TOYOTA: GT86 CS-R3 CZYLI POWRÓT TYLNEGO NAPĘDU W SPORCIE

Toyo_spo1

Model GT86 CS-R3 przeszedł pomyślnie homologację i tym samym stał się pierwszym nowym samochodem rajdowym z napędem na tylną oś, który otrzymał homologację FIA w 21 wieku.

Samochód został przygotowany przez Toyota Motorsport GmbH (TMG). Można go będzie wkrótce nabyć i startować w zawodach.


Zobacz relacje:

SPORT


 

Spełnienie wymogów kategorii R3 FIA przez samochód tylnonapędowy wymagało dużych nakładów pracy. Kategoria ta jest zdominowana przez samochody z napędem na przednią oś. Po otrzymaniu homologacji, GT86 może brać udział w rajdach organizowanych według zasad FIA, w tym w Rajdowych Mistrzostwach Świata (FIA WRC).

toyo_spo3

Dzięki tylnemu napędowi GT86 CS-R3 daje kierowcy bezkonkurencyjne właściwości jezdne i jedyne w swoim rodzaju doznania z prowadzenia. Nowy GT86 powraca do znakomitej rajdowej tradycji Toyoty. Należący do TMG zespół Toyota Team Europe odnosił swoje pierwsze sukcesy w latach 1980. za kierownicą tylnonapędowej Celiki Twincam Turbo, która wielokrotnie wygrała Rajd Safari.

Zainspirowana tym dziedzictwem, Toyota Motorsport GmbH przygotowała swój najnowszy samochód rajdowy z myślą o indywidualnych klientach. GT86 CS-R3 to rasowe auto rajdowe, które dołączy do czołówki samochodów R3. Łączy ono zdolności rajdowe ze sportowym wyglądem.

CS-R3 napędza dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy typu boxer. Aby przystosować go do wymagań przepisów R3, konieczne było zmniejszenie stopnia sprężania w stosunku do stosowanego w samochodach seryjnych. Dzięki doświadczeniu specjalistów TMG w tuningu silników, udało im się zwiększyć moc samochodu z 200 KM do 232 KM, a maksymalny moment obrotowy do 235 Nm.

toyo_spo2

Sportowe wrażenia zwiększa sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów firmy Drenth, przeznaczona specjalnie do samochodów z tylnym napędem. Auto otrzymało również mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Optymalizacja masy pojazdu dodatkowo poprawiła świetne prowadzenie auta, zaś wzmocnione zawieszenie, hamulce i układ wydechowy zapewniają najwyższe osiągi. Ponadto GT86 CS-R3 jest wyposażone w klatkę bezpieczeństwa dostępną w standardzie.

W ciągu najbliższych tygodni, jeszcze przed rozpoczęciem nowego sezonu serii HJS TMG CS-R3 Trophy, GT86 CS-R3 będzie można zobaczyć w akcji podczas trzech imprez. W październiku Toyota wystartuje w Rajdzie Trzech Miast w Niemczech (23-24.10). W roli samochodu startowego auto wystąpi na rajdach Baden- Württemberg Rally w Niemczech (9-10.10) i Condroz Rally w Belgii (6-8.11).

toyo_spo4

Seria 7 rajdów HJS TMG CS-R3 Trophy wchodzi w skład Rajdowych Mistrzostw Niemiec. Została zorganizowana po raz pierwszy w 2015 roku przez TMG i firmę HJS, producenta układów wydechowych do CS-R3. Uczestnicy otrzymają od organizatorów 5 tys. Euro za każdą rundę, przy zobowiązaniu do udziału w co najmniej trzech następnych sezonach.

Cena nowego GT86 CS-R3 z homologacją i sportowym wyposażeniem uwzględniającym podwozie i silnik po tuningu rozpoczyna się od 84 tys. Euro bez VAT.

Dane techniczne nowego modelu znajdują się w galerii poniżej.