BIRMINGHAM 2013: NOWE SERIE POJAZDÓW DAF

workhouse

Podczas targów Birmingham Truck Show firma DAF zaprezentowała nowe modele LF i CF w wersjach Euro 6. Nowe pojazdy zostały opracowane z myślą o zapewnieniu maksymalnej wydajności transportu, niskich kosztach eksploatacji oraz optymalnej wydajności.

Nowy LF Euro 6 do transportu dystrybucyjnego i nowy CF Euro 6 do szerokiego zakresu zastosowań są wyposażone w nowe podwozia, nowe układy napędowe oraz zaprojektowane od nowa wnętrza i stylistykę zewnętrzną, która podkreśla podobieństwo do nowego modelu XF.


Zobacz także:
UŻYTKOWE
BIRMINGHAM 2013 – PREMIERA FORDA
BIRMINGHAM 2013 – INNA PREMIERA


Nowe pojazdy LF i CF Euro 6: zaprojektowane z myślą o najwyższej jakości i maksymalnej wydajności:

• zupełnie nowa generacja najnowocześniejszych silników Euro 6 Euro 6, włącznie z nowymi jednostkami PACCAR MX-11 i PACCAR MX-13\
• zoptymalizowane przekładnie manualne, zautomatyzowane skrzynie biegów AS Tronic;
• duża krata wlotu powietrza zapewniająca maksymalne chłodzenie i niewielkie zużycie paliwa;
• nowe reflektory przednie zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej LED i opcjonalne światła główne LED dla pojazdów CF;
• nowy, galwanizowany, stalowy zderzak przedni z opcjonalnymi reflektorami doświetlającymi zakręty;
• nowa deska rozdzielcza;
• nowy, bardzo czytelny zestaw wskaźników;
• wyświetlacz informacyjny z systemem DAF Driver Performance Assistant;
• nowa kierownica ze zintegrowanymi przełącznikami;
• lepsza wydajność dzięki większej ilości przestrzeni w przedniej części podwozia;
• możliwość zamontowania zbiorników paliwa o pojemności do 1500 l;
• nowa oś przednia i tylna;
• nowe, lekkie zawieszenie osi;
• nowe zawieszenie kabiny.

Nowy LF startuje w wymagającym segmencie pojazdów dystrybucyjnych o dopuszczalnej masie całkowitej od 7,5 do 19 ton, a CF w segmencie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 18 do 44, bądź więcej, ton dla zestawów.

workhouse

Stylistyka

Podczas opracowywania nowych modeli LF i CF firma DAF wyraźnie inspirowała się walorami cieszącego się ogromnym uznaniem pojazdu XF Euro 6. Widoczny, zintegrowany górny i dolny grill wyraźnie nawiązuje do innych modeli marki. Zaawansowana konstrukcja przodu pojazdów przyczynia się do lepszego chłodzenia silnika oraz zapewnia optymalne właściwości aerodynamiczne. Nowe pojazdy LF i CF zostały również wyposażone w nowe, atrakcyjne reflektory przednie.

Kabiny modeli DAF LF i CF słyną z przestronnych wnętrz i komfortu. Elegancka tapicerka foteli w atrakcyjnym odcieniu szarości współgra z nową kolorystyką wnętrza z jasnymi i ciemnymi elementami w kolorach beżowym, szarym i czarnym.

Kierownica est w pełni regulowana i wyposażona w sporą liczbę przycisków. Po lewej stronie znajdują się elementy sterujące systemu informacyjnego/audio (radio i telefon), a z prawej znalazło się miejsce dla wszystkich funkcji związanych z prędkością, takich jak tempomat i ogranicznik prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia. System telefoniczny (DAF TruckPhone) można również obsługiwać z kierownicy.

Deska rozdzielcza nowego modelu LF została zaprojektowana zupełnie od nowa, a deska rozdzielcza modelu CF została przeprojektowana. Przełączniki zostały pogrupowane według funkcji w celu zapewnienia jak najprostszej obsługi. 5-calowy wyświetlacz utrzymany w jasnej tonacji kolorystycznej, w 32 językach wyświetlane są wszystkie najważniejsze informacje na temat pracy silnika i pojazdu.

Silniki

Nowe jednostki napędowe PACCAR (PX-5, PX-7, MX-11 i MX-13) o mocy od 112 kW (150 KM) do 375 kW (510 KM) posiadają całkowicie nowy blok silnika i są wyposażone w niezwykle zaawansowaną technologię wtrysku paliwa common rail, turbosprężarkę ze zmienną geometrią i szereg kompleksowych elementów sterujących w celu zapewnienia najwyższej wydajności. Zużycie paliwa w pojazdach Euro 6 jest niskie, a duże miski olejowe umożliwiają stosowanie wydłużonych okresów między obsługowych.

