BIRMINGHAM 2013: PREMIERA MERCEDESA ATEGO

M 1_13A128

Nowy Mercedes-Benz Atego, spełniający normę Euro VI – wyjedzie na wiosnę na drogi, kontynuując swoją karierę w dystrybucyjnym segmencie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 6,5 do 16 ton.

Siedem nowych odmian silnikowych Euro VI, współpracujących z szeroką gamą przekładni manualnych i automatycznych, pozwala precyzyjnie dopasować Atego do specyficznych wymogów i różnorodnych zastosowań w transporcie dystrybucyjnym.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


W celu dostosowania do normy emisji spalin Euro VI, Atego dostępny jest z czterema nowo opracowanymi silnikami 4-cylindrowymi BlueTec 6 z serii OM 934 o pojemności 5,1 l. Jednostki z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i regulacją faz rozrządu oferowane są w szerokim zakresie mocy od 115 kW (156 KM) do 170 kW (231 KM). Dodatkowo, Atego Euro VI występuje z trzema nowo zaprojektowanymi silnikami 6-cylindrowymi OM 936 o pojemności 7,7 l i mocy od 175 kW (238 KM) do 220 kW (299 KM).

Dysponujące wysokim momentem obrotowym jednostki Euro VI zużywają do 5 proc. mniej paliwa, a w niektórych przypadkach koszty ich eksploatacji spadają dodatkowo za sprawą znacznie dłuższych okresów międzyprzeglądowych, wyznaczanych przy pomocy dynamicznego kalkulatora przeglądów. Dodatkowo, silniki dostosowano do nowych norm emisji spalin poprzez zastosowanie wtrysku Common Rail, chłodzonego układu recyrkulacji spalin, selektywnej redukcji katalitycznej SCR oraz zamkniętego filtra cząstek stałych. Podobnie jak w przypadku modeli ciężkich, ekonomikę użytkowania nowego Atego zwiększa system FleetBoard EcoSupport.

M 2_13A129

Szeroka oferta wyposażenia

Siła napędowa trafia do kół Atego za pośrednictwem 6- lub 9-biegowej manualnej przekładni ze wspomaganiem zmiany biegów. Opcjonalnie, model występuje także ze zautomatyzowaną przekładnią Mercedes PowerShift 3 o 6 lub 8 przełożeniach. Nowa, 8-stopniowa skrzynia pozwala na wyjątkową optymalizację konfiguracji napędu.

Mercedes-Benz Atego standardowo wyposażony jest w asystenta stabilizacji toru jazdy, w autach osobowych znany jako ESP. Nowo opracowany, dwustopniowy hamulec silnikowy w połączeniu z wydajnymi hamulcami tarczowymi przy wszystkich kołach zapewnia maksymalny poziom bezpieczeństwa. Jako jedyny w klasie, Mercedes-Benz Atego dostępny jest fabrycznie z odpornym na zużycie retarderem magnetycznym, zapewniającym silne wsparcie dla układu hamulcowego.

Atego dołącza do nowego Actrosa, Antosa i Arocsa

Wraz z debiutem nowego Atego, lekkiej ciężarówki dystrybucyjnej w segmencie o dopuszczalnej masie całkowitej od 6,5 do 16 ton, Mercedes-Benz uzupełnia gamę pojazdów ciężarowych nowej generacji. Design kabiny Atego skutecznie nawiązuje do pozostałych braci. Nowy zderzak ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, opcjonalnie z diodami LED, nadaje mu indywidualny charakter i podkreśla jednocześnie przynależność do rodziny ciężarówek Mercedes-Benz.

Premiera nowego Atego odbędzie się w kwietniu br. podczas pokazu aut użytkowych Commercial Vehicle Show w Birmingham oraz podczas targów Bauma Trade Fair w Monachium. Sprzedaż modelu ruszy 1 maja br.