WYŚCIGI: KONIEC SEZONU NA TORZE POZNAŃ

W 1_0184

Sezon wyścigowy 2013 dobiegł końca. Ostatnia runda rywalizacji kierowców w Volkswagen Castrol Cup oraz Wyścigowego Pucharu Polski zakończyła tegoroczną walkę o zwycięstwo w poszczególnych klasach.

Na podium Volkswagen Castrol Cup 2013 stanęli: Mateusz Lisowski (510 pkt.), Jakub Litwin (484) oraz Jan Kisiel (459). Władze Volkswagen Racing Polska podpisały już umowę z Polskim Związkiem Motorowym na organizację kolejnej edycji pucharu.


Zobacz także:
SPORT
VOLKSWAGEN CASTROL CUP 2013


Rywalizacja w Wyścigowym Pucharze Polski oraz pucharze Maluch Trophy (czyli klasie 8) odbywała się przez dwa dni. W klasie 1A, Karol Wyka wygrywając pierwszą rundę zapewnił sobie zwycięstwo. W drugim starcie był czwarty i w sumie zgromadził 46,5 pkt. Na drugim miejscu sezon zakończył Tomasz Zawada (40 pkt.), zwycięzca drugiego wyścigu. Emocjonująca była walka o trzecią pozycję: Bartosz Knast dwukrotnie finiszował na drugiej pozycji i dzięki mógł się cieszyć z trzeciego miejsca na koniec sezonu. O pół punktu wyprzedził bowiem Mariusza Szkudlarka.

W 4_0580

W klasie 1N najlepszym kierowcą sezonu 2013 został Mikołaj Jóźwiak. Zacięta była walka o drugie miejsce. Maciej Garstecki był pierwszy dzięki czemu zakończył sezon z taką samą liczba punktów (55_) jak Przemysław Kaźmierczak.

W klasie 2 Maciej Szkudlarek dwoma zwycięstwami na Torze „Poznań” przypieczętował swój triumf w sezonie (54 pkt.). Drugą pozycję zajął Maciej Roch Pietrzak (44), a trzeci był Tomasz Matuszkiewicz (23,5).

W klasie 3 znakomitą drugą część sezonu miał Jakub Sudoł, który wygrał sześć kolejnych wyścigów (z ostatnimi dwoma włącznie). To jednak wystarczyło tylko do zajęcia drugiej pozycji (50 pkt.), bo mistrzem w tej klasie został Jakub Wyszomirski (58). Trzeci w klasyfikacji sezonu był Piotr Bany (24,5).

W klasie 4 ton rywalizacji od początku rywalizacji nadawał Marek Wolf i on okazał się najlepszy na koniec sezonu, gromadząc 84 pkt. (wygrał jeszcze ostatni wyścig). Na drugim miejscu rywalizację w tej klasie zakończył Wojciech Wower (56), a trzeci był Mariusz Urbański (52).

W 2_0477

W klasie 5 zamieszanie do klasyfikacji wprowadziła runda, jaka odbyła się w niemieckim Lausitz. W regulaminie przed sezonem napisano, że punkty liczą się tylko z rund rozegranych w Polsce. Tę decyzję kierowcy podtrzymali. Tak więc mistrzem w tej klasie został Krzysztof Ratajczak, drugie miejsce zajął Kamil Urbaczewski, a trzecie Marcin Lempert.

W klasie 6 po zwycięstwie w pierwszym wyścigu Robert Abramczyk został liderem klasyfikacji generalnej i miał dwa punkty przewagi nad Łukaszem Raweckim (był drugi). Ale w drugim wyścigu to Rawecki zwyciężył (Abramczyk nie wystartował z powodu awarii silnika) i wygrał klasyfikację generalną (56 pkt.) różnicą trzech punktów. Na trzeciej pozycji sezon zakończył Leszek Patan (37).

Przed dwoma poznańskimi rundami lider klasy 7, Andrzej Moskalik miał 2,5 pkt. przewagi nad Piotrem Firą. Ten drugi okazał się najlepszy w obu wyścigach, ale Moskalik dwa razy je kończył tuż za Firą. W klasyfikacji sezonu Moskalik zgromadził 38,5 pkt. a Fira – 38 pkt.! Józef Dziób był trzeci z 32 pkt.

W pucharze Maluch Trophy walka toczyła się w dwóch klasach: 8-1 oraz 8-2. Przez cały sezon w klasie 8-1 dominował Konrad Tadla, który wygrał dziesięć wyścigów (w pozostałych dwóch nie startował) i zgromadził 100 pkt. Na drugim miejscu sezon zakończył Dawid Mrówczyński (58), a na trzecim – Paweł Krakowski (42).

W 3_0022

W klasie 8-2 najrówniej jeżdżącym kierowcą sezonu był Jarosław Hercog i wygrał klasyfikację generalną z dorobkiem 57 pkt. Na drugiej pozycji zameldował się Sławomir Wysmyk (36), a na trzeciej Chrisoph Carion (35), który z kolei wygrał ostatni wyścig sezonu.

Przedostatnim akcentem ostatnich zawodów wyścigowych w tym sezonie na Torze „Poznań” był wyścig pokazowy formuły historycznej WPP 9. Tutaj pierwszy na mecie był Konrad Tadla, który wyprzedził Pawła Bielaka oraz Andrzeja Fontańskiego.

Na zakończenie odbył się po raz drugi wyścig memoriałowy im. Jana Leśniaka, do którego w tym roku zgłosiło się 21 załóg. Godzinną rywalizację najszybciej ukończył duet Dawid Bokiej i Jakub Gołębiowski. Na drugiej pozycji finiszował Adam Rzepecki, a na trzeciej Marek Rzepecki. Zwycięzcom puchary wręczyła żona Jana Leśniaka – Krystyna, która też m.in. wspólnie z Robertem Werle, prezesem Automobilklubu Wielkopolski, wręczyła pamiątkowe medale wszystkim uczestnikom memoriałowego wyścigu.

Teresa Cichacka (Automobilklub Wielkopolski)

W 5_0735