MAZDA: NOWA MAZDA CX-5 DEBIUTUJE W POLSCE Z REKORDOWYMI ZAMÓWIENIAMI

Mazda Motor Poland zaprezentowała w Polsce nową generację Mazdy CX-5, najlepiej sprzedającego się SUV-a marki.

Model wyznacza nowy kierunek stylistyczny Mazdy oraz wprowadza kluczowe zmiany w obszarze komfortu, przestrzeni i technologii.


Zobacz także:

PORSCHE: ŚWIATOWA PREMIERA ELEKTRYCZNEGO SUV-A CAYENNE ELECTRIC
 

PREMIERY


 

Nowa Mazda CX-5 została wyceniona od 139 900 zł za wersję Prime-Line. Od rozpoczęcia przedsprzedaży w sierpniu dealerzy w Polsce zebrali ponad 1600 zamówień, z dostawami zaplanowanymi na marzec 2026 roku. Polscy klienci odpowiadają za 40% wszystkich europejskich zamówień na ten model, co wyróżnia nasz rynek na tle kontynentu.

Model łączy stylistykę KODO, zoptymalizowany silnik benzynowy 2.5 Skyactiv-G z automatyczną skrzynią biegów w standardzie oraz rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa. W porównaniu z poprzednią generacją CX-5 powiększono wszystkie kluczowe wymiary. Rozstaw osi zwiększono o 11,5 cm, podobnie jak długość nadwozia o 11,5 cm, co poprawiło przestrzeń dla pasażerów. Pojemność bagażnika wynosi teraz 583 litry, a po złożeniu siedzeń aż 2019 litrów.

Pierwsze miesiące przedsprzedaży potwierdzają duże zainteresowanie polskich klientów. Wersja Homura to wybór ponad 36% nabywców, natomiast Center-Line i Exclusive-Line wybierane są odpowiednio przez 30% i 24% klientów. Najpopularniejszym lakierem pozostaje Soul Red Crystal (36% zamówień). Wysokie zainteresowanie generują także odcienie szarości: Polymetal Grey oraz debiutujący w tym modelu Aero Grey. Około 1/3 zamawianych egzemplarzy wyposażona jest w napęd AWD.

Nowa Mazda CX-5 osiąga również bardzo dobre wyniki wartości rezydualnej – powyżej 70% po trzech latach i 60 tys. km, co plasuje ją wśród najbardziej opłacalnych modeli w segmencie kompaktowych SUV-ów, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i flotowych.

„Mazda CX-5 to samochód doskonale znany polskim kierowcom. Od czasu debiutu pierwszej generacji w 2012 roku, na polskim rynku sprzedaliśmy 28 364 egzemplarze tego modelu. Nasi klienci wiedzą, że wybierając Mazdę stawiają na jakość, styl i niezawodność, dlatego z takim entuzjazmem złożyli rekordową liczbę zamówień jeszcze przed debiutem samochodu w salonach. To dla nas jasny sygnał, że Mazda CX-5 ponownie zostanie jednym z filarów naszej marki w Polsce.” – podkreśla Maciej Hochman, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.

Konfiguracja nowej Mazdy CX-5 dostępna jest na stronie producenta oraz w sieci dealerskiej. Pierwsze samochody demonstracyjne i odbiory klientowskie przewidziano na marzec 2026 roku.

Czytaj także: