Toyota C-HR+ to kluczowy model w nowej generacji samochodów elektrycznych koncernu.
Szeroki wybór napędów, dwie pojemności baterii, innowacyjne technologie i design w stylu coupe nawiązujący do hybrydowej Toyoty C-HR. Przedsprzedaż elektrycznego crossovera rozpocznie się w grudniu 2025 roku.
Zobacz także:
CHERY: OFICJALNA PREMIERA FLAGOWEGO SUV-A TIGGO 9 PHEV W POLSCE
Zaprezentowana w 2016 roku Toyota C-HR okazała się przełomowym modelem dla marki na europejskim rynku, a dwie generacje sprzedały się w Europie w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Niespełna dekadę później w gamie debiutuje całkiem nowa elektryczna Toyota C-HR+. Wyrazista stylistyka crossovera w stylu coupe nawiązuje do hybrydowej odmiany, ale to zupełnie nowy model.
Przestronna kabina z dużą przestrzenią nad głową oraz odległością między przednimi a tylnymi fotelami wynoszącą 900 mm, to gwarancja komfortu dla pasażerów. Rozstaw osi wynosi 2750 mm, czyli o 110 mm więcej niż w hybrydowej Toyocie C-HR, a długość pojazdu to 4520 mm. Foremny bagażnik w Toyocie C-HR+ ma pojemność 416 litrów.
Toyota C-HR+ jest pokazem najnowszych technologii zelektryfikowanych koncernu i kluczowym samochodem elektrycznym nowej generacji. Auto będzie dostępne z dwoma pojemnościami baterii, a także w wersjach z napędem na przednie i na wszystkie koła (AWD). System przygotowania baterii do ładowania umożliwia szybsze uzupełnienie energii zwłaszcza w chłodniejszych temperaturach, a nowa nawigacja wyznacza optymalne punkty ładowania na trasie.
Toyota C-HR+ z napędami o mocy aż do 343 KM
Gamę Toyoty C-HR+ otwiera wersja z napędem na przednie koła o mocy 167 KM (123 kW) z baterią o pojemności brutto 57,7 kWh, zapewniającą maksymalny zasięg do 456 km według cyklu WLTP. Przednionapędowy wariant z baterią o pojemności 77 kWh generuje moc 224 KM (165 kW) i zapewnia zasięg do 609 km.
Pełnię możliwości nowej elektrycznej Toyoty C-HR+ prezentuje odmiana z napędem na cztery koła w połączeniu z baterią o pojemności 77 kWh. Przy łącznej mocy układu 343 KM (252 kW) oraz przyspieszeniu od 0 do 100 km/h na poziomie 5,2 sekundy to jeden z najmocniejszych samochodów w europejskiej ofercie marki – poza gamą sportowych modeli GR. Zasięg Toyoty C-HR+ w tym wariancie wynosi do 546 km. Stabilniejszą i bezpieczniejszą jazdę zapewnia system kontroli skrętu, który aktywnie rozdziela moment obrotowy między kołami przedniej i tylnej osi.
Akumulator zintegrowany z podłogą
Nowa Toyota C-HR+ wykorzystuje wszechstronność platformy e-TNGA. Kluczowym elementem konstrukcji jest akumulator zintegrowany z podłogą. Zwiększyło to sztywność skrętną samochodu o 30% i pozwoliło obniżyć środek ciężkości o 65 mm w porównaniu z hybrydową Toyotą C-HR, przy jednoczesnym zachowaniu prześwitu na poziomie 185 mm. Dzięki niżej położonej masie, Toyota C-HR+ prowadzi się przyjemnie i jest komfortowa.
Elektryczny układ wspomagania kierownicy również został zoptymalizowany pod kątem lepszej i szybszej reakcji. Charakterystyka jego pracy zależna jest od prędkości i warunków drogowych – zapewnia lekkie prowadzenie przy niskich prędkościach oraz bardziej bezpośrednie odczucia z jazdy przy wyższych.
Toyota C-HR+ korzysta z udoskonalonego układu Toyota eAxle – składającego się z inwertera, silnika i przekładni – w którym zastosowano półprzewodniki z węglika krzemu (SiC). Zapewniają one wyższą wydajność i dużą moc wyjściową. Konstrukcja jednostki, a także systemy chłodzenia i smarowania, minimalizują straty energii, dostarczają ponadprzeciętną moc i stabilność przy cichszej pracy.
Rozwiązania, które poprawiają zasięg
Nowa Toyota C-HR+ otrzymała szereg rozwiązań, które pomagają kierowcom wydłużyć zasięg, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu i przyjemności z jazdy. Szczególną uwagę przywiązano do aerodynamiki. Wiodący w klasie współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,26 osiągnięto poprzez zastosowanie całkowicie płaskiej podłogi, która eliminuje turbulencje pod autem, i kanałów powietrznych przed kołami, które regulują przepływ powietrza. Auto nie ma generującego dodatkowe opory grilla, a felgi otrzymały specjalne aerodynamiczne kształty. Z tyłu przepływ powietrza ułatwiają spojlery dachowe oraz lotka na klapie bagażnika.
Nowa Toyota C-HR+ korzysta także z rozwiązań, które ograniczają zużycie energii bez kompromisów pod względem komfortu pasażerów. Dostępna w standardzie w każdej wersji nowa pompa ciepła została zaprojektowana tak, aby zużywała minimalne ilości energii i działała z wysoką wydajnością. W chłodne dni podgrzewane przednie fotele oraz podgrzewana kierownica – dostępne w standardzie we wszystkich wersjach – wspomagają system klimatyzacji. Zużywają one mniej energii niż system klimatyzacji, a jednocześnie zapewniają pasażerom komfortową temperaturę.
Przedsprzedaż nowej Toyota C-HR+ w Polsce planowana jest na koniec 2025 roku.