Honda uroczyście podsumowuje dziedzictwo kultowego Civic Type R, oferując nową odsłonę „Ultimate Edition” na zakończenie sprzedaży modelu w Europie.
W regionie dostępnych jest teraz 40 specjalnych egzemplarzy wraz z pozostałymi wariantami standardowymi.
Zobacz także:
RENAULT: MOŻNA JUŻ ZAMAWIAĆ MODEL RENAULT 4 E-TECH ELECTRIC
Ten pozaseryjny model, reprezentujący najlepsze cechy hot hatcha o 28-letniej historii, jest dostępny w oryginalnej kolorystyce Championship White z czerwonym oklejeniem na pokrywie silnika i z boku pojazdu, dopasowanym do kultowego emblematu. Wygląd uzupełniają lakierowany czarny dach oraz zmyślnie rozmieszczone elementy z włókna węglowego, w tym spojler i listwy ozdobne progów drzwi.
We wnętrzu wykonanie panelu środkowej konsoli stanowi kontynuację motywu węglowego, a dodatkowe oświetlenie wyróżnia wybrane elementy, w tym tapicerkę drzwi, uchwyt na kubek, środkową konsolę, wnęki na nogi i przestrzeń pod siedzeniami. Otwarcie przednich drzwi powoduje również projekcję logo Type R na asfalt, co podkreśla wyjątkowy styl pojazdu.
Dodatkowo właściciele otrzymują wyjątkowy zestaw upominków zawierający numerowany emblemat — od 1 do 40 — a także breloczek z włókna węglowego, spersonalizowane maty podłogowe oraz pokrowiec na samochód. Wszystkie te elementy składają się na doskonały całokształt — gratkę dla każdego oddanego fana Type R przed zakończeniem sprzedaży modelu na rynku europejskim w 2026 roku.
Hannah Swift, dyrektorka ds. strategii i produktów na rynku europejskim w firmie Honda Motor Europe, powiedziała: W ramach pożegnania prawdziwej ikony w europejskiej ofercie samochodów Hondy uznaliśmy, że odpowiednim gestem będzie specjalna odsłona modelu Civic Type R, dzięki której klienci zyskają wyjątkową możliwość uczczenia długoletniej tradycji tego modelu. Branża się zmienia, a nasza gama modeli musi się rozwijać zgodnie z prawodawstwem europejskim. Type R zawsze była wyjątkowym wyrazem naszej pasji do zapewniania emocji z jazdy. Dlatego planujemy świętować dziedzictwo tego modelu w nadchodzących tygodniach i miesiącach.
Civic Type R po raz pierwszy zyskał rozgłos w Japonii wraz z szóstą generacją hatchbackowego wariantu Civica, który zadebiutował w 1997 roku. Od tamtej pory powstało kolejne pięć generacji modelu i wiele specjalnych edycji, kształtując grono oddanych fanów pojazdu na całym świecie dzięki długiej tradycji wysokiej jakości modeli inspirowanych wyścigami.
Civic Type R, który przez niemal trzy dekady prezentował swoje sportowe cechy, wyróżniał się w produkcji pojazdów z napędem przednim na kilku torach wyścigowych na całym świecie — zwłaszcza na niemieckim Nürburgring Nordschleife, gdzie kilkukrotnie udowadniał swoje możliwości. Podobnymi osiągnięciami mógł pochwalić się również na innych torach: Magny-Cours (Francja), Spa-Francorchamps (Belgia), Hungaroring (Węgry), Estoril (Portugalia), Suzuka (Japonia), Silverstone (Wielka Brytania) oraz Mount Panorama Bathurst (Australia).
Pasmo sukcesów na torach poszerzyły również mistrzostwa World Touring Car Championship (WTCC) i World Touring Car Cup (WTCR), a także inne zawody regionalne, w których Civic Type R był popularnym wyborem, gwarantującym zwycięstwa kierowcom oraz drużynom. W każdym z tych przypadków zawsze brały udział samochody specjalnie opracowane na bazie produkowanych seryjnie modeli z napędem przednim, dzięki czemu wyścigi te doskonale nadają się do potwierdzenia osiągów pojazdu.