YOKOHAMA: ADVAN SPORT V105 DOCENIONA NA WYSPACH

Yokohama_V105

Opona ADVAN Sport V105 – tegoroczna nowość japońskiej marki Yokohama – zajęła drugie miejsce w teście brytyjskiego magazynu „Evo”. Nie miała sobie równych w kategorii parametrów sprawdzanych na mokrej nawierzchni.

To kolejny, po testach Rezulteo i francuskiego magazynu „Motorsport”, świetny wynik japońskiego producenta opon premium w kompleksowym teście opon. ADVAN Sport V105 została wprowadzona na rynek w 2013 roku.


Zobacz także:
OPONY
YOKOHAMA


Flagowa opona marki Yokohama dla samochodów o wysokich osiągach zastąpiła model V103. Nowa opona, stosowana fabrycznie m.in. w Mercedesach SLK i CLS, zaprojektowana została w oparciu o wieloletnie doświadczenie japońskiej marki, zdobyte dzięki zaangażowaniu w sporty motorowe. Zastosowane w produkcji rozwiązania technologiczne gwarantują stabilne prowadzenie aut sportowych o dużej mocy.

Potwierdzają to wyniki tegorocznego testu brytyjskiego magazynu „Evo”, w którym model ADVAN Sport V105 okazał się bezkonkurencyjny w porównaniach sprawdzających osiągi na mokrej nawierzchni, uzyskując najlepsze czasy okrążeń i najkrótsze drogi hamowania. W ostatecznym podsumowaniu ADVAN Sport V105 zajęła drugie miejsce.

– Cieszymy się, że testerzy i redaktorzy Evo docenili możliwości ADVAN Sport V105.Opona zapewnia stabilne prowadzenie podczas jazdy z dużą prędkością, zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni, co czyni ją doskonałym wyborem nie tylko dla brytyjskich kierowców – mówi Tomoyuki Shibano, Prezes ITR S.A. firmy będącej oficjalnym dystrybutorem opon Yokohama w Polsce.

Przeprowadzany corocznie przez magazyn „Evo” test jest jednym z najważniejszych na rynku, m.in. ze względu na swoją kompleksowość. Obejmuje on testowanie opon w różnych warunkach, a wyniki ustalane są zarówno w oparciu o doświadczenia empiryczne, jak i subiektywne odczucia testujących. Podczas tegorocznego testu porównano opony ośmiu producentów w kategoriach takich jak hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni, sterowalność, czasy okrążeń i subiektywne odczucia prowadzącego.

Testowanym rozmiarem był 225/40×18, a wykorzystanym samochodem Mercedes klasy A. Testy przeprowadzono na torze we francuskim Mireval.