JEEP: PIERWSZE TESTY NOWEGO COMPASSA W BARCELONIE

Nowy Jeep Compass wprowadza zmodernizowaną konstrukcję, wyższą funkcjonalność oraz nową architekturę technologiczną.

Model łączy klasyczną stylistykę marki z naciskiem na praktyczność i efektywność pracy układów napędowych.


Zobacz także:

FIAT: NOWY 500 HYBRID WCHODZI DO PRODUKCJI W MIRAFIORI
 

PREMIERY


 

Nowy Compass to śmiała deklaracja wizji marki Jeep dotyczącej przyszłości mobilności – podkreśla Fabio Catone, dyrektor marki Jeep w regionie Rozszerzonej Europy – W porównaniu ze swoim poprzednikiem, nowy Compass to prawdziwy krok naprzód pod względem osiągów, innowacji i pewności prowadzenia. Dzięki najlepszym w segmencie możliwościom, wyższemu komfortowi, całkowicie przeprojektowanej architekturze elektrycznej i zaawansowanym technologiom, pokazuje jak powinna wyglądać nowoczesna jazda.

Nadwozie o długości 4,55 metra otrzymało przeprojektowany pas przedni, z podwyższoną pozycją kamer i radarów, ograniczającą ryzyko uszkodzeń podczas jazdy w terenie. Zmodyfikowane elementy wersji AWD, w tym zaczep holowniczy, podkreślają użytkowy charakter samochodu.

Nowa konfiguracja zawieszenia zapewnia lepszą równowagę między stabilnością a komfortem. Prześwit 200 mm ułatwia pokonywanie przeszkód, a ograniczenie przechyłów i przyspieszeń pionowych poprawia odczuwalną stabilność. Nowe materiały zastosowane m.in. w grubszej o 11% tylnej szybie poprawiają wyciszenie wnętrza.

Wersja 4xe korzysta z nowego tylnego silnika elektrycznego 132 kW i 3100 Nm. Z kolei odmiana elektryczna otrzymała system One-Pedal Drive.

W kabinie zwiększono przestrzeń i funkcjonalność. Tylni pasażerowie mają dodatkowe 20 mm miejsca na nogi, bagażnik powiększono do 550 litrów, a schowki oferują łącznie 34 litry. Kokpit zachował fizyczne pokrętła i przełącznik Selec-Terrain.

System Selec-Terrain zmienia pracę napędu, ESP i ABS w zależności od trybu: Auto, Sport, Snow, Sand/Mud oraz Electric (w PHEV). Tryb Auto współpracuje z pełnym zestawem ADAS poziomu 2, Sport modyfikuje reakcje układu kierowniczego, a Snow ogranicza moc w celu stabilizacji. Sand/Mud stosuje maksymalną trakcję.

Nowa architektura cyfrowa obsługuje pakiety Connect ONE (10 lat, EV: ładowanie, pre-conditioning, Digital Key) oraz Connect PLUS (12 miesięcy, nawigacja online i zdalne funkcje). System multimedialny wykorzystuje 16-calowy ekran, a kierowca ma dostęp do cyfrowych zegarów 10,25’’ z HUD.

Dostępne napędy obejmują:

1.2 e-Hybrid FWD 145 KM (zasięg do 970 km)
BEV FWD 213 KM (zasięg do 500 km)

Ceny w Polsce: 151 500 zł (e-Hybrid 145 KM) oraz 206 200 zł (BEV 231 KM).

Czytaj także: