TOYOTA: NOWY HIGHLANDER DLA SIEDMIU OSÓB W EUROPIE

W przyszłym roku do saloonów sprzedaży Toyoty w Europie Zachodniej i Środkowej wjedzie nowy model Highlander. To największy SUV marki.

Model oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym. Rozbuduje on europejską gamę crossoverów, dołączając do RAV4, C-HR oraz Yarisa Cross, który niedługo trafi do sprzedaży.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Highlander Hybrid wykorzystuje atuty platformy GA-K i architektury TNGA. Napęd AWD-i zapewnia dobrą przyczepność i stabilność oraz umożliwia ciągnięcie przyczepy do 2 ton. Samochód ma duże wymiary – jego długość to 4950 mm.

Wnętrze zostało zaprojektowane, by połączyć praktyczność i trwałość z przestronnością, komfortem i wysoką jakością wykończenia na poziomie 7-miejscowego pojazdu. Drugi rząd siedzeń można przesuwać do przodu i do tyłu w zakresie 180 mm, co zapewnia komfortową przestrzeń oraz łatwe wejście do auta wszystkim pasażerom, w tym także dwóm dorosłym osobom zajmującym trzeci rząd siedzeń.

Bagażnik o pojemności 658 l ma dodatkowy schowek pod podłogą, a jego pojemność można radykalnie zwiększyć, składając oparcia drugiego i trzeciego rzędu siedzeń. Po ich złożeniu powstaje przestrzeń bagażowa z płaską podłogą o pojemności 1909 l. Tylna klapa bagażnika otwiera się i zamyka automatycznie i może zostać uruchomiona ruchem stopy.

We wnętrzu zaprojektowano układ pojemnych schowków, zaś wejścia USB zamontowano przy pierwszym i drugim rzędzie siedzeń. Kolorystyka wnętrza może być utrzymana w czarnej lub grafitowej tonacji. Bogate wyposażenie w podwyższonym standardzie obejmuje 12,3-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej, służący do obsługi systemu multimedialnego i nawigacji satelitarnej, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, bezprzewodową ładowarkę telefonu, wentylowane fotele oraz wirtualne lusterko wsteczne o poszerzonym polu widzenia.

Napęd hybrydowy

Układ hybrydowy składa się z 2,5-litrowego silnika benzynowego, pracującego w oszczędnym cyklu Atkinsona i napędzającego przednią oś oraz dwóch silników- generatorów. Współpracuje z nimi elektryczny silnik przy tylnej osi, tworząc inteligentny napęd 4×4 (AWD-i, All-Wheel Drive-intelligent). Mocna bateria niklowo- wodorkowa została umieszczona pod drugim rzędem siedzeń.

Całkowita moc napędu wynosi 244 KM, zaś średnia emisja CO2 to tylko 146 g/km (WLTP) lub 117 g/km (Correlated NEDC). Średnie zużycie paliwa wynosi od 6,6 l/100 km wg testu WLTP lub od 5,2 l/100 km w cyklu Correlated NEDC.

Przełącznik trybów jazdy (Drive Mode Select) umożliwia kierowcy wybór pomiędzy trybami Eco, Normal, Sport i Trail. Wszystkie cztery można aktywować także gdy samochód użytkowany jest w oddzielnie wybieranym trybie elektrycznym (EV). Akustyczna przednia szyba oraz materiały wygłuszające w dachu, podłodze i desce rozdzielczej, a także nakładki na błotniki i wykładziny w bagażniku powodują, że kabina jest bardzo dobrze wyciszona.

Nadwozie jest lekkie i sztywne, a przy tym ma nisko położony środek ciężkości. Dzięki temu nowy, hybrydowy SUV pewnie się prowadzi, zarówno w mieście i na krętych drogach, jak i na autostradzie.

Systemy bezpieczeństwa

Nowy Highlander Hybrid jest wyposażony w ulepszony pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense drugiej generacji, którego zadaniem jest zapobieganie kolizjom lub ograniczanie ich skutków.

Pakiet zawiera system wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów oraz zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach (PCS), pełnozakresowy inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją uwzględniania znaków drogowych (IACC), system rozpoznawania znaków drogowych (RSA), asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA) oraz automatyczne światła drogowe (AHB).

Sprzedaż Toyoty Highlander Hybrid na europejskich rynkach rozpocznie się na początku 2021 roku.