WYSCIGI: MATEUSZ LISOWSKI W AUDI R8

Tor wyścigowy w Oschersleben był w 2011 roku szczególnie ważny dla Mateusza Lisowskiego. Tam bowiem, na jedną rundę przez zakończeniem sezonu przypieczętował on zwycięstwo w Volkswagen Scirocco R-Cup. Już 1 grudnia, kierowca z Wieliczki ponownie zjawi się na obiekcie w okolicach Magdeburga – tym razem, aby testować Audi R8 GT.

Będą to przedsezonowe testy dla zawodników chcących w sezonie 2012 wziąć udział w prestiżowym cyklu ADAC GT Masters.

Mateusz Lisowski: Z racji wygrania Scirocco R-Cup, dostałem od Volkswagena zaproszenie na testy. Nie mogę się ich doczekać, bo bardzo lubię samochody GT, ale nigdy nie jeździłem Audi R8. Ponadto jest to dla mnie nowy etap w karierze. Mimo ogromnych emocji, muszę do tego podejść spokojnie, nie jechać na 110% swoich możliwości, ale po prostu pokazać się z jak najlepszej strony. Chociaż testy są czymś w rodzaju rekrutacji, nie mam presji wyniku – oczywiście chciałbym być najszybszy, ale dzięki wygraniu Scirocco R-Cup 2011, niezależnie od uzyskanego czasu, będę teoretycznie zakwalifikowany do startów w ADAC GT Masters 2012. W porównaniu do Volkswagena Scirocco, Audi R8 to samochód dużo szybszy i bardziej zaawansowany technologicznie. Tor jednak pozostaje ten sam i dlatego myślę, że powinienem sobie poradzić. Udział w ADAC GT Masters jest bardzo kosztowny. Wciąż trwają rozmowy ze sponsorami i od ich efektów zależy, czy będę miał możliwość startów w tym cyklu.

W sezonie 2012 cykl ADAC GT Masters będzie się składał z 16 rund rozgrywanych podczas 7 wyścigowych weekendów ADAC Masters. Dodatkowo podwójna runda odbędzie się w czasie ADAC Truck Grand Prix na torze Nürburgring. Zawodnicy będą się ścigać na pięciu niemieckich torach (Oschersleben, Sachsenring, Nürburgring, EuroSpeedway i Hockenheim), na austriackim Red Bull Ring oraz w holenderskim Zandvoort.

W wyścigach ADAC GT Masters zespół tworzy dwóch kierowców. Podczas każdego z dwóch wyścigów w dany weekend, muszą oni zaliczyć pit stop i w tym czasie zamienić się rolami. Zazwyczaj, jeśli podczas pierwszego wyścigu dany kierowca prowadzi od startu do pit stopu, w drugim wyścigu następuje zmiana kolejności.