WEBASTO: SYSTEMY GRZEWCZE TAKŻE DO HYBRYD I ELEKTRYKÓW

Jednym ze stu wiodących dostawców przemysłu motoryzacyjnego jest Webasto. Marka znana jest kierowcom z produkcji systemów ogrzewania postojowego.

Niemiecka firma z miejscowości Stockdorf ma tradycję, sięgającą 1901 roku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Dla kierowców ciężarówek ogrzewanie postojowe jest podstawowym wyposażeniem, zapewniającym komfortowe warunki pracy. Doceniają je także użytkownicy aut osobowych i maszyn budowlanych. Webasto nieodmiennie kojarzy się z urządzeniami, zapewniającymi ciepło. Zarówno na postoju, jak i w podróży.

– Systemy ogrzewania to nasza specjalność – podkreśla Tomasz Konieczny, Dyrektor Zarządzający Webasto Petemar Sp. z o.o.

Możliwość komfortowego rozpoczęcia jazdy doceniamy zwłaszcza jesienią, wiosną i zimą, gdy rano wsiadamy do wnętrza samochodu w którym nie ma wilgoci i chłodu. Nowoczesnym ogrzewaniem postojowym można zarządzać również przez aplikację, za jej pośrednictwem włączać je i wyłączać, sprawdzać temperaturę w pojeździe oraz odpowiednio ją regulować, zależnie od naszych potrzeb.

W ofercie firmy znajdują się również systemy akumulatorów, inteligentne, komunikujące się poprzez sieć ładowarki i wysokowydajne systemy ogrzewania do pojazdów elektrycznych. Webasto to nie tylko rozpoznawane na całym świecie ogrzewanie postojowe oraz najnowsze rozwiązania dla rodzącej się elektromobilności.

– Specjalizujemy się również w produkcji klimatyzatorów, powszechnie stosowanych np. w minibusach. Nasza specjalność to wszelkiego rodzaju urządzenia grzewcze i chłodzące, stosowane w motoryzacji. To nasze główne kierunki działania, obok projektowanych na zamówienie, dedykowanych systemów grzewczych i klimatyzacyjnych dla pojazdów specjalnych, np. karetek czy samochodów- chłodni. Oferujemy też ogrzewanie postojowe do samochodów osobowych, które z roku na rok zyskuje w Polsce na popularności – podsumowuje działalność firmy w Polsce Tomasz Konieczny.

Webasto oferuje systemy zasilane paliwem Thermo Top Evo w klasach wydajności 4, 5 i 5+ o mocy grzewczej od 2 do 15 kW, a także nagrzewnice powietrza Air Top oraz elektrycznie zasilane moduły ogrzewania postojowego do samochodów, eThermo Top Eco. Rozwiązaniem są wysokonapięciowe nagrzewnice HVH (High Voltage Heaters) dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych, ogrzewające ich wnętrza i akumulatory trakcyjne.

Przykładem wykorzystania nowoczesnych paliw jest Thermo Top Evo NextGen Petrol, wyróżniający się technologią znacznie zwiększającą zakres mocy. Ponadto może być zasilany szeroką gamą mieszanek benzyny, w tym biopaliwami lub paliwami odnawialnymi.

Wodne ogrzewanie postojowe szybko nagrzewa wnętrze i silnik auta do optymalnej temperatury – odpowiednio: 20-25°C dla wnętrza i ok. 60°C dla silnika. Spala przy tym pobrane ze zbiornika paliwo, przekazując uzyskane ciepło do płynu chłodniczego pojazdu i rozprowadza je po silniku oraz wnętrzu poprzez fabryczną nagrzewnicę. Urządzenie Thermo Top Evo 4 o mocy 4kW w ciągu 30 minut spala około 0,2 l paliwa.

Urządzenia Air Top, przeznaczone do samochodów ciężarowych i kamperów, mogące pracować np. przez całą noc, działają w oparciu o nadmuch gorącego powietrza. Są cichsze i znacznie oszczędniejsze.

Wygodną i intuicyjną obsługę ogrzewania postojowego Webasto zapewniają elektroniczne sterowniki, jak timer MultiControl. Urządzeniami Webasto można zarządzać także za pomocą pilota zdalnego sterowania z serii Telestart o zasięgu do 1000 m.

Z kolei moduł Thermo Call 4 umożliwia zdalne sterowanie w oparciu o technologię GSM poprzez SMS-y, wybieranie tonowe lub najbardziej zaawansowaną techniczne aplikację ThermoConnect App. Integracja z nową aplikacją na telefon jest możliwa, nawet jeśli system ogrzewania został zainstalowany fabrycznie. Jednostka kontrolna, zawierająca kartę SIM, jest montowana w niewidocznym miejscu.

Ogrzewanie postojowe dla aut elektrycznych

Dzięki wysokonapięciowej nagrzewnicy HVH (High Voltage Heater), Webasto zapewnia wysokowydajny system ogrzewania dla najnowszych pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Zapewnia przyjemną temperaturę w kabinie i wstępnie podgrzewa akumulator trakcyjny. Dzięki technologii warstw grzewczych, nagrzewnica przekształca zmagazynowaną energię elektryczną w ciepło niemalże bez strat. Modele, które zaprojektowano dla napięć od 250 do 870 V, osiągają moc cieplną na poziomie od 5,7 do 10 kW.

Ważące tylko 2,7 kg HVH jest lżejsze i bardziej kompaktowe od elektrycznych systemów grzewczych.

Maszyny budowlane są eksploatowane na całym świecie i narażone na ekstremalne warunki pracy. Również dla nich Webasto produkuje moduły ogrzewania postojowego i klimatyzacji, np. HVAC SP80 o wydajności chłodzenia i ogrzewania na poziomie około 7 kW.