPĘDEM AWD

Subaru Corporation ogłosił, że łączna produkcja pojazdów z napędem na wszystkie koła (AWD) przekroczyła w czerwcu tego roku 20 milionów sztuk.

Ten przełomowy moment nastąpił 49 lat po tym, jak we wrześniu 1972 roku firma wprowadziła na rynek Subaru Leone 4WD, pierwszy w Japonii masowo produkowany samochód osobowy AWD.


Zobacz także:

TECHNIKA


 

Modele AWD stanowią obecnie 98% globalnej sprzedaży Subaru i wszystkie są wyposażone w system Subaru Symmetrical AWD z umieszczonym poziomo silnikiem BOXER.

Najbardziej charakterystyczną cechą stałego napędu na wszystkie koła Subaru jest symetrycznie rozplanowany układ napędowy połączony z umieszczonym poziomo silnikiem BOXER. Zestawienie nisko położonego środka ciężkości uzyskanego dzięki silnikowi BOXER oraz wyważenia symetrycznego układu napędowego maksymalizuje stabilność i przyczepność – będące nieodłącznymi cechami napędu na wszystkie koła – oraz oferuje doskonałe osiągi w różnych warunkach pogodowych i drogowych.

Oprócz produkowania tak zaawansowanego sprzętu Subaru stale doskonali możliwości napędu na wszystkie koła, zgodnie z filozofią tworzenia samochodów zorientowanych na człowieka. Dzięki temu zapewnia większe poczucie jedności z pojazdem oraz zwiększa przyjemność i spokój ducha kierowcy i pasażerów podczas podróży.

Technologia AWD Subaru, jako jedna z kluczowych technologii stanowiących podstawę zaangażowania Subaru w bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy, była ulepszana przez prawie pół wieku, a jej osiągi są nadal rozwijane również w pojazdach zelektryfikowanych.

W modelach wyposażonych w e-BOXER, sprzedawanych w Japonii i innych regionach świata, wysoce responsywny silnik pozwala na bardziej precyzyjną kontrolę AWD, co zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa na śliskiej nawierzchni, takiej jak śnieg lub lód, a także poprawia możliwości jazdy po wyboistych drogach. W przyszłych zelektryfikowanych modelach, w tym zaplanowanym na globalny rynek, całkowicie elektrycznym SUV-ie SOLTERRA, który ma pojawić się w 2022 roku, oraz w nowych pojazdach hybrydowych o dużej mocy, których premiera zaplanowana jest na połowę obecnej dekady, możliwości napędu Subaru na wszystkie koła AWD będą dodatkowo zwiększone dzięki technologii elektryfikacji.

Subaru będzie nadal wzmacniać swoją wyjątkowość – „Subaru Difference” – poprzez dalsze udoskonalanie obecnie stosowanych oryginalnych, podstawowych technologii, a jednocześnie rozwijanie technologii przyszłych generacji, tak aby zapewnić przyjemność i spokój ducha swoim klientom na całym świecie.