YAMAHA: NOWY R1 GYTR NA ROK 2023 WYŁĄCZNIE NA TOR

Yamaha przestawia koncepcję modelu R1 GYTR na rok 2023

Yamaha R1 to sprawdzony motocykl wyścigowy, który wygrywał zawody i zdobywał mistrzostwo w najwyższej klasie wyścigów dla motocykli produkcyjnych, czyli WorldSBK, a także zwyciężał w wielu seriach krajowych. Jego wyjątkowy, niezwykle responsywny silnik CP4 wyróżnia się liniowym rozwijaniem momentu obrotowego i doskonałym wyczuciem, natomiast zaawansowane podwozie oparte na przednim widelcu KYB z 43-milimetrowymi lagami, zapewnia dobre prowadzenie. Pakiet modułu bezwładnościowego, sterowana elektronicznie przepustnica, system kontroli hamowania i system hamowania silnikiem, dodatkowo zwiększają płynność jazdy.


Zobacz także:

MOTOCYKLE


 

Podobnie jak R6 GYTR, nowa 2023 R1 GYTR powstała z myślą o ściganiu. Przeznaczona dla klientów szukających najlepszych osiągów i jakości, może być używana wyłącznie na torze (nie ma homologacji na publiczne drogi). Konstrukcja Yamahy R1 GYTR ma zapewnić osiąganie jeszcze wyższych prędkości i precyzji prowadzenia, a dodatkowo może być wszechstronnie personalizowana. Zadbano, aby spełniała oczekiwania zarówno osób ścigających się sporadycznie, jak i profesjonalnych zawodników. Zawiera wyłącznie części potrzebne na torze, które uzupełniono o 25 starannie wybranych podzespołów GYTR oraz układ wydechowy z tłumikiem Akrapovic i rurą łączącą.

W porównaniu z wcześniejszymi modelami motocykl ma wyższą moc, lepiej się prowadzi i ma wyższą kulturę pracy w całym zakresie obrotów, co czyni z niego idealną maszynę dla osób o różnych poziomach umiejętności. Możliwość wszechstronnej regulacji jednostki sterującej ECU ułatwia jazdę na granicy własnych możliwości, a zoptymalizowanie przełożeń i zastosowanie szeregu lżejszych części poprawiło zwinność. Zgodny z przepisami pucharu FIM Stock 1000 model R1 GYTR lepiej hamuje i ma lepszą aerodynamikę, a kierowca może bardziej optymalnie ułożyć ciało. Obsługa systemów motocykla jest w pełni bezkluczykowa, a dla większej wygody w zestawie znajduje się też podnośnik pod tylne koło.

Najważniejsze cechy techniczne modelu R1 GYTR

SILNIK
– Wyścigowy tłumik Akrapovic i rura łącząca
– Zestaw zaślepek AIS
– Zestaw osłon silnika

ELEKTRONIKA
– Jednostka sterująca ECU GYTR
– Wiązka przewodów elektrycznych
– Kabel do łączenia z komputerem
– Emulator układu ABS GYTR
– Włącznik/wyłącznik GYTR

UKŁAD NAPĘDOWY
– Koła zębate 520 15/42T
– Łańcuch wyścigowy 520 do serii R GYTR

PODWOZIE
– Opony BS R11
– Wyścigowy korek wlewu paliwa GYTR
– Zestaw przewodów hamulcowych ze stali nierdzewnej GYTR
– Zaciski z zestawem stalowych tłoczków GYTR
– Klocki hamulcowe Brembo Z04
– Kierownica wyścigowa
– Ograniczniki skrętu
– Osłona tylnej zębatki w kształcie płetwy rekina
– Osłona aluminiowej dźwigni przedniego hamulca
– Wyścigowe cofnięte podnóżki z opcją odwracania działania dźwigni zmiany biegów
– Tylne uchwyty wahacza pod podnośnik
– Wyścigowy stojak pod tylne koło do serii R

NADWOZIE
– Kompletny zestaw owiewek wyścigowych w malowanych na biało lakierem podkładowym
– Szyba wyścigowa
– Siedzisko wyścigowe GYTR

