GENEWA 2013: INFINITI – PREMIERA Q50 I NIE TYLKO

Infi 5_003_hires

Więcej modeli, więcej silników i większy wybór dla europejskich kierowców – ta obietnica Infiniti w spektakularny sposób urzeczywistnia się podczas tegorocznego Genewskiego Salonu Samochodowego.

Wśród modeli mających swoje premiery (światowe bądź europejskie), są samochody z cztero- i sześciocylindrowymi silnikami Diesla, jednostki hybrydowe lub wykorzystujące wyłącznie napęd elektryczny oraz bolid startującego w barwach Infiniti Red Bull Racing Mistrza Świata F1 Sebastiana Vettela z silnikiem V8 i systemem odzyskiwania energii kinetycznej KERS.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
DEBIUT INFINITI Q50


– Jest to najbardziej podporządkowana europejskim gustom gama aut w historii Infiniti. Dobitnie pokazuje ona nasze zaangażowanie w poszerzenie obecności marki w Europie. Obiecaliśmy nowe modele z wydajnymi i ekologicznymi silnikami i teraz zaczynamy je dostarczać na rynek − powiedział Johan de Nysschen, Prezes Infiniti Motor Company Ltd.

2014 Infinti Q50

Debiutujący w Genewie Infiniti Q50 jest pierwszym modelem z linii Q przedstawianym w Europie. Całkowicie nowy sedan Q50 należy do segmentu premium D i prezentowany jest na Salonie Genewskim w dwóch wersjach: Hybrid − napędzanej potężnym silnikiem hybrydowym o mocy 364 KM i pojemności 3,5 litra; oraz 2.2d − z debiutującym na arenie światowej nowym silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra. Pierwsza w historii Infiniti czterocylindrowa jednostka wysokoprężna może się poszczycić zarówno znakomitymi osiągami − mocą 170 KM i momentem obrotowym 400 Nm, jak i niską emisją dwutlenku węgla − poniżej 115 g CO2 na kilometr.

Q50 jest najbardziej europejskim ze wszystkich dotąd znanych samochodów Infiniti. Wyróżnia się niebanalną stylistyką, z charakterystycznymi reflektorami przypominającymi ludzkie oczy, znanym już i lubianym podwójnym łukiem grilla chłodnicy, nowatorskimi technologiami − jak choćby układ bezpośredniego sterowania adaptacyjnego − oraz systemem cyfrowym zapewniającym niespotykany dotąd poziom dopasowania panelu sterująco-informacyjnego do potrzeb i preferencji kierowcy.

Pokazywane na stoisku Infiniti w Genewie egzemplarze Q50 występują w nowych, zastrzeżonych tylko dla tego modelu kolorach stali Hagane (stosowanej w produkcji tradycyjnych japońskich mieczy) i prezentują pełną różnorodność elementów wyposażenia, jakie będą dostępne w gamie Q50, opracowywanej zgodnie z oczekiwaniami klientów indywidualnych i flotowych.

2014 Infinti Q50

Z kolei prezentując samochód koncepcyjny LE Concept, Infiniti zdradza swoją wizję przyszłości motoryzacji i umożliwia jej posmakowanie. Ten pierwszy w pełni elektryczny i oryginalnie wystylizowany samochód marki zapowiada dynamiczny luksus daleko wykraczający poza pojęcie pojazdu elektrycznego, do którego przywykliśmy. Wersja seryjna, której produkcja ma ruszyć za niecałe dwa lata, będzie właśnie dynamiczna i luksusowa. Swoisty imperatyw Infiniti − zapewnienie przyjemności z jazdy i znakomitych osiągów − będzie obowiązywał także w tym przypadku.

Stoisko Infiniti na Genewskim Salonie Motoryzacyjnym wzbogaca jeszcze jeden samochód, który nie musi już jednak dowodzić swoich wyjątkowych osiągów. Mowa tu o bolidzie trzykrotnego Mistrza Świata Formuły 1, prezentowanym w nowych barwach, które odzwierciedlają ściślejszą współpracę Infiniti i Red Bull Racing.

Infiniti w Genewie prezentuje z dumą nie tylko swoje nowe samochody, ale również wprowadzenie nowego nazewnictwa. Podczas dni prasowych najchętniej kupowany model, czyli FX, jest eksponowany pod szyldem QX70. To nowe oznakowanie jest odwołaniem do początków Infiniti na świecie, kiedy to, 24 lata temu, marka wchodziła na rynek z kultowym już modelem Q45.

Infi 6_001_hires

Od teraz wszystkie modele będą oznaczone literą Q (sedany, coupe i kabriolety) lub literami QX (crossovery).

Z rosnącą, wbrew światowym trendom, sprzedażą − i to aż o 17 proc. w 2012 roku − Infiniti kontynuuje swoją ekspansję, otwiera nowe Centra Infiniti i rozszerza swoją obecność w prawie 50 krajach świata.

DEBIUTY INFINITI NA TARGACH W GENEWIE

– światowa premiera Infiniti Q50 z czterocylindrowym silnikiem Diesla;
– europejski debiut Q50 z silnikiem hybrydowym 3,5 litra;
– bolid Formuły 1 Infiniti Red Bull Racing w nowych barwach na 2013 r.;
– luksusowy model elektryczny – LE Concept.

2014 Infinti Q50