VOLKSWAGEN: AMAROK TEŻ Z HANOWERU

Dwa lata po wprowadzeniu na rynek Amaroka, produkcja tego średniej wielkości pickupa rozpoczęła się także w fabryce Volkswagena w Hanowerze. W uroczystości uruchomienia linii wzięli udział dostojni goście.

– Wraz z rozpoczęciem produkcji w Hanowerze model dotarł w końcu do Europy. Amarok „Made in Hannover” jest wyrazem możliwości tkwiących w tutejszym zakładzie i będzie nowym wiatrem w plecy dla cieszącego się dużą popularnością pickupa Volkswagena – wyjaśnił Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG.

W ciągu roku produkowanych będzie około 40 000 Amaroków przeznaczonych dla klientów z Europy Wschodniej i Zachodniej oraz z Afryki. Produkcja w argentyńskim Pacheco będzie w przyszłości skierowana na rynek środkowo – i południowoamerykański.

– To wspaniałe, że Amarok będzie teraz produkowany także w Dolnej Saksonii. To znakomity samochód – podkreślił David McAllister, premier Dolnej Saksonii.

Obecnie na linii montażowej Amaroka prowadzona jest produkcja przedseryjna, która wkrótce zostanie zastąpiona serią zerową. Pod koniec czerwca rozpocznie się produkcja seryjna, dziennie w Hanowerze z taśmy będzie zjeżdżać 185 Amaroków.

– Hanower i zakłady produkujące Volkswageny od wielu dziesięcioleci są ściśle ze sobą powiązane. Życzę Volkswagenowi Samochody Użytkowe i Amarokowi wielu sukcesów. Decyzja o sprowadzeniu produkcji do Hanoweru pokazuje, że wytwarzanie samochodów w Niemczech jest nadal opłacalne. Amarok gwarantuje pracę wielu tysiącom ludzi, nie tylko w zakładach, lecz także w regionie – podkreślił burmistrz Hanoweru, Stephen Weil.

Utworzenie linii produkcyjnej Amaroka wymagało szerokiego zakresu prac remontowych w hali nr 2, gdzie w latach 1975 – 2006 produkowany był LT oraz włączenia Amaroka do działu lakierni i budowy nadwozia. Konieczne było także utworzenie nowego działu montażu.

Od 1956 roku zakłady w Hanowerze opuściło pięć generacji VW Busa, łącznie prawie 8,5 milionów Transporterów, Caravelle, Multivanów i Californii. Dodatkowo prawie milion LT, Taro, ciężarówek MAN-G oraz w latach siedemdziesiątych także kilkadziesiąt tysięcy Garbusów. Ponadto od 2009 roku zakład produkuje lakierowane nadwozia dla Porsche Panamera. W 2011 roku podjęta została decyzja o dodatkowej produkcji Amaroka w wersji z podwójną kabiną.

Zdaniem szefa marki Volkswagen Samochody Użytkowe Wolfganga Schreibera, Amarok cieszy się dużym uznaniem nie tylko w Ameryce Południowej, Afryce i Australii.