TE OPONY ZIMOWE NAJCZĘŚCIEJ WYBIERJA POLSCY KIEROWCY

zima_sam_op1

Jeśli jeszcze nie wymieniłeś opon na zimowe, to najwyższy czas to zrobić. Temperatura w wielu miejscach spadła już poniżej zera, a w niektórych częściach naszego kraju pojawił się śnieg.

Jeśli nie wiesz, jakie opony wybrać, to sprawdź, co najczęściej wybierają inni kierowcy. Oto najpopularniejsze modele opon w tym sezonie zimowym.


Zobacz także:

OPONY


 

Dębica Frigo 2. Opona stworzona z myślą o kierowcach, którzy jednocześnie cenią sobie dobre osiągi i niską cenę. Model Dębica Frigo 2 można stosować w samochodach osobowych każdego typu.

– Opona ma bieżnik kierunkowy, który w połączeniu z dużą liczbą lameli sprawia, że samochód lepiej trzyma się nawierzchni, a droga hamowania jest krótka. Model ten został dodatkowo wykonany z mieszanki gumowej z krzemionką, więc opona zachowuje elastyczność nawet w niskich temperaturach – mówi Filip Fischer, Kierownik Działu Obsługi Klienta w Oponeo.pl.

Opona w rozmiarze 195/65 R15 w 2010 i 2011 roku zdobyła wyróżnienia w testach czasopisma „Motor” jako najlepsza na śniegu. Dębica Frigo 2 jest dostępna w rozmiarach od 14 do 16 cali.

Uniroyal MS Plus 77. Jest to opona klasy średniej, która wyróżnia się bardzo dobrymi osiągami zarówno na suchej, mokrej, jak i ośnieżonej drodze. Warto wspomnieć, że marka Uniroyal należy do jednego z najbardziej znanych koncernów oponiarskich na świecie – Continental. Uniroyal MS Plus 77 nada się do samochodów osobowych oraz większych aut typu SUV. Producent, oprócz dobrych osiągów, chwali ten model także za długą trwałość, którą udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki.

Opona w 2013 roku zdobyła 4. miejsce w teście ADAC w rozmiarze 225/45 R17, a w 2014 roku wersja w rozmiarze 235/65 R17 została polecona przez redakcję „Auto Zeitung Allrad”. Model jest dostępny w rozmiarach od 15 do 18 cali.

Goodyear Ultra Grip 9. To opona klasy premium, która zapewnia najlepsze osiągi i najwyższą jakość wykonania. To zarazem nowość przygotowana z myślą na sezon zimowy 2014. Największą zaletą opony jest bardzo krótka droga hamowania, która została potwierdzona w testach organizacji TUV. Unikalną cechą tego modelu jest specjalna mieszanka wykonana między innymi z żywić i olejów roślinnych. Takie rozwiązanie zapewnia jeszcze lepszą przyczepność w warunkach zimowych.

Goodyear Ultra Grip 9 w rozmiarze 205/55 R16 zajęła w 2014 roku 2. miejsce w teście redakcji „Auto, Motor und Sport” oraz 3. miejsce w teście organizacji ACE/GTU. W obu przypadkach opona była szczególnie polecana. Model ten jest dostępny w rozmiarach od 14 do 16 cali.

Barum Polaris 3. To uniwersalna opona do wielu rodzajów samochodów osobowych. Marka Barum zalicza się do klasy ekonomicznej, ale należy do znanego i cenionego koncernu Continental. Opona cechuje się dobrymi osiągami w niskiej cenie. Jej główna cecha to niskie opory toczenia, które przekładają się na długą żywotność i niższe zużycie paliwa. Poza tym model ten jest wyposażony w tzw. „śnieżne łapacze”, które powstrzymują śnieg przed dostawaniem się do kanałów bieżnika.

Opona przez w latach 2011-2013 była wyróżniana w testach organizacji ADAC. Barum Polaris 3 jest dostępna w rozmiarach od 13 do 18 cali.

Co jeszcze? Powodzeniem wśród polskich kierowców cieszą się także modele: Dayton DW510 EVO, Nokian WR D3, Fulda Kristall Montero 3, Continental ContiWinterContact TS850, Imperial Snowdragon 2 oraz Nokian WR A3. Poza tym kierowcy wybierają przede wszystkim opony w rozmiarach: 195/65 R15, 205/55 R16, 175/65 R14, 185/65 R15, a także 205/60 R16. Najpopularniejszą marką jest polska Dębica, która należy do koncernu Goodyear. Na kolejnych miejscach plasują się takie firmy, jak: Nokian, Uniroyal, Goodyear, Zeetex oraz Continental.

Co ciekawe, Polacy najrzadziej decydują się na kupno opon z tzw. klasy średniej. Przy zakupach ogumienia kierujemy się przede wszystkim ceną, na co wskazuje największa popularność opon klasy ekonomicznej. Na drugim miejscu znajdują się modele klasy premium, co pokazuje, że ważne są dla nas także osiągi i bezpieczeństwo. Opony klasy średniej są najrzadziej wybierane przez polskich kierowców.