TOYOTA: PRAWIE 200 ZAMÓWIEŃ NA ELEKTRYCZNE MODELE DOSTAWCZE

Dystrybucja elektrycznych samochodów użytkowych Toyoty nabiera tempa.

W 2022 roku polskie salony marki przyjęły zamówienia na niemal 200 egzemplarzy modeli PROACE i PROACE CITY z bateryjnym napędem elektrycznym. Auta należą do gamy samochodów użytkowych Toyota Professional, do której dołączyły odpowiednio w październiku 2021 roku oraz w kwietniu 2022 roku.


Zobacz także:

VOLKSWAGEN: ZAMÓWIENIA NA ID.BUZZ POWYŻEJ PRZEWIDYWAŃ

UŻYTKOWE


 

Gama samochodów użytkowych Toyota Professional obejmuje obecnie dwa modele z bezemisyjnym napędem elektrycznym na baterie (BEV). W październiku 2021 roku zadebiutował na polskim rynku średniej wielkości van PROACE Electric, a w kwietniu 2022 roku dołączył kompaktowy PROACE CITY Electric. Oba auta spotkały się z dużym zainteresowaniem polskich klientów, którzy w minionym roku złożyli zamówienia na 111 kompaktowych vanów i 86 egzemplarzy większego modelu. Łącznie elektryczne pojazdy z rodziny PROACE zebrały 197 zamówień.

Bezemisyjne auta dostawcze to sposób na ograniczenie hałasu i mniej zanieczyszczeń w miastach. Bardzo się cieszymy, że nasi klienci tak chętnie sięgają po użytkowe Toyoty z elektrycznym napędem. Jest to kolejny krok w stronę elektryfikacji transportu, który jak najszybciej powinien stać się bezemisyjny. Samochody z rodziny PROACE są praktyczne, komfortowe i niezawodne, a nasi klienci zawsze otrzymają kompleksowe wsparcie naszych specjalistów w sieci Toyota Professional – powiedział Tomasz Suliga, Regional LCV Manager Toyota Central Europe.

Bezemisyjna Toyota PROACE CITY

PROACE CITY Electric z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM i baterią o pojemności 50 kWh zapewnia średni zasięg 260 km wg WLTP, ładowność do 750 kg i możliwość pociągnięcia przyczepy do 750 kg. Jest oferowany w dwóch wariantach długości nadwozia 4,4 m i 4,75 m oraz w dwóch wersjach wyposażenia Active i Comfort. W ubiegłym roku 52% zamówień dotyczyło standardowej długości nadwozia, mieszczącej 3,3 m3 ładunku, zaś 48% z nich wersji Long o przestrzeni ładunkowej 3,9 m3.

Podstawową wersję Active wybrało 76% klientów, zaś 24% wyższą wersję Comfort. Obie odmiany oferują komfort, bezpieczeństwo i funkcjonalność m.in. za sprawą radia z zestawem głośnomówiącym, klimatyzacji, komfortowego fotela kierowcy z podłokietnikiem i regulacją odcinka lędźwiowego, system Smart Cargo, tempomatu i asystenta ruszania ze wzniesienia. Wersja Comfort wnosi ponadto wyposażenie typowe dla modeli osobowych, w tym system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym 8″, obsługą Apple CarPlay i Android Auto, wyświetlacz LCD 10″ na tablicy wskaźników, systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, przednie i tylne czujniki parkowania, cyfrowe lusterko wsteczne z kamerami nad tylnymi drzwiami i w lusterku bocznym, Inteligentny kluczyk i automatyczną klimatyzację dwustrefową.

Elektryczna Toyota PROACE

PROACE Electric otrzymał ten sam silnik 136 KM i dwa akumulatory do wyboru. Bateria 50 kWh zapewnia mu średni zasięg do 211 km, a w mieście nawet do 304 km, zaś większa bateria 75 kWh pozwoli przejechać na jednym ładowaniu do 303 km w cyklu mieszanym i do 398 km w mieście, według procedury WLTP. Auto może przewieźć 1275 kg ładunku, w tym 3 europalety, i pociągnąć przyczepę o masie do 1000 kg. W standardowej długości nadwozia, której dotyczyło 34% zamówień, mieści się do 5,8 m3 towaru, a 6,6 m3 mierzy przestrzeń ładunkowa w bardziej popularnej odmianie Long (66% zamówień).

Głównymi odbiorcami PROACE Electric były duże firmy, które zazwyczaj zamawiały wyższą wersję wyposażenia Comfort (81% zamówień). Kierowca ma w niej do dyspozycji 2-strefową klimatyzację automatyczną, system multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym 7″, Apple CarPlay, Android Auto i nawigacją, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat i podgrzewane fotele.

Toyota Professional

Bezemisyjne modele PROACE Electric i PROACE CITY Electric należą do gamy samochodów Toyota Professional. Oba auta w ostatnich kilkunastu miesiącach dołączyły do PROACE i PROACE CITY z konwencjonalnymi napędami oraz terenowego pick-upa Toyota Hilux. Ich sprzedażą zajmuje się sieć dealerska Toyota Professional – autorski program polskiego oddziału Toyoty, który następnie został zaimplementowany w pozostałych krajach Europy. Obecnie tworzy ją siedem wyspecjalizowanych salonów oraz działy sprzedaży i obsługi samochodów użytkowych we wszystkich salonach Toyoty.