DACIA: MODELE SANDERO, SANDERO STEPWAY I JOGGER W ODŚWIEŻONEJ FORMIE

Sandero, Sandero Stepway, Jogger leżą u podstaw długofalowego sukcesu marki Dacia.

Sandero to najlepiej sprzedający się samochód na rynku klientów indywidualnych w Europie od 2017 r. W 2024 r. Sandero było nawet najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kanałach sprzedaży i pierwszym modelem Dacii, który przekroczył próg 300 tys. sztuk sprzedanych w ciągu roku (309 392 sztuki, czyli o 14,5% więcej w porównaniu z 2023 r.).


Zobacz także:

PORSCHE: NOWE MODELE TAYCAN I CAYENNE BLACK EDITION JUŻ W POLSCE
 

ROZMAITOŚCI


 

Jogger, unikalna propozycja na rynku europejskim, wciąż umacnia swoją pozycję: model zajął w 2024 r. drugie miejsce wśród najlepiej sprzedających się samochodów w europejskim segmencie C z wyłączeniem SUV-ów – sprzedał się w liczbie 96 440 sztuk, czyli o 2,4% więcej w porównaniu z 2023 r.

Dacia zamierza kontynuować swoją success story poprzez znaczne modyfikacje wprowadzone w modelach, które wzmacniają ich pozycjonowanie, oferując jeszcze wyższy poziom jakości i komfortu użytkowania.

DESIGN NADWOZIA: POCZĄTEK NOWEJ HISTORII

Kultowe modele w gamie Dacii: Sandero, Sandero Stepway i Jogger uosabiają styl projektowania skoncentrowany na tym, co najistotniejsze.

Obecnie to pierwsze modele marki, w których zastosowano nowy, charakterystyczny układ świateł, mający formę odwróconej litery „T” umieszczonej ponad nowymi reflektorami oraz podkreślający solidną sylwetkę pojazdów i ich przynależność do marki Dacia.

Ta sygnatura świetlna jest połączona z całkowicie nowym grillem cienką linią białych, przypominających piksele punktów, które idealnie kontrastują z czarnym grillem.

Nowa stylistyka „pikselowych” świateł LED z tyłu uwydatnia osobowość Dacii Sandero, Sandero Stepway i Jogger. W tym ostatnim modelu światła są przedłużeniem szyby w klapie bagażnika, dzięki czemu została osiągnięta estetyczna prostota. Ponadto ich pionowy kształt wpasowuje się w formę błotników i akcentuje wizualnie solidność i wytrzymałość pojazdu.

Solidna stylistyka Sandero Stepway została podkreślona nową, prążkowaną listwą w kolorze matowej czerni, biegnącą między tylnymi światłami i zaprojektowanym na nowo zderzakiem.

Outdoorowe podejście do designu Dacii Sandero Stepway i Jogger widać także w nowych osłonach z materiału Starkle, pokrywających nadkola, dolną część nadwozia i obramowania reflektorów. Materiał, stworzony przez inżynierów Dacii i po raz pierwszy zastosowany w nowym Dusterze, zawiera 20% tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Taki skład przekłada się na obecność białych drobin tworzących efekt groszkowania. Surowe, nielakierowane wykończenie materiału ogranicza ślad węglowy jego produkcji oraz podatność na zadrapania wynikające z codziennego użytkowania.

W zależności od wersji wyposażenia Sandero, Sandero Stepway, Jogger mają nowe kołpaki lub felgi o ciekawym designie, wykonane ze stopu metali lekkich, oraz seryjną antenę w kształcie płetwy rekina (zaczynając od wersji wyposażenia Expression).

Nowy metaliczny kolor nadwozia Jaune Ambre (bursztynowożółty) pojawia się w modelach Sandero, Sandero Stepway, a piaskowy odcień Sandstone jest od teraz dostępny w Dacii Sandero i Jogger.

STYLISTYKA WNĘTRZA STWORZONA Z MYŚLĄ O CODZIENNYM ŻYCIU

Aby uwydatnić powiązania stylistyki nadwozia i jego wnętrza, nowe nawiewy powietrza na desce rozdzielczej przyjęły kształt odwróconej litery „T”, podobnie jak charakterystyczne reflektory. Na desce rozdzielczej i przednich drzwiach zastosowano nowe wykończenie z niebieskiej tkaniny w wersji Expression oraz z niebieskiego denimu w wersji Journey.

Na fotelach, desce rozdzielczej i panelach drzwiowych w modelach Sandero, Sandero Stepway i Jogger zostały użyte unikatowe tkaniny, łączące przyjemny dla oka wygląd z dużą wytrzymałością. Fotele w wersjach wyposażenia Essential i Expression zostały pokryte nową tkaniną w czarnym kolorze w modelach Jogger, Sandero, a w Dacii Sandero Stepway w kolorze jasnoniebieskim. Dla wersji Journey wybrano unikatowy, niebieski denim, wyglądający nowocześnie i ciepło, natomiast wersja Extreme zachowała swoją charakterystyczną, zielono-czarną tapicerkę ze zmywalnej tkaniny TEP Microcloud, gumowe dywaniki podłogowe przy przednich i tylnych siedzeniach oraz gumową wykładzinę bagażnika.

