CONTINENTAL: PREMIERA NOWEJ OPONY LETNIEJ PREMIUMCONTACT 7

Continental zaprezentował PremiumContact 7 – siódmą generację dopracowywanej przez lata opony klasy premium.

Tworząc nową oponę letnią, konstruktorzy skupili się szczególnie na najważniejszym wymogu klientów, jakim jest maksymalne bezpieczeństwo.


Zobacz także:

ADAC: GOODYEAR EFFICIENTGRIP 2 Z NAJWYŻSZĄ OCENĄ

OPONY


 

Podczas opracowywania nowej generacji flagowej opony marki Continental, naszym celem było stworzenie najbezpieczniejszej opony na rynku, która zaoferuje klientom komfortową i beztroską jazdę. Dzięki PremiumContact 7 zapewniamy spokój ducha dla całej rodziny – mówi Denise Sperl, director Research & Development Car Tires EMEA w Continental Opony.

Continental ulepszył swoją najnowszą oponę do samochodów osobowych we wszystkich obszarach istotnych dla bezpieczeństwa. Jej poprzedniczka, PremiumContact 6, w całym okresie eksploatacji osiągnęła 34 zwycięstwa w testach renomowanych międzynarodowych magazynów branżowych.

Jesteśmy pewni, że będziemy kontynuować tę passę sukcesów z PremiumContact 7 – komentuje Sperl. Trzy technologie umożliwiły znaczny postęp w zakresie bezpieczeństwa opony PremiumContact 7: konstrukcja dostosowana do rozmiaru, innowacyjna mieszanka bieżnika RedChili oraz adaptacyjny wzór bieżnika.

Indywidualny projekt dla każdego rodzaju pojazdu

Podobnie jak SportContact 7, opona PremiumContact 7 jest dostosowana do szerokiego spektrum pojazdów, w zależności od ich masy, rozmiaru i układu napędowego. Ponieważ konstrukcje ciężkie wymagają innych rozwiązań oponiarskich niż lekkie samochody osobowe, specyfikacje opony PremiumContact 7 zostały specjalnie dostosowane do każdej klasy pojazdów.

Nasze doświadczenia w zakresie indywidualnego projektowania podczas opracowywania opony SportContact 7 były tak dobre, że zastosowaliśmy tę technologię ponownie dla PremiumContact 7 – mówi Sperl.

Wraz ze wzrostem popularności pojazdów elektrycznych o dużych zasięgach i wysokich osiągach, czynnik bezpieczeństwa zyskuje w tym segmencie coraz większe znaczenie. Oprócz poprawy oporu toczenia i możliwego do pokonania przebiegu, opona PremiumContact 7, dzięki dostosowanej do potrzeb pojazdu konstrukcji, zapewnia wysoką przyczepność i krótką drogę hamowania dla samochodów o każdym rodzaju napędu.

RedChili – optymalna przyczepność nawet w niskich temperaturach

Kolejną nowością w PremiumContact 7 jest innowacyjna mieszanka RedChili. Standardowa mieszanka gumowa opon składa się zazwyczaj z kauczuku naturalnego i składników syntetycznych. Ponieważ każdy element wymaga określonej temperatury, aby osiągnąć optymalne osiągi, na przyczepność opony można wpływać również poprzez ukierunkowany dobór i kompozycję materiałów. Za sprawą nowej mieszanki dla opony PremiumContact 7, udało się zapewnić optymalne osiągi w najszerszym możliwym zakresie temperatur. Dzięki temu opona rozwija wysoką przyczepność nawet w niskich temperaturach w codziennym ruchu drogowym, bez wcześniejszej fazy rozgrzewania. Klienci skorzystają z tego szczególnie w przejściowych miesiącach wiosennych i jesiennych.

Opony wykorzystujące mieszankę RedChili to jednak nie tylko świetna przyczepność, ale również skrócona droga hamowania. Konwencjonalna opona, aby zapewnić deklarowane parametry hamowania, potrzebuje najpierw osiągnąć optymalną temperaturę, co może zająć nawet kilkanaście minut, szczególnie podczas zimniejszych dni. Dzięki RedChili czas ten został maksymalnie zmniejszony, a opona potrafi zapewnić najkrótszą możliwą drogę hamowania nawet, gdy nie jest jeszcze w pełni rozgrzana.

Adaptacyjny wzór bieżnika dla większej stabilności i komfortu

Adaptacyjna konstrukcja bieżnika opony PremiumContact 7 zapewnia jeszcze większą stabilność i komfort jazdy zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Szerokie otwory boczne w zewnętrznych obszarach rzeźby bieżnika zapewniają optymalne odprowadzanie wody podczas jazdy na wprost, ponieważ powierzchnia styku z podłożem kończy się dokładnie w punkcie o najszerszym otworze. Podczas pokonywania zakrętów powierzchnia styku z drogą przesuwa się na zewnątrz, a boczne otwory ponownie się zamykają, zapewniając więcej gumy na styku opony z nawierzchnią, co skutkuje lepszą przyczepnością.

W ten sposób rozwiązaliśmy problem kompromisu między optymalnym usuwaniem wody a perfekcyjnym prowadzeniem na suchej drodze. Efektem jest doskonała stabilność jazdy na mokrych nawierzchniach, podczas hamowania, pokonywania zakrętów i przyspieszania – mówi Denise Sperl.

Nowe technologie zostały przetestowane zarówno wirtualnie, w symulacjach bieżnika i opony, jak i w laboratorium oraz na torach testowych w południowej Francji, Niemczech, Czechach oraz USA. Przebieg samej opony PremiumContact 7 został przetestowany na dystansie 150 000 kilometrów i trwale zoptymalizowany. Konstruktorom udało się dzięki temu zwiększyć wartość przebiegu o 10% w stosunku do poprzedniego modelu opony. Prowadzenie na mokrej nawierzchni zostało poprawione o 5%, hamowanie na mokrej nawierzchni aż o 7%, a aquaplaning o 2%. PremiumContact 7 uzyskuje teraz ocenę klasy przyczepności na mokrej nawierzchni „A” zgodnie z etykietą opony UE. Prowadzenie na suchej nawierzchni i hamowanie zostały poprawione o 3 punkty procentowe.

Wyznaczanie standardów w zakresie bezpieczeństwa

Opona PremiumContact 7 kontynuuje zwycięską passę zapoczątkowaną przez swoją poprzedniczkę – PremiumContact 6. W swoim 50. teście opon letnich, największe europejskie organizacje motoryzacyjne przyznały oponom Continental PremiumContact 6 oraz UltraContact najwyższą możliwą ocenę „dobrą”. Niemieckie ADAC (General German Automobile Club), austriackie ÖAMTC (Austrian Automobile, Motorcycle and Touring Club) i szwajcarskie TCS (Touring Club Suisse) chwaliły bezpieczne właściwości jezdne na suchych i mokrych nawierzchniach. Na suchych drogach opona PremiumContact 6 była „bezpieczna do granic możliwości i miała najkrótszą drogę hamowania w teście”, a także uzyskała najwyższą ocenę podczas testu w mokrych warunkach.

Opona PremiumContact 7 jest już dostępna w wybranych rozmiarach. W ciągu roku ich spektrum zostanie znacznie poszerzone tak, aby pod jego koniec dostępnych było wiele popularnych rozmiarów opon w przedziale od 16 do 21 cali, w które można wyposażyć między innymi takie pojazdy jak Hyundai Kona Electric, Audi A1 czy Volkswagen Golf.