VOLKSWAGEN: NOWY GOLF ALLTRACK Z NAPĘDEM 4MOTION

W salonach Volkswagena można już składać zamówienia na nowego Golfa Alltracka. Samochód jest seryjnie wyposażony w stały napęd na cztery koła 4Motion.

Model to skrzyżowanie Golfa Varianta i SUV-a. Zwiększony prześwit i liczne detale stylistyczne sprawiają, że nowe auto nawiązuje wyglądem do samochodów uterenowionych.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Takie wrażenie szczególnie potęgują masywniejsze zderzaki z przodu i z tyłu.

Golf Alltrack dobrze radzi sobie z pokonywaniem nierówności w lekkim terenie i jest pojazdem do holowania przyczepy, której maksymalna masa własna może wynosić do nawet 2 000 kg (ciężar hamowany, przy maksymalnym nachyleniu drogi do 12 proc.). Golf Alltrack jest wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy 147 kW (200 KM), 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową oraz w płytę chroniącą motor.

Na liście wyposażenia standardowego znaleźć można m.in. Digital Cockpit Pro – cyfrowy, personalizowany zestaw wskaźników z komputerem pokładowym, system nawigacji Discover Media z usługą Streaming&Internet oraz liczne rozwiązania wpływające na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, w tym system Travel Assist z asystentem utrzymania toru jazdy Lane Assist, czy aktywny tempomat ACC.

Dwulitrowa jednostka napędowa TDI jest wyposażana w dwa umieszczone jeden za drugim katalizatory SCR z osobnymi wtryskami czynnika AdBlue (tzw. Twindosing). Pierwszy katalizator znajduje się blisko silnika, dlatego szybko uzyskuje optymalną temperaturę roboczą. Dzięki temu krótko po uruchomieniu jednostki napędowej jej spaliny są skutecznie oczyszczane.

Umieszczenie katalizatora blisko silnika ma również zalety podczas jazdy, w sytuacji gdy jednostka napędowa nie jest mocno obciążona. Drugi katalizator SCR znajduje się pod podłogą, a ponieważ jest oddalony od silnika spaliny przed tym katalizatorem są nawet o 100 stopni Celsjusza chłodniejsze. Drugi katalizator pracuje najefektywniej gdy jednostka napędowa jest mocno obciążona, np. podczas jazdy autostradą lub gdy pojazd ciągnie przyczepę.

Tak więc – niezależnie od stopnia obciążenia silnika – jeden z dwóch katalizatorów SCR zawsze pracuje w optymalnym zakresie temperatur, by zapewnić skuteczne oczyszczanie spalin z tlenków azotu, powstają wtedy jedynie woda i azot, który jest nieszkodliwy.