Nowa kierownica o zoptymalizowanej ergonomii jest wyjątkowo przyjemna w użyciu. W samochodach z silnikami hybrid 155 i Eco-G 120 z automatyczną skrzynią biegów komfort prowadzenia jest jeszcze większy dzięki nowej dźwigni zmiany biegów E-Shifter, zarazem intuicyjnej i eleganckiej, oraz łopatkom zmiany biegów umieszczonym za kierownicą (dostępnym wyłącznie w wersjach z silnikiem Eco-G 120 i automatyczną skrzynią biegów).

Płynnie działająca i wydajna funkcja łączności to jedno z oczekiwań współczesnych klientów. We wnętrzach Dacii Sandero, Sandero Stepway i Jogger może się znaleźć nowy system multimedialny z centralnie umieszczonym,10-calowym ekranem i nawigacją online, a także indukcyjna ładowarka do smartfona. Aby zapewnić kompletne i zoptymalizowane wrażenia z jazdy, interfejs cyfrowego zespołu zegarów i wskaźników o przekątnej 7 cali został zaprojektowany na nowo.

Tak jak wszystkie samochody marki Dacia, nowe modele Sandero, Sandero Stepway i Jogger zostały wzbogacone o YouClip, prosty, pomysłowy i praktyczny system bezpiecznego mocowania specjalnych akcesoriów w kluczowych miejscach we wnętrzu samochodu. Modele Sandero i Sandero Stepway mają dodatkowy punkt mocowania po wewnętrznej stronie klapy bagażnika. W Dacii Jogger punkt mocowania został dodany na bocznej ścianie bagażnika.

Do punktów mocowania można przyczepić uchwyt na tablet, kieszeń do przechowywania, uchwyt na smartfon, wieszak na ubrania itp. W sieci dealerskiej Dacia dostępne są dwa nowe akcesoria kompatybilne z systemem YouClip: etui na okulary i torba na zakupy.

NOWE SILNIKI ZAPEWNIAJĄ WIĘKSZĄ PRZYJEMNOŚĆ PROWADZENIA I WIĘKSZĄ WYDAJNOŚĆ

Nowy silnik hybrid 155, po raz pierwszy użyty w Dacii Bigster, jest teraz dostępny w modelu Jogger zamiast silnika hybrid 140. W ostatnim kwartale 2026 roku pojawi się także pod maską Sandero Stepway, które po raz pierwszy zostanie wyposażone w zelektryfikowany układ napędowy.

Hybrid 155 składa się z czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,8 l i mocy 109 KM, dwóch silników elektrycznych (silnik o mocy 50 KM i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator), akumulatora trakcyjnego o pojemności 1,4 kWh (230 V) i zelektryfikowanej automatycznej skrzyni biegów. Posiada ona cztery przełożenia obsługujące silnik spalinowy i dwa przełożenia przypisane do silnika elektrycznego. Stworzenie takiej dwufunkcyjnej skrzyni biegów było możliwe dzięki wyeliminowaniu sprzęgła.

Nowy układ napędowy o dużej mocy (155 KM, moment obrotowy wynoszący 170 Nm) w połączeniu z wydajną automatyczną skrzynią biegów zapewnia odczuwalną przyjemność prowadzenia na co dzień oraz wysoką efektywność energetyczną z niższą o 10% emisją i spalaniem w stosunku do hybrid 140, poprzedniego silnika Dacii Jogger. Nawet 80% czasu jazdy w mieście odbywa w trybie w pełni elektrycznym. Ponadto ruszanie z miejsca wykonywane jest zawsze w trybie w pełni elektrycznym.

Nowy silnik Eco-G 120: pierwszy napęd LPG dostępny z automatyczną skrzynią biegów

Dacia, niekwestionowany lider w dziedzinie systemów zasilania LPG w Europie, jest jedynym producentem oferującym napędy dwupaliwowe (na benzynę i LPG) we wszystkich modelach z silnikami spalinowymi pod nazwą Eco-G. Silniki Eco-G Dacii łączą codzienny komfort, prostotę i wszechstronność, a emisja spalin w trybie LPG jest o 10% niższa niż w przypadku silnika benzynowego o tej samej mocy.

Nowe modele Sandero, Sandero Stepway i Jogger Eco-G 120 otrzymały nowy, dwupaliwowy i trzycylindrowy silnik o pojemności 1,2 l z turbodoładowaniem, o większej mocy (120 KM zamiast wcześniejszych 100 KM), który jako pierwszy łączy wszystkie zalety LPG i automatycznej skrzyni biegów. Sześciobiegowa przekładnia z podwójnym sprzęgłem, responsywna i płynnie działająca, jest dostępna we wszystkich modelach, które są oferowane również z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów.

Aby umożliwić klientom jeszcze dłuższe korzystanie z zalet zasilania gazem LPG, Dacia powiększyła pojemność zbiorników LPG:

49,6 l zamiast 40 l w Dacii Sandero, Sandero Stepway
48,8 l zamiast 40 l w modelu Jogger.

