TOYOTA: NOWA CAMRY W SALONACH W POŁOWIE 2021 ROKU

Nowa Toyota Camry trafi do sprzedaży w Europie w połowie 2021 roku. Samochód będzie jak dotychczas oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym.

Pojazd został zaprojektowany w architekturze TNGA na bardzo sztywnej, modułowej platformie GA-K.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Atutem Camry jest dynamiczny napęd hybrydowy o mocy 218 KM, oparty na silniku 2,5 l. Auto otrzymało nowy przedni zderzak oraz nowy projekt górnego i dolnego grilla. Do wyboru są nowe aluminiowe felgi o średnicy 17 i 18 cali. Gama kolorów nadwozia została wzbogacona o lakier Deep Metal Grey oraz nowe listwy między tylnymi światłami.

W odświeżonym wnętrzu zwraca uwagę 9-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej. Jest on zamontowany wyżej niż dotychczas. Do ekranu zostały dodane mechaniczne przyciski, które ułatwiają korzystanie z niego podczas jazdy. System multimedialny otrzymał szybsze oprogramowanie oraz integrację ze smartfonami. Do wyboru są dwie skórzane tapicerki klasy premium w kolorze czarnym i beżowym, zdobione stylowymi perforacjami, które umożliwiają wentylację siedzeń.

Dostępna jest także zupełnie nowa czarna tapicerka ze sztucznej skóry z materiałowymi wstawkami. Wykończenia na tablicy wskaźników, konsoli centralnej i panelu przycisków na drzwiach mogą być wykonane z eleganckiego kompozytu Black Engineered Wood przypominającego drewno lub z atrakcyjnego wizualnie tworzywa Titanium Line Pattern o regularnym geometrycznym wzorze, dającym efekt trójwymiarowości.

Systemy bezpieczeństwa

Nowa Camry Hybrid jest wyposażona w najnowszą wersję Toyota Safety Sense – zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) otrzymał nowe funkcje, w tym system wykrywania pieszych i rowerzystów, system zapobiegania zderzeniu czołowemu, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia oraz układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach (ITA).

System ostrzega kierowcę i uruchamia automatyczne hamowanie, jeśli podczas skrętu w lewo lub w prawo powstaje ryzyko zderzenia z pieszym na pasach lub z nadjeżdżającym z naprzeciwka samochodem. Zamontowano system redukcji prędkości na zakrętach (Curve Speed Reduction) oraz pełnozakresowy inteligentny tempomat adaptacyjny IACC, który za zgodą kierowcy dostosowuje prędkość do ograniczeń prędkości widocznych na znakach drogowych.

Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) został udoskonalony – bardziej precyzyjnie wykrywa granice pasa ruchu, ponadto wcześniej oblicza promień łuku zakrętu, aby precyzyjniej dopasować do niego tor jazdy, a także ingeruje w układ kierowniczy z większą siłą, co sprawia, że działa przy wyższych prędkościach.