Wszystkie silniki wyposażone są w pojedynczy pasek wieloklinowy, napędzany bezpośrednio z wału korbowego bez napędu pośredniego, a filtr paliwa i separator wody z automatycznym spustem zostały połączone w pojedynczy moduł.

D 3_CF Euro 6

– Nowa czterocylindrowa jednostka PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 l jest dostępna w wariantach mocy: PX-5 112 – 112 kW/150 KM, 580 Nm; PX-5 135 – 135 kW/180 KM, 700 Nm; PX-5 157 – 157 kW/210 KM, 760 Nm.

– Nowa sześciocylindrowa jednostka PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 l to: PX-7 164 – 164 kW/220 KM , 850 Nm; PX-7 186 – 186 kW/250 KM, 950 Nm; PX-7 208 – 208 kW/280 KM, 1020 Nm; PX-7 231 – 231 kW/310 KM, 1100 Nm.

– Nowa jednostka PACCAR MX-11 pojemności 10,8 to: MX-11 210 – 210 kW/290 KM, 1200 Nm;
MX-11 240 – 240 kW/330 KM, 1 400 Nm; MX-11 271 – 271 kW/370 KM, 1600 Nm; MX-11 291 – 291 kW/400 KM, 1900 Nm; MX-11 320 – 320 kW/440 KM, 2100 Nm.

– Nowa jednostka PACCAR MX-13 o pojemności 12,9 l to: MX-13 303 – 303 kW/410 KM, 2000 Nm; MX-13 340 – 340 kW/460 KM, 2300 Nm; MX-13 375 – 375 kW/510 KM; 2500 Nm.

Zależnie od modelu, nowe pojazdy LF i CF są wyposażane standardowo w 5-, 6-, 9- lub 12-biegowe przekładnie manualne. W przypadku pojazdów CF opcjonalnie dostępna jest skrzynia 16-biegowa oraz zautomatyzowane przekładnie AS Tronic w wariantach 6-, 12- i 16-biegowych. 12- i 16-biegowe skrzynie AS Tronic są wyposażone w EcoRoll (umożliwiająca kontrolowany zjazd ze wzniesienia przy rozłączonym sprzęgle z wykorzystaniem naturalnego pędu) oraz Fast Shift do szybszego redukowania biegów górnego zakresu bez rozłączania sprzęgła w celu zapewnienia maksymalnej wydajności.

Niska masa własna

W modelu CF Euro 6 dostępna jest lżejsza oś tylna, która umożliwia osiągnięcie masy całkowitej pojazdu do 44 t i zapewnia przeniesienie momentu obrotowego silnika do 2300 Nm. Nowością jest zastosowanie konstrukcji Stabilink. Dzięki integracji stabilizatora z zawieszeniem tylnej osi uzyskano optymalną sztywność i stabilność, a także znacznie ograniczono masę tego elementu. Nowa płyta montażowa siodła, inteligentny sposób montażu akumulatorów i nowy układ kierowniczy także przyczyniają się do obniżenia masy własnej pojazdów.

Standardowy 65-litrowy zbiornik AdBlue został umieszczony pod kabiną sypialną, z kolei akumulatory mogą znajdować się wewnątrz tylnej części ramy. Inteligentne rozmieszczenie komponentów pozwala na uzyskanie ogromnego zasięgu operacyjnego dzięki łącznej pojemności zbiorników paliwa nawet do 1500 l.

Podwozie modelu LF Euro 6 zostało całkowicie przeprojektowane. Najważniejszą innowacją jest wykonanie podłużnic ramy z pojedynczych elementów, co pozwala zachować jak najniższą masę własną. Aby uzyskać dodatkową nośność, modele 18- i 19-tonowe można wyposażyć w nową 13-tonową oś tylną, co jest niezwykle ważne w krajach, w których dozwolone są obciążenia osi napędzanej przekraczające 11,5 t.

Firma DAF rozpocznie produkcję nowego modelu DAF CF Euro 6 z silnikiem PACCAR MX-13 w czerwcu 2013 roku, a następnie pojazdów wyposażanych w silniki PACCAR MX-11 jesienią. Wersja wyposażona w silnik PACCAR PX-7 zostanie dodana do oferty serii CF na początku 2014 roku. Nowy model LF Euro 6 trafi do produkcji w czwartym kwartale 2013 roku.