Połączenie fabrycznych modyfikacji, części GYTR i fachowej wiedzy pracowników salonów GYTR PRO sprawia, że R1 GYTR może jeździć rekordowo szybko i być precyzyjnie dostrajana do konkretnych warunków. A kontakt z Yamahą nie kończy się w momencie zakupu motocykla. Salony GYTR PRO mogą zaoferować znacznie więcej: dodatkowe części, dostosowywanie ustawień (zawieszenia, silnika, układu hamulcowego itp.) do indywidualnych potrzeb, wskazówki dotyczące ścigania i organizowanie wypadów na tor.

Z myślą o użytkownikach, którzy zawsze szukają czegoś więcej, Yamaha wprowadza na rynek bardzo specjalną rodzinę wyścigowych podzespołów: linię GYTR PRO.

Rodzina produktów GYTR PRO: Bliżej niż kiedykolwiek wcześniej do R1 WorldSBK

Po zdobyciu przez Yamahę historycznej Potrójnej Korony w 2021 roku w kolejnym sezonie cztery zespoły Yamaha Racing uczestniczą w Mistrzostwach Świata Superbike’ów FIM na modelu Yamaha R1: Pata Yamaha wraz z Brixx WorldSBK, na którym Toprak Razgatlıoğlu wygrał mistrzostwo świata oraz GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team, GIL Motorsport Yamaha WorldSBK Team i Motoxracing Yamaha WorldSBK Team. Wszystkie egzemplarze korzystają z części GYTR poprawiających osiągi oraz z podzespołów przygotowanych przez inżynierów Yamaha Racing specjalnie do maszyn R1 rywalizujących na najwyższym szczeblu. Teraz te podzespoły — w ograniczonych ilościach — wszyscy użytkownicy wyścigowych Yamah mogą kupić w salonach GYTR PRO.

W efekcie za pomocą oferty z linii Yamaha GYTR PRO klienci będą mogli zbudować swoje R1 z takich samych podzespołów, jakie są używane w cyklu WorldSBK. Po raz pierwszy ten wyjątkowy asortyment ujrzał światło dzienne przy okazji motocykla R1 GYTR PRO VR46, którym jeździł Valentino Rossi w 2021 roku. Maszynę wyposażono w różne części z tworzonych katalogów GYTR i GYTR PRO, uzupełnionymi przez wybrane, najwyższej klasy części, od firm Öhlins i Brembo.

Cała oferta GYTR PRO obejmuje 400 pozycji i w pełnym zakresie powinna być dostępna w salonach GYTR PRO od kwietnia 2023 r.

Wybrane najciekawsze podzespoły w rodzinie GYTR PRO:

– Wahacz GYTR PRO
– Zbiornik paliwa o dużej pojemności i obniżonej masie GYTR PRO
– Tylna rama pomocnicza z włókna węglowego GYTR PRO
– Półka widelca GYTR PRO
– Zestaw owiewek z włókna węglowego GYTR PRO
– Szyba GYTR Pro
– Tablica wskaźników GYTR PRO
– Wspornik tablicy wskaźników GYTR PRO
– Kierownica GYTR PRO
– Przełączniki do kierownicy GYTR PRO
– Układy elektroniczne Marelli (personalizowane) GYTR PRO
– Kanały dolotowe powietrza do zacisków hamulcowych GYTR PRO
– Przewody hamulcowe GYTR PRO
– Przejściówki Brembo do obręczy kół (z przodu i z tyłu) montowane w przednim widelcu Öhlins FGR400 i odwróconym wahaczu GYTR PRO
– Sprzęgło GYTR PRO
– Boczny amortyzator skrętu ze wspornikiem i zaciskiem GYTR PRO
– Chłodnica MB GYTR PRO
– Układ wydechowy Akrapovic GYTR PRO
– Osłona dźwigni hamulca GYTR PRO

Pełna lista wszystkich podzespołów w ofercie GYTR PRO wraz z cenami zostanie ogłoszona pod koniec tego roku.