Dzięki temu zasięg w trybie LPG wzrósł o 20%. Całkowity zasięg (LPG+benzyna) wynosi 1 590 km w przypadku Sandero oraz 1 480 km dla modeli Stepway i Jogger.

Dacia Duster również jest napędzana tym nowym silnikiem, zastępującym Eco-G 100.

Nowy silnik Tce 100: większa przyjemność z jazdy Dacią Sandero

Moc trzycylindrowego silnika benzynowego 1,0 l z turbodoładowaniem w modelach Sandero wynosi teraz 100 KM (wcześniej było to 90 KM), aby zapewnić większą przyjemność z codziennego użytkowania. Współpracuje on z sześciobiegową skrzynią mechaniczną.

ZOPTYMALIZOWANE USŁUGI MOBILNE, KTÓRE ZASPOKOJĄ WSZELKIE POTRZEBY

Obecnie wszyscy klienci wymagają wydajnych usług mobilnych w swoich samochodach, ale nie wszyscy mają takie same potrzeby. Aby jak najlepiej je zaspokoić, Dacia proponuje ofertę obejmującą trzy poziomy wyposażenia, przy czym każdy został rozszerzony w nowych modelach Sandero, Sandero Stepway, Jogger.

Media Control: interfejs do aplikacji Dacia Media Control

Media Control, dostępny w standardzie w wersji wyposażenia Essential, to system multimedialny obsługiwany za pomocą przycisków w kierownicy, z wyświetlaniem informacji multimedialnych i obsługą połączeń telefonicznych na ekranie tablicy rozdzielczej. W jego skład wchodzą również 4 głośniki, łączność Bluetooth, port USB-C i uchwyt na smartfona wbudowany w deskę rozdzielczą.

Dzięki nowemu, jeszcze bardziej intuicyjnemu interfejsowi bezpłatnej aplikacji Dacia Media Control, kierowca zyskuje możliwość obsługi funkcji radia/multimediów i dostęp do innych funkcji z poziomu ekranu swojego smartfona.

Media Display: nowy, centralny ekran dotykowy o przekątnej 10 cali

System Media Display, dostępny w standardzie w wersjach wyposażenia Expression, Extreme i Journey (oraz w opcji w wersji Essential), oferuje bezprzewodową łączność Apple CarPlay i Android Auto, powiązaną z zupełnie nowym, centralnym ekranem dotykowym HD o przekątnej 10 cali (poprzednio 8 cali).

Media Nav Live: dodatkowa nawigacja online

System Media Nav Live, dostępny w standardzie w modelu Jogger Journey i w pozostałych modelach w wersji Expression i Extreme, obejmuje dodatkowo nawigację z dostępem do Internetu i informacjami o warunkach drogowych w czasie rzeczywistym z mapami aktualizowanymi przez okres ośmiu lat. Media Nav Live to także system audio Arkamys 3D Sound System z sześcioma głośnikami.

NOWE ELEMENTY WYPOSAŻENIA ZAPEWNIAJĄCE KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO

Indukcyjna ładowarka do smartfonów, szczególnie przydatna do ładowania smartfona lub do utrzymania poziomu jego naładowania podczas bezprzewodowego połączenia Apple CarPlay/Android Auto, pojawiła się po raz pierwszy w środkowej konsoli modeli Sandero, Sandero Stepway i Jogger. Ładowarka znajduje się w standardowym wyposażeniu Dacii Jogger w wersji Extreme i Journey oraz jest dostępna w opcji w pozostałych modelach, także w wersji Extreme i Journey.

Klienci poszukujący większego komfortu i bezpieczeństwa jazdy mają teraz możliwość wyboru trzech nowych elementów wyposażenia:

Automatyczne reflektory. Optymalizują widoczność w nocy bez oślepiania innych uczestników ruchu drogowego. System maksymalnie wykorzystuje światła drogowe i przełącza je automatycznie na światła mijania, kiedy pojawia się inny pojazd.
Kamera Multiview. W trakcie manewrów z małą prędkością, jak na przykład parkowanie, widok pojazdu i przeszkód z lotu ptaka jest wyświetlany na centralnym ekranie, by ułatwić zadanie kierowcy.
Elektrycznie składane lusterka boczne. Praktyczny system, który chroni lusterka boczne na przykład przed uszkodzeniami podczas parkowania w wąskiej uliczce.

Te trzy elementy wyposażenia wchodzą w skład Driving Pack, pakietu dostępnego w standardzie w Dacii Jogger Journey i w innych modelach w wersjach Journey i Extreme.

Systemy wspomagania prowadzenia uzupełniają wyposażenie nowych modeli Sandero, Sandero Stepway i Jogger, aby spełnić najnowsze standardy bezpieczeństwa. Należą do nich: aktywny system wspomagania nagłego hamowania (tryb miejski/podmiejski z wykrywaniem pojazdów, pieszych, rowerzystów i motocykli) oraz system kontroli uwagi kierowcy.

Dla ułatwienia życia swoim klientom Dacia wprowadziła pomysłowy przycisk „My Safety”, umożliwiający kierowcom szybki dostęp do spersonalizowanej konfiguracji systemów wspomagania prowadzenia.