TOKYO AUTO SALON 2020: LEXUS POKAZAŁ PIERWSZEGO ELEKTRYKA

Na targach motoryzacyjnych Tokyo Motor Show 2020 Lexus zaprezentował swoją nową strategię elektryfikacji, zwaną „Lexus Electrified”.

Jej celem jest postęp w dziedzinie osiągów, prowadzenia i kontroli nad pojazdem elektrycznym.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

ECO


 

Technologia „Lexus Electrified” umożliwia zintegrowane sterowanie układami napędowym i kierowniczym oraz zawieszeniem i hamulcami, maksymalnie wykorzystując potencjał zarządzania pracą napędu, wypracowany w technologii hybrydowej. Dzięki niej można precyzyjnie kontrolować siłę napędową, zapewniając zachowanie pojazdu.

Pierwszym produkcyjnym modelem stworzonym pod hasłem „Lexus Electrified” jest elektryczny UX 300e. Inżynierowie producenta w zachowali charakterystyczną stylistykę i cechy użytkowe crossovera UX, skupiając się na możliwościach wykorzystania zalet elektrycznego napędu. Wydajny silnik modelu UX 300e (204 kM/ 150 kW) zapewnia dynamiczną charakterystykę przyspieszenia.

Akumulatory trakcyjne o dużej pojemności, umieszczone bezpośrednio pod podłogą kabiny pasażerskiej, zapewniają niski środek ciężkości i optymalny zasięg jazdy (400 km w cyklu NEDC, co odpowiada zasięgowi ponad 300 km w cyklu WLTP). Wraz z najnowszą technologią łączności w sieci, nowe auto łączy osiągi i wygodę jazdy (zgodnie z filozofią „YET”).

Pokazany na salonie samochodowym w Tokio nowy UX 300e zadebiutuje na wybranych europejskich rynkach w drugiej połowie 2020 roku, a od 2021 roku będzie oferowany w pozostałej części Europy.

NAJWAŻNIEJSZE CECHY UX 300E

– Bazując na właściwościach jezdnych modelu UX, inżynierowie mogli wykorzystać nowy elektryczny układ napędowy, aby uzyskać jeszcze lepsze osiągi.
• Funkcja wyboru trybu jazdy (Drive Mode Select) pozwala kierowcom zarządzać płynnym przyspieszaniem i hamowaniem, zależnie od sytuacji.

• Samochód zapewnia dynamikę dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości, wynikającemu z niskiego umieszczenia silnika i akumulatora.
• Dobre parametry modułowej platformy GA-C zostały dodatkowo udoskonalone, dzięki dodatkowym usztywnieniom i optymalizacji siły tłumienia amortyzatorów, by dopasować je do zmian w dynamice auta związanych z elektryfikacją.
• Pojazdy elektryczne z natury są ciche, ale w modelu izolacja obejmuje nie tylko akumulator trakcyjny, ale również tłumi hałasy z zewnątrz.
– Niezawodność baterii jest wyjątkowa.
• Akumulatory wyposażono w system zarządzania temperaturą.

• UX 300e oferuje najnowszą technologię w zakresie łączności samochodu w sieci.
• Lokalizacja systemu shift-by-wire w środkowej konsoli zwiększyła prostotę i funkcjonalność wystroju wnętrza.