FORD: ULEPSZONY RANGER PHEV — ZMIANY W GAMIE, SYSTEMACH I STYLISTYCE

Ford wprowadza szeroki pakiet aktualizacji w modelu Ranger, obejmujący stylistykę, funkcjonalność oraz systemy wsparcia kierowcy.

Zmiany dotyczą całej gamy, a do oferty odmian PHEV dołączają wersje Platinum i Limited, rozszerzając wybór w segmencie pick-upów z napędem hybrydowym typu plug-in.


Zobacz także:

ISUZU: D-MAX WZMACNIA FLOTĘ STRAŻY GRANICZNEJ
 

ROZMAITOŚCI


 
Ford Pro ogłosił udoskonalenia wzornictwa, funkcjonalności, systemów i bezpieczeństwa modeli Ranger, mające utrzymać pozycję lidera w klasie. W gamie Ranger PHEV pojawiły się odmiany Platinum i Limited, dołączając do wersji XLT, Wildtrak i MS-RT. Wraz z Rangerem PHEV debiutuje system Ford BlueCruise, umożliwiający jazdę po autostradzie bez używania rąk.

Zmiany obejmują nową, ciemniejszą kolorystykę wnętrza i nadwozia. Zastosowano 12-calowy centralny ekran dotykowy oraz 12,4-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, teraz standardowy we wszystkich wersjach. Wprowadzono także system Trailer Theft Alert, wysyłający powiadomienia o odłączeniu przyczepy.

Ford Ranger pozostaje najlepiej sprzedającym się pickupem w Europie przez ostatnie 10 lat. Najnowsza wersja Ranger PHEV, nagrodzona tytułem International Pick-up Award 2026/27, rozszerza możliwości modelu.

„Podobnie jak użytkownicy Rangerów, firma Ford Pro nieustannie poszukuje sposobów na doskonalenie swoich działań” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie. „Wprowadzone udoskonalenia zwiększają wszechstronność naszych pick-upów.”

Osiągi i układy napędowe

Gama układów napędowych obejmuje wersję PHEV o mocy 281 KM, z momentem obrotowym do 697 Nm oraz zasięgiem 43 km w trybie elektrycznym. Ranger PHEV może holować do 3500 kg i przewozić do 1 tony, a napęd na wszystkie koła sterowany elektronicznie poprawia możliwości terenowe.

Alternatywnie oferowany jest silnik wysokoprężny 3.0 V6, 240 KM i 600 Nm, współpracujący z 10-biegową automatyczną skrzynią.

System BlueCruise

System Ford BlueCruise wprowadza jazdę w trybie hands-off, eyes-on. Jest standardem w Ranger Platinum PHEV, a opcją w Wildtrak PHEV. Technologia została dopuszczona do użytku na 16 rynkach europejskich.

Stylistyka i wyposażenie

Zmiany stylistyczne obejmują czarne, przyciemnione wykończenia nadwozia i wnętrza. Wersja Platinum PHEV otrzymała elementy Ebony Gloss Black, chromowane akcenty Silk Chrome, nową kraty chłodnicy i 18-calowe felgi poprawiające aerodynamikę. Dostępny jest także lakier Acacia Green metallic.

We wnętrzu zastosowano detale w tonacji przydymionego chromu, szwy Urban Grey oraz nowy wzór pikowania foteli.

„Przewidzieliśmy, że kolor zielony będzie bardzo popularny również wśród klientów kupujących pick-upy klasy premium” — powiedziała Krista Lindegger.

Cała gama otrzymała wykończenia Ebony Gloss Black, Asphalt Black Matt i Dark Chrome. Wersja Wildtrak debiutuje w lakierze Ignite Orange Metallic oraz z nowym typem przeszyć.

Wyposażenie opcjonalne obejmuje m.in. Matrix LED, 360 Zone Lighting, Pro Trailer Backup Assist i wentylowane fotele. System SYNC 4A z 12-calowym ekranem jest standardem w całej gamie.

Zamówienia na ulepszony model Ranger ruszą na początku 2026 r.