VOLVO: NOWE FL Z NAPĘDEM 4×4 – DO MIASTA I W TEREN

Volvo_FL_1_4x4

Nowe Volvo FL jest obecnie dostępne także w wersji z napędem na cztery koła (4×4), odznaczającej się doskonałą zdolnością pokonywania śliskich, stromych i nierównych nawierzchni.

Sprawdza się jako pojazd specjalny, użytkowany zarówno w otoczeniu miejskim, jak i w bardziej wymagających warunkach, lub np. jako samochód serwisowy w kamieniołomie czy na terenie budowy.


Zobacz także:

UŻYTKOWE


 

Ze swoimi kompaktowymi wymiarami, wysokim poziomem komfortu i dużym momentem obrotowym, Volvo FL idealnie wtapia się w intensywny ruch uliczny. Dzięki zaś napędowi na wszystkie koła i zwiększonemu prześwitowi jest równie skuteczne na asfalcie, jak i na wyboistych drogach żwirowych.

– Wielu naszych klientów jest w swojej pracy narażonych na częste zmiany warunków atmosferycznych i drogowych. Volvo FL z napędem na cztery koła charakteryzuje się uniwersalnością umożliwiającą mu wykonywanie zadań na wymagających nawierzchniach, które w przeciwnym razie wymagałyby wykorzystania odrębnego pojazdu – mówi Pernilla Sustovic, menedżer ds. segmentu transportu dystrybucyjnego w Volvo Trucks.

Volvo_FL_2_4x4

Nowy FL 4×4 poradzi sobie także w kopalni odkrywkowej bądź na placu budowy w zatłoczonym śródmieściu. A ponieważ jest dostępne w wariantach o dopuszczalnej masie całkowitej do 16 ton, ma nie tylko dużą ładowność, ale także może służyć jako platforma pod betonomieszarkę, podnośnik koszowy czy żuraw.

– Najbardziej zauważalną cechą nowego Volvo FL 4×4 jest wyżej posadowiona rama podwozia, a więc także większy prześwit: o nieco ponad 6 cm z przodu i 10 cm z tyłu, w porównaniu z wersją 4×2. Wyższe podwozie oznacza także większy kąt natarcia – 25 stopni – co ułatwia wyjazd z wykopów i głębokich kolein – dodaje Pernilla Sustovic.

Volvo FL 4×4 posiada stały napęd na cztery koła. Jest wyposażone w dwubiegową skrzynkę rozdzielczą. Bieg wysoki (szosowy) jest wykorzystywany podczas jazdy w warunkach normalnych. Gdy warunki stają bardziej wymagające, wystarczy nacisnąć przycisk na desce rozdzielczej, by włączyć bieg niski (terenowy).

Pojazd może być wyposażony w dodatkowy punkt poboru sprężonego powietrza w podwoziu, umożliwiający pompowanie opon lub np. zasilanie urządzeń pneumatycznych.

Nowe Volvo FL 4×4 spełnia normę emisji spalin Euro 6 i będzie oferowane na wszystkich rynkach EMEA, na których ta norma obowiązuje.

Fakty, Volvo FL 4×4
– maksymalna dopuszczalna masa całkowita pojazdu: 12 do 16 t.;
– maksymalna dopuszczalna masa całkowita zestawu drogowego: 25 t.;
– maksymalny prześwit z oponami 11R22.5:
• oś przednia: 329 mm;
• oś tylna: 319 mm
– kąt natarcia 25 stopni;
– koła i opony: 275/70R22.5, 10R22.5 lub 11R22.5;
– kabiny: dzienna, komfort, załogowa;
– silniki: D8K – 250 KM oraz D8K – 280 KM;
– skrzynie biegów: manualna 6-biegowa oraz automatyczna 6-biegowa (opcja).