VOLKSWAGEN I FORD PODPISAŁY UMOWY O WSPÓŁPRACY

Ford Motor Company i Volkswagen AG podpisały umowy, które mają zaspokoić szybko zmieniające się potrzeby użytkowników w Europie i innych regionach.

Zakładają one wykorzystanie uzupełniających się zasobów obu firm w segmentach średnich samochodów dostawczych i komercyjnych pojazdów elektrycznych.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

Koncerny oczekują, że sojusz posłuży do szybszego wprowadzania innowacji w ofercie pojazdów, korzystanie z nowych technologii, zapewnianie lepszej funkcjonalności i oferowanie większej liczby modeli. Sygnatariusze umowy przewidują, że stały wzrost zapotrzebowania światowego przemysłu na pojazdy użytkowe i pojazdy elektryczne o wysokich osiągach, wpłynie na wzrost wartości produktów obu firm.

Sojusz zakłada:

• wprowadzenie średniej wielkości pick-upa, opracowanego i zbudowanego przez Forda, który od 2022 roku będzie sprzedawany przez Volkswagena w gamie Volkswagen Samochody Dostawcze jako Amarok;
• wzmocnienie pozycji obu firm na rynku pojazdów użytkowych już od 2021 r. poprzez wprowadzenie miejskiego samochodu dostawczego opartego na najnowszym modelu Caddy, opracowanego i zbudowanego przez Volkswagen Samochody Dostawcze, a także poprzez wprowadzenie jednotonowego furgonu dostawczego, stworzonego przez Forda;
• do roku 2023 zwiększenie zróżnicowania oraz poszerzenie oferty pojazdów elektrycznych i zeroemisyjnych Forda w Europie, poprzez wprowadzenie modelu opracowanego na platformie Modular Electric Drive lub MEB Volkswagena.

Firmy oczekują, że podczas pełnego cyklu życia produktów powstanie do 8 milionów egzemplarzy średnich pick-upów i obu samochodów dostawczych, których dotyczy współpraca.

– W świetle pandemii COVID-19 i jej skutków dla światowej gospodarki, bardziej niż kiedykolwiek konieczne jest zawiązywanie odpornych sojuszy między silnymi firmami. Współpraca skutecznie obniży koszty prac rozwojowych, umożliwiając szerszą dystrybucję pojazdów elektrycznych i dostawczych na świecie, a także wzmocni pozycję obu firm – powiedział Herbert Diess, prezes zarządu Grupy Volkswagen.

– Sojusz pojawia się w czasach ogromnego entuzjazmu, towarzyszącemu ekspansji coraz bardziej inteligentnych, skomunikowanych pojazdów w coraz bardziej inteligentnym świecie. Stwarza to ogromną szansę na wprowadzanie innowacji i rozwiązanie wielu światowych wyzwań transportowych oraz zapewnienie wyjątkowych korzyści klientom – nawet jeśli firmy staną przed większym wyborem, w jaki sposób wykorzystywać swoje pieniądze – skomentował Jim Hackett, dyrektor generalny Ford Motor Company.

Zarówno Ford, jak i Volkswagen wyrobiły sobie doskonałą renomę jako producenci pick-upów i samochodów dostawczych, oferując takie popularne modele, jak Ranger, Transit, Transporter, Crafter, Caddy i Amarok.

Wykorzystanie w europejskiej gamie Forda platformy MEB będzie kolejnym strategii Volkswagena, zakładającej upowszechnianie pojazdów elektrycznych i dalszym krokiem obu firm w stronę realizacji zobowiązań porozumienia paryskiego z 2015 r. Volkswagen i Ford planują analizę dodatkowych dróg współpracy w zakresie rozwijania pojazdów elektrycznych.

Ford liczy na wprowadzenie w ciągu kilku lat – począwszy od roku 2023 – 600 000 pojazdów elektrycznych, korzystających z architektury MEB, którą stworzono dla pojazdów z napędem elektrycznym. Pojazd, który zostanie zaprojektowany i skonstruowany przez Forda w Kolonii- Merkenich, będzie kolejnym elementem gamy w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E, którego sprzedaż rozpocznie się w roku 2021 r.

Ponadto obie firmy we współpracy ze spółką Argo AI stworzą odrębne, nastawione na wysoką produktywność działy zajmujące się pojazdami autonomicznymi. System jazdy autonomicznej Argo AI jest pierwszym, który uzyskał komercyjne plany wdrożenia w Europie i Stanach Zjednoczonych. Zasięg i skala są ważnymi czynnikami w opracowywaniu solidnego i rentownego systemu jazdy autonomicznej.

Umowa Volkswagena i Forda nie przewiduje wprowadzenia udziałów wzajemnych w kapitale obu firm, które pozostaną rynkowymi konkurentami.