VOLVO: PONAD 7% WZROSTU REJESTRACJI W KWIETNIU 2025

Volvo Car Poland odnotowało znakomity wynik w kwietniu, rejestrując 2 192 samochody, co oznacza wzrost o 7,4% w porównaniu do marca.

Niezmiennie największym zainteresowaniem Polaków cieszy się SUV Volvo XC60, który ponad z 53% udziałem w sprzedaży utrzymuje pozycję lidera segmentu premium już od 17 lat.


Zobacz także:

STELLANTIS ROZSZERZA POLITYKĘ REKOMPENSAT ZA SILNIKI 1.0 I 1.2
 

ROZMAITOŚCI


 

Dominacja SUV-ów w portfolio Volvo doskonale wpisuje się w preferencje polskich klientów. Aż 93% klientów Volvo wybrało samochody właśnie tego typu. Na podium najpopularniejszych modeli w portfolio Volvo znalazły się: XC60 z 53% udziałem rejestracji, XC40 z udziałem wynoszącym 14% oraz flagowiec XC90 z niemal 12% udziałem. Pozostałe modele szwedzkiej marki odpowiadają za 21% sprzedaży. Preferencje klientów coraz wyraźniej skłaniają się ku SUV-om. Liczba rejestracji kombi spadła o 27,12% (129 sztuk), a sedanów aż o 89,42% – do zaledwie 11 egzemplarzy.

Pod względem napędów nadal dominują jednostki benzynowe – w kwietniu zarejestrowano ich 1 775, co stanowiło ponad 80% wszystkich rejestracji. Hybrydy typu plug-in (PHEV) odnotowały imponujący wzrost – w kwietniu zarejestrowano ich aż 351, co oznacza wzrost o 126,45% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Spadek zanotowano w segmencie samochodów w pełni elektrycznych (BEV), gdzie liczba rejestracji w kwietniu wyniosła 62o 67,02% mniej niż w kwietniu 2024 roku.

Na poziomie globalnym Volvo Cars sprzedało w kwietniu 58 881 samochodów, co stanowi spadek o 11% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych – obejmujących samochody w pełni elektryczne oraz hybrydy typu plug-in – zmniejszyła się o 16% rok do roku i stanowiła 45% całkowitej sprzedaży w kwietniu. Udział w pełni elektrycznych modeli wyniósł 20%, natomiast hybryd typu plug-in – 25%. Najchętniej wybieranym na całym świecie modelem Volvo w kwietniu był XC60 ze sprzedażą 19 887 egzemplarzy (2024: 19 542), na drugim miejscu znalazły się XC40/EX40 z łączną sprzedażą 13 783 sztuk (2024: 15 139), a trzecie miejsce zajął XC909 746 samochodów (2024: 8 698).