SZANGHAJ 2013: PROTOTYP HYUNDAI MISTRA DLA CHIN

mistra-concept-1

Firma Hyundai Motor zaprezentowała nowy model koncepcyjny, podczas Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej w Szanghaju (2013 Shanghai International Automobile Industry Exhibition).

Mistra, prezentowany przedpremierowo to rodzinny sedan przeznaczony na rynek chiński, który umocni wysiłki Hyundaia prowadzące do objęcia pozycji czołowej marki na największym rynku samochodowym świata.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


Prototyp ujrzał światło dzienne w Shanghai New International Expo Center. Debiut poprzedza wprowadzenie na rynek wersji produkcyjnej modelu Mistra (Mingtu, w języku chińskim) jeszcze w tym roku. Również podczas wystawy Hyundai ogłosił premierę rynkową znanego modelu z segmentu luksusowych SUV, Grand Santa Fe.

Mistra, wypełniając przestrzeń między modelami Sonata i Elantra, w pełni odzwierciedla potrzeby i gusta chińskich klientów – takie założenie przyświecało wszystkim pracom nad samochodem już w fazie projektowej. Zadaniem nowego modelu jest zdecydowane zwiększenie obecności marki na chińskim rynku samochodów średniej wielkości.

Hyundai rozpoczął operacje na chińskim rynku w 2002 roku wraz z ustanowieniem spółki Beijing Hyundai Motor Co. (BHMC) – joint venture ze stosunkiem udziałów 50:50 między Hyundai Motor oraz Beijing Automotive Industry Holding Co. Mimo stosunkowo późnego debiutu, firma może poszczycić się niebywale dynamicznym wzrostem w ostatnim dziesięcioleciu. Media zafascynowane rosnącą z dnia na dzień rozpoznawalnością marki określiły fenomen terminem „tempo Hyundai”.

– Na przestrzeni ostatniej dekady marka Hyundai rosła tak szybko, jak chiński rynek motoryzacyjny. Mistra oraz Grand Santa Fe to modele, dzięki którym wejdziemy w kolejny udany okres. Wierzymy, że strategia „innowacyjnej marki opartej na jakości” pozwoli nam zmierzyć się z konkurencją, która staje się w Chinach coraz silniejsza – powiedział podczas przemówienia Sung Kee Choi, prezes spółki BHMC.

Oprócz dwóch nowych samochodów, marka wzmocniła wizerunek nowoczesnej i wyrafinowanej prezentując modele przyjazne środowisku: ix35 Fuel Cell, Sonata Hybrid oraz pełny wachlarz możliwości systemu Blue Link (współpraca samochodu ze smartfonem) demonstrując zaangażowanie w rozwój innowacyjnych rozwiązań technologicznych.

W środkowej, najbardziej eksponowanej części stoiska, marka zaprezentowała ekskluzywne modele – limuzynę Equus po face-lifcie oraz model koncepcyjny HCD-14 Genesis. Nowa wersja modelu Equus znajdzie się w chińskich salonach w pierwszej połowie 2013 roku.

Model koncepcyjny Mistra

Model koncepcyjny Mistra, wspólny projekt Centrum Badań i Rozwoju Hyundai Motor Group oraz Beijing Hyundai Technical Center, w dużej mierze prezentuje stylistykę wersji produkcyjnej, która wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym roku.

Średniej wielkości sedan ma wymiary: całkowitą długość 4,710 mm, szerokość 1,820 mm, wysokość 1,470 mm, a rozstaw osi o długości 2,770 mm. Wyposażony jest w 19-calowe felgi ze stopu aluminium.

Linia nadwozia nazwana „Grand” to esencja trzech konceptów: „Modern Simplicity”, „Understated Sportiness” oraz „Smart Luxury”. Aby sprostać oczekiwaniom klientów, do palety barw karoserii wprowadzono kuszący i elegancki odcień nefrytowej zieleni o nazwie „Frost Jade”.

Szeroki grill nadaje sylwetce odważny wygląd, podczas gdy wyjątkowo ukształtowane lampy przeciwmgielne oraz szeroki wlot powietrza zdecydowanie dodają jej stabilności. Harmonia długiej maski auta, smukłych okien bocznych i opadające przetłoczenia tworzą subtelną, sportową linię. Obszerny tylny zderzak w dwóch kolorach wzmacnia rasowy charakter, a futurystyczne tylne lampy w technologii LED – nadają wyrafinowania.

Źródłem inspiracji w poszukiwaniach nazwy było piękne miasto w rejonie Lakonii, w południowej części Grecji, znane z zabytkowych ruin Bizancjum. Mistra symbolizuje piękno, szlachetność i tajemnicę. Chińska nazwa, Mingtu, oznacza prawość i jakość, co nawiązuje do szczęśliwej, malowanej w jasnych barwach przyszłości.

Mistra została zaprojektowana tak, aby wyjść naprzeciw potrzebom mieszkańców wielkich miast, oferując jednocześnie możliwie najpełniejsze spektrum wyboru. Główną grupą docelową są rodzice z grup wiekowych 20+ i